Beleggen/investeren/sparen

Ik kwam laatst een artikel tegen waarin iemand garageboxen verhuurd. Dat lijkt me wel iets minder risicovol en heb je ook niet direct een grote hypotheek nodig.

1 like

haha ja ik was zo blij met mijn beyond meat aandelen eergisteren! en dat terwijl ik ze gewoon op gevoel had gekocht want ik ben fan van het product.

1 like

Haha ik ben jaloers. Lekker man!

1 like

Haha lekker wel. Pre market schoot één aandeel GME even boven de 500 euro. Is nu weer teruggezakt naar 450.

1 like

Ben vooral heel benieuwd naar morgen!!

Morgen is toch een deadline? Dat veel hedge funds Dan shares moeten kopen?

Oh ik vind het zo tof, terwijl ik zelf nog niet eens aan het beleggen ben haha

Klopt! Morgen is de deadline. Simpel gezegd: De short sellers hebben er op gegokt dat GME vrijdag minder waard is. Als iedereen koopt en vasthoudt waardoor het aandeel hoog blijft staan. Dan zijn de short sellers verplicht om aandelen te kopen op vrijdag of maandag. Dat gaat ze dan heel veel geld kosten en kunnen ze mogelijk failliet gaan.

Dit is al eerder gebeurd deze week toen de prijs nog veel lager stond.

4 likes

ohh man wat spannend :grimacing:

Waarom zilver dan?

Wow er gaat hier een wereld voor me open met die short squeezes, maar damn wat ingewikkeld! Is het nu dus wachten tot het instort?

Oef de app Robin Hood laat Amerikanen geen aandelen GME en AMC meer kopen.

MarketWatch ligt eruit. Er was even een hele dikke dip waardoor het aandeel richting de 200 viel. Wat een dag alweer haha.

1 like

Echt een enorme dip nu. Nu is het spannend. Ik heb zelf nog wat bijgekocht. Nu is het afwachten wat er gaat gebeuren. Andere stocks zijn ook gedaald, dus dit kan erbij horen.

3 likes

Dat is toch dé definitie van market manipulation!?

Ja echt fuck die shit. Iedereen is ook wel behoorlijk pissig. Wallstreet mag wel handelen op de beurs en de gewone burger niet? Nee zo werkt het niet.

Gedaald naar 126. Damn.

3 likes

huh nee toch? Ik kan er gewoon heen

hahaha dit is echt leip

7 likes

Ahhh ik weet niet wat ik zal doen, bijkopen of niet. Wel niet wel niet wel niet.
Edit: Ik ben een sucker voor het ‘groepsgevoel’

4 likes

Oh, ook de oude doet het nog bij mij hoor! Ik ben nu ook helemaal geneigd om te gaan kopen, gewoon dat ik ook kan zeggen: ik was erbij.

2 likes

AOC en Donald Trump junior zijn hier nu allebei boos over. Compleet tegenovergesteld van elkaar. Politiek gezien.

Fuck it. Ik heb nog meer gekocht. Het is tijd dat wij eens bepalen wie de markt beheerst.

6 likes

Vind dit heel interessant, een soort oude vs nieuwe macht.

@Max Ik heb ook de neiging om te kopen maar twijfel heel erg. 200 dollar vind ik wel veel geld voor iets waar ik me niet goed genoeg in verdiept heb en nu de markt gemanipuleerd wordt is het helemaal onvoorspelbaar.

2 likes