Dankje! Ik heb nu daar ook aanmeldproces doorlopen gister.
Is dat helemaal gelukt al of moet je ook nog wachten op n mail?
De rente bij Trade Republic gaat wéér naar beneden. Het ging van 3.75 naar 3.5 en nu ineens -over 2 dagen al- naar 3.25… gaat wel rap zo
Nee… heb gisteren alles ingediend, ben nu nog aan het wachten op een mail dus hoop dat die wel komt mm. Ja, ik zag het. Daarom toch uiteindelijk niet voor Trade Republic gekozen, heb nu wel weer opnieuw deels spaargeld bij Bunq.
Ik heb ook een deel bij Bunq, ook tevreden over! Maar ja in het nieuwe jaar krijg je alleen maar weer die basisrente over t geld wat er al opstaat dus dat is dan ook weer heel weinig.
Hopelijk krijg je de mail van Santander! Ik ga er toch ook nog maar eens achteraan
Bij Santander gaat de rente ook naar 3,10 %. Ik heb hier vorige week een e-mail over gehad nadat ik net een rekening had geopend.
Oh echt😭 jeetje net als je denkt een beetje te gaan ‘rentenieren’ lijkt het allemaal al weer in te storten.
Iemand enig idee waarom de rentes nu weer zo snel zakken en wat de verwachtingen hierin zijn?
Het heeft te maken met de verlaging van de ECB als ik het goed heb.
Ja dat klopt, maar waarom zakt die ineens weer was meer mijn vraag. Sorry niet duidelijk maar ze volgen idd de ECB.
omdat de economie begint te vertragen en de inflatie wel grotendeels onder controle lijkt, door het lenen van geld goedkoper te maken kunnen ze de economie weer kunnen doen aanzwengelen
uiteindelijk is dat gewoon het doel van de hedendaagse rentepolitiek
Ah oke, dank je voor de uitleg!
ING heeft nu een actie met een deposito van 6 maanden tegen 3%, minimale inleg is €25.000
Ik vind het wel interessant, al mijn spaargeld staat nu bij LeasePlan bank (2,2%), ik vind 6 maanden wel te overzien en ik houd wat achter de hand!
Als je deposito wil sparen, heb je wel betere spaarrentes elders nog dan 3%!
Ook voor 6 maanden?
Santander biedt 3,2% vrij opneembaar, hoef je niet eens je geld voor vast te zetten
Ja! bijv 3.55%. Zelfs geen deposito - dus wat je vrij kunt opnemen - kun je hoger vinden dan 3%.
Waar heb je die 3.55?
Ja ben ik ook benieuwd naar. Veel aanbieders hebben de rente pas verlaagd. Ik zit nu bij Trade republic voor 3,25%.
Hmm is inderdaad gezakt naar 3.35% zie ik, Raisin. Bunq is 3.36% vrij opneembaar & openbank is 3.65% eerste 6 maanden.
Ik vind het ook wel een goeie hoor! Bedankt voor de tip. Ik ga het denk ik doen.
Hmmm maar ze bieden 3% op jaarbasis, terwijl de spaardepositie voor 6 maanden is. Zie hun rekenvoorbeeld:
Voorbeeld 2
Stel:
- Je hebt een ING spaardeposito
- Inleg €30.000
- Looptijd: 6 maanden
- Rente: 3%
Rente uitkering na 6 maanden: 3% / 365 * 180 x €30.000 = €443,83
Dus dan krijg je over die 6 maanden dus maar 1,5%! Staat ook nergens dat je nog een keer een halfjaar kan doen zodat je 1 jaar hebt, want dit is een ‘tijdelijke aanbieding’. Kan me zo ergeren aan die sluwe communicatie van banken UGH