Beleggen/investeren/sparen

Ik ga de rest van de week helemaal niets doen. Niet aankopen en niets verkopen.
Het wordt zo rommel op de markt met de stimmies die loskomen en witching day op vrijdag.

Ik zie het maandag wel weer.

AMC ga ik sowieso pas overwegen te verkopen als de pandemie voorbij.

6 likes

Ik leg maandelijks in en heb 1x weer uit laten betalen. Dat ging toen ook zonder problemen en vrij gemakkelijk via de app.

1 like

Wat bedoel je met “het”?

Ik blijf hodlen! Dit verschilt inmiddels per dag haha :sweat_smile: maar ik ga er er niet vanuit dat vrijdag de squeeze al komt. En jij?

1 like

Ik verkoop alleen bij winst en inmiddels sta ik weer op verlies, dus ik hold ook nog :sweat_smile:

1 like

Tsjah dat is onderdeel van het vak.

Wat ik zelf merk is dat ik best goed los kan laten of iets de zogenoemde beste koop of verkoop is. Als een stock bijv van €100 naar €50 dipt en vervolgens weer stijgr, dan koop ik op €54. Tsjah dat scheelt €4 maarja.
En als ik koop op €100 en hij stijgt naar €200 en ik verkoop en het stijgt meer naar €210, dan scheelt het €10. De stocks dalen en stijgen nu eenmaal.

GME is natuurlijk wat extremer, maar ik merk bijv dat mijn vriend vaak misgrijpt (met zowel kopen als verkopen), omdat hij wacht op de laagste dip en wacht op de hoogte sell. Niemand kan de toekomst voorspellen, dus verkoop als je wilt en niet als je nog twijfelt.

Mijn fomo gehalte bij GME ligt hoog, dus ik ben geneigd te holden, maar we zien wel.

2 likes

Mijn strategie was steeds al verkopen als ie 400 bereikt dus dat in ieder geval, maar als dat deze week niet gebeurt verkoop ik hem denk ik sowieso vrijdag. Ik ben een beetje klaar met dat gecheck de hele tijd :’) Maar ik sta sowieso op winst met GME dus ik heb ook wel makkelijk praten misschien

2 likes

Er kwam hier laatst de vraag of er wat informatie buiten Reddit om was om te begrijpen wat er nou precies gaande is met AMC en GME. Het is behoorlijk complex en van sommige dingen snap ik ook nog steeds niet alles.

Dit is een slide desk van 30 pagina’s die alles tot in de detail uitlegt. Betreffende short selling en failure to delivers (FTD). Al jarenlang worden naked shorts en naked call options gebruikt om verschillende bedrijven failliet te laten gaan. In plaats van de aandelen te kopen op de markt zoals short sellers horen te doen, gingen ze er altijd vanuit dat het bedrijf gewoon failliet zou gaan en ze nog rijker zouden worden.

Tijdens de covid epidemie leek het er op dat Gamestop ook op deze manier failliet zou gaan. Totdat er een aantal mensen die zagen wat hier aan de hand was en zagen dat er meer geshort wordt dan er aandelen beschikbaar zijn. Door aandelen op te kopen en te hodlen dwingen ze de shorters om te kopen. Geen idee wanneer, maar ooit moeten die aandelen geleverd worden.

2 likes

Maar wat nou als de shorters zich zelf failliet laten verklaren, moeten die aandelen dan alsnog ergens geleverd worden op 1 of andere manier of zitten wij dan met - dan waardeloze - aandelen?

Goede vraag! Ik heb het even voor je opgezocht. Er moet altijd betaald worden, dus de aandelen zijn nooit waardeloos. Eerst gaan de hedefunds zelf. Dan de market makers zoals Citadel. Dan moet de verzekering uitbetalen die de market makers hebben afgesloten bij de DDTC. De market makers zijn verzekerd tot 70 biljoen bij de DDTC. Alleen als dat gebeurt dan grijp de overheid wel in om de schuld op zich te nemen.

4 likes

Ohh bedankt voor het opzoeken en good to know!

1 like

Dit hebben we ook nog vandaag

Was zeer entertaining de vorige keer, en het aandeel schoot ook omhoog

3 likes

Ja totaal anders :rofl: ik denk zelf dat de lol nog niet voorbij is nu. Dus ben zelf geneigd nog even te holden. Dan misschien niet de max winst, maar ik heb maar 1 aandeel en had zelf de inleg al als verloren beschouwd.

Hoeveel stocks heb je voor welke GAK (als ik mag vragen), want dat beïnvloed je keuze natuurlijk ook wel denk ik?

Oeeee wel laten zien! haha. :joy: mag geen kleding meer kopen hier.

1 like

In mijn hoofd heb ik al zoveel dingen gekocht met dit geld :joy::joy:

1 like

Amazing haha. Hij draagt een t-shirt met een kat die een heksenhoed draagt en er zijn 4 katten te vinden in de video. Quadruple witching day confirmed. Sowieso dat ik morgen de hele dag de koersen ga bijhouden.

Het vervolg van de hearing heb ik trouwens niet gezien gisteren. Ik begreep wel dat Robin Hood echt super strafbare dingen heeft gedaan. Als je daar aandelen GME/AMC kocht dan werden die niet gekocht op de markt zoals een broker hoort te doen.

6 likes

Missen jullie de achtbaan ook een beetje de afgelopen dagen? :joy:

3 likes

Zo leuk, ik ben vrijwilliger bij een NGO en die hebben donaties ontvangen nav de winst die mensen in die redditgroep aan GameStop hebben verdiend! Echt leuk dat het op die manier een positieve invloed heeft.

7 likes

Jaaa heel saai nu haha. Denk dat morgen ook tegen gaat vallen zo.

2 likes

Happy witching day iedereen!

Deepfuckingvalue lijkt in elk geval veel vertrouwen te hebben dat er vandaag iets gaat gebeuren. We zien het wel haha. Ik probeer m’n verwachtingen zo laag mogelijk te houden :sweat_smile:

2 likes