Ik ben zo blij dat ik eindelijk begonnen ben met beleggen. Alleen voelt het weekend zo leeg als ik niets kan checken
Je kan het wel laten herstellen hoor. Wie weet is het nu veel waard haha
Ik raad iedereen in mijn omgeving Coinbase aan om te handelen in cryptocurrency’s. Ze hebben daar niet de meeste keuzes uit cryptocurrency want ze laten niet alle coins zo maar ’ toe’. Voelt voor mij toch enigszins veiliger.
Omdat vrienden van mij hier al zaten jaren geleden heb nog geen reden gehad om over te stappen.
Wil je wat vertellen over jouw portfolio of hoe jij handelt? Ben ik wel benieuwd naar
Je moet even wachten tot het geld er is, maar dat is een kwestie van 2 uur ofzo. Ik weet niet hoe dat bij andere exchanges zit. Ik vind het makkelijk te gebruiken, maar toch veelomvattend. Coinbase heb ik een keer gezien en is wat fancier qua lay-out.
Wat bedoel je met precies het tegenovergestelde van wat ze zeggen met beleggen? Ik weet daar niks van.
@Applepie de fees bij coinbase zijn wel veel hoger, zeker als je weinig (<10k) trade. Daarnaast heeft de hoeveelheid coins vooral te maken met de focus van de exchange. Coinbase is us-based en handelt vooral btc/usd, Kraken is eu-based en handelt meer soorten coins (ook meerderheid btc en ethereum) en vooral naar euro. Beide exchanges hebben top-notch security. Je kunt eigenlijk niet fout kiezen.
Ik doe het ook via coinbase, vind het ook heel overzichtelijk!
Whoeoe ik heb vandaag met mijn fonds en nieuwe grens bereikt in waarde waar ik al een tijdje op hoopte!
Ik zit al heel lang in hetzelfde fonds (al 10 jaar) maar wil denk ik binnenkort wisselen van fonds. Ik vind het vrij spannend omdat dit ook wel gewoon loopt, maar zo nu en dan een wissel is ook wel interessant denk ik
Heeft iemand hier ervaring met lendahand? Ik beleg al met m’n vriend via DEGIRO, maar wil het graag nog een beetje spreiden? Ik twijfel tussen Semmie of Lendahand. Sowieso iets duurzaams.
Oh no dit is echt erg!
@Shadina Let wel op dat je vanaf dezelfde rekening overboekt als waar je account op staat. Mijn man had een week geleden geld overgeboekt vanaf de gezamenlijke rekening naar zijn Wallet en dat geld hangt nu nog steeds ergens
Oh shit, storten ze dat wel terug?
Ja, als het goed is wel! Hij moet even wat documenten doorsturen als bewijs, dus zal wel loslopen. Maar wel echt balen als je net in een dip wilt kopen en daardoor te laat bent.
Is er ook iemand die via de ing belegt? Ik wil het echt gaan doen maar ik vind het toch best wel eng eigenlijk. Of raden jullie me aan eerst dat boek te lezen?
En is dat echt zo dat je elk moment het geld op kan nemen of zitten er haken en ogen aan?
Wat wil je aankopen? Wil je gewoon gespreid in ETFs handelen of echt aandelen selecteren?
Ik heb duidelijk nog wat in te lezen want ik heb geen idee hahaha
Haha ik zou inderdaad eerst even inlezen! Je moet altijd ergens in investeren, tenzij je tegen een expert zegt: ‘hier is m’n geld, beleg het maar’. Maar: dan betaal je ook die persoon natuurlijk dus dat is duur.
Blondjes beleggen beter kan ik aanraden voor als je nog niks weet van beleggen en ermee wil beginnen!
Ik vind porterenee een goede bron. Ik kies zelf voor ETFs, dat is een combinatie van aandelen of obligaties. Zo spreidt je de risico’s. Het is een makkelijke manier van beleggen, ook wel passief beleggen genoemd. Ik kies voor nu aankopen en gewoon houden tot ik heel rijk ben : buy and hold.
Gebruikt iemand hier Lendahand? Ik wil hiermee beginnen en gebruik liever een code van één van jullie dan van een blogger.
Mijn vriend en ik willen dit jaar beginnen met beleggen, ik lees er ook al jaren over, maar toch blijf ik het een ingewikkeld iets vinden. Waar beleggen jullie? Ik overweeg nu meesman of de giro en we willen ook kijken naar bitcoins
Ik heb toevallig kortgeleden een account aangemaakt! Gisteren mijn eerste project gefund, dus weet nog niet heel veel van het verloop van een project. Als je wil, kan ik je mijn code sturen? Deze gebruik je overigens pas wanneer je voor het eerst bijdraagt aan een project.