Beleggen/investeren/sparen

Ik heb een herfstbonus bij Garantibank (3.5) en 3.65 met een welkomst actie bij Openbank.
Als je nog geen rekening bij Bunq hebt dan is die ook redelijk hoog (3.36 ofzo? Maar die hebben een ingewikkeld systeem waardoor je maar heel tijdelijk een hoge rente hebt.

1 like

Weet jij zo wat de rente bij Garanti na die actie is? Bij Open ga je terug naar 2.75 zie ik, maar bij Garanti kan ik het nergens vinden.

1 like

Nav jullie berichten was ik ook benieuwd, maar voor die paar dagen loont dat niet meer. Na 31 december ga je als ik het goed begrijp naar 1,75% Actuele rentes - Garanti BBVA International - Nederland

2 likes

Ah vandaar dat ze het zo goed verstopt hebben, wat weinig!

2 likes

Ja 1.75% idd haha. Sneaky he

1 like

Trade Republic heeft nu eenmalig een actie dat je over de maand januari 6% (over je bedrag tot €10.000) aan rente krijgt, wanneer je iemand doorverwijst/wordt doorverwezen. Daarna/over de rest krijg je 3%. Meer info: Join Trade Republic and get 6 % p.a. interest in January. (dit is een algemene link)
-verwijderd door moderator-

1 like

Weet iemand hoe het nu precies zit met de rente van Bunq? Ik heb nog een deel spaargeld daar maar vind het wat omslachtig hoe die rente berekend wordt. De teller gaat weer op 0 vanaf het nieuwe jaar volgens mij?

Nee dan krijg je het bonusbedrag op alles boven je hoogste saldo van 1 juli tot 1 januari. Alles daaronder 2,01.

3 likes

Hoe is jullie beleggersjaar gestart? Ik sta nu al in de min :sweat_smile:

Balen! Ik sta in de plus.

hier in de plus! even wachten totdat wat aandelen gaan dalen & ik kan bijkopen

1 like

Jaaa ik heb een ATH! Weet je waarom je in de min staat? Slecht aandeel? Slecht nieuws? Gewoon een onbeduidend dipje?

1 like

ik sta niet in de min! ook juist goed in de plus

1 like

Oeps, was bedoeld als @Knipschaartje

1 like

Bedoel je in de min ten opzichte van eind december? Want de markt stond het afgelopen jaar best hoog al. Of bedoel je echt in de min t.o.v. je inleg?

Ik heb een ETF gekocht. 1 januari gekocht en was op 3 januari -2%, nu weer iets omhoog naar -1%
De rest heb ik op Meesman gezet en staat nu maar een paar euro lager dan wat ik betaalde dus dat valt mee.

2 likes

Nee toen had ik nog niks. Heb echt op de ATH gekocht maar groeit nog niet door haha. Maar laat het allemaal staan en zie wel

1 like

Begrijpt ik het goed en heb je 1 januari je aandeel gekocht? Dat is echt veel te kort om er iets over te zeggen en de schommeling is minimaal. Zou ik echt niet naar kijken eerste paar weken.

4 likes

Oh maar een dag / paar dagen is echt niets dus ‘in de min’ staan is echt te vroeg om te zeggen! Je kijkt bij een ETF naar de lange termijn namelijk. Hopelijk stelt dat je een beetje gerust! Het kan altijd per dag fluctueren.

Ik maak me ook geen zorgen. Is alleen zonde :stuck_out_tongue: Maar ben blij dat het bij jullie goed gaat