Beleggen/investeren/sparen

Ik had een buy order maar die was nét iets te hoog. Beetje sad.

Klopt.
Daarom wordt onder andere daarover gestemd.

1 like

Ik ben benieuwd wat er vandaag gaat gebeuren! Dit is niet goed voor de concentratie op mijn werk :joy:

1 like

Loopt even casual door naar de 206 in de pre market :yum: m’n werk lijdt hier ook onder haha :sweat_smile:

2 likes

Hahaha! Ooh het ziet er veelbelovend uit!

1 like

@anon43983847 geen stress, binnenkort hoeven we allemaal niet meer te werken toch :joy:

Ben heel benieuwd naar vandaag en ook of het nou eindelijk een keer doorstijgt of dat die weer helemaal daalt, het lijkt nu wel elke keer hetzelfde te gaan eind van de maand

3 likes

Niemand kan echt de toekomst voorspellen natuurlijk, maar als dit klopt?

Dat retailers blijven hodlen, ook met andere stonks… de verwachting was natuurlijk dat een boel bedrijven failliet zouden gaan door Covid en door faillissement zouden de shorts nooit hoeven te dekken. Alleen nu gebeurt precies het tegenovergestelde… dit zou wel eens kunnen uitlopen op een economische crisis?

Denken jullie dat er een crisis aankomt?

Iemand hier die mij iets wijzer kan maken? Ik heb de volgende ETF:
iShares Euro Total Market Value Large UCITS ETF
Ticker symbol IDJV op de EAM.

Het viel me al een paar dagen op dat hij op precies 0% eindigde, maar nu ik vandaag er iets dieper indook zag ik dat de laatste koersupdate va 17-3 was. Weet iemand wat dit betekent?

Wordt deze ETF opgeheven? (en zo ja: moet ik hem dan verkopen? of gebeurd dat automatisch) Ik heb al proberen te googlen maar word niet veel wijzer.

2 likes

Er staat in degiro alweer een melding over het handelen in GME en AMC. Hij gaat ook goed! Ben echt heel benieuwd. :smiley:

1 like

Hè wat raar…ik heb het ook voor je uit proberen te zoeken, maar vindt inderdaad alleen koersen tot 17 maart? Kan hem ook niet vinden in de app van degiro (alleen op de Italiaanse markt in euro’s). Zou raar zijn als je er geen bericht van krijgt toch?

1 like

Geen idee wat er aan de hand is maar misschien heb je hier wat aan? Alleen dit is toch wel een grote Europese ETF? Dan hadden we dat wel moeten horen.

Nee je hebt gelijk, ik kan hem ook niet meer vinden als ik hem zoek.
Kan hem wel aanklikken in mijn portefeuille. Heel raar.

Heb ook mijn inbox nog eens bekeken maar daar geen bericht ontvangen. Ik heb DeGiro een bericht gestuurd, ben benieuwd.

1 like

https://live.euronext.com/nl/product/etfs/IE00B0M62T89-XAMS/market-information

Hij is delisted. Op 22 maart. Wtf. Wat raar ook dat er nog niks over naar buiten is gekomen.

1 like

Ja! ik had ook net iets beter gegoogled toen ik dankzij @anon43983847 weet dat het " delisting" heet (edit: dacht dat ik op @Moezemeisje reageerde maar reageerde al op jou)
Kwam dit inderdaad tegen: https://www.blackrock.com/se/individual/literature/fund-announcement/ishares-plc-ishares-euro-total-market-value-large-ucits-etf-fund-announcement-feb-2021-emea-en.pdf

Jammer, had er 33% rendement op (wel pas ingestapt in mei of juni dus toen zat alles in de lift).

Tips om het nu zelf te verkopen of te wachten tot zij het doen? Maakt in mijn ogen niet veel uit gezien het een kernselectie ETF is en ik toch geen kosten betaal voor verkoop.

1 like

@anon50301661 https://istheshipstillstuck.com/ hahahaha

afbeelding

Het schip is in elk geval los.

1 like

Je hebt zo gelijk dat cruise stocks een goede investering zijn. Sowieso dat die weer in waarde gaan toenemen.

Al die boomers moeten toch ergens een nieuw virus oplopen terwijl ze lauwe pasta eten en mooie steden de vernieling in helpen :rofl:

Hahahah dat is een grapje. Ik hoopte eigenlijk dat cruiseschepen weg zouden gaan door Covid. Ik vraag me trouwens wel af of die bedrijven niet teveel schuld hebben opgebouwd? Weet jij dat misschien?

3 likes

Ik beleg maandelijks na mijn salaris wat geld via DEGIRO, nu kies ik vaak voor Vanguard all world en heb ik nog wel een paar kleine andere aandelen. Nu wilde ik vorige week Vanguard bijkopen, maar liep een beetje te klooien in de app, waardoor ik er per ongeluk 1 verkocht, ipv bijkocht?! :exploding_head:

Voel me super dom, maar zat niet goed op te letten. Anyways, daarna wilde ik er dus 2 bijkopen, maar de prijs was flink aan het stijgen dus had het even geparkeerd. Was het een beetje vergeten daarna, maar twijfel nu of het handig is om nu Vanguard bij te kopen, mijn GAK stijgt daarmee echt flink (is nu 87,70 en de koers op dit moment zelfs 95.09. Het is uiteraard wel voor de lange termijn, dus misschien dan minder erg? Of zouden jullie het nog even laten staan en wachten tot hij weer wat zakt en dan bijkopen? Of misschien inleggen in een hele andere ETF?

Ik moet misschien toch maar naar beheerd beleggen, kan zo lang twijfelen bij dit soort dingen

Ik koop zelf ook vanguard all world, op vaste dag / moment dus voor mij maakt het persoonlijk niet zoveel uit als het soms wat duurder is / soms wat goedkoper is. Ik zou persoonlijk bijkopen op een vast moment en voor nu dan deze laten gaan.

2 likes

Het hoeft dus niet beheerd, je kan ook via Meesman het gewoon laten afschrijven. Die kopen gewoon maandelijks in opdracht van jou het fonds (beperkte keuze) dat je wil hebben. En is duurzaam.