Beleggen/investeren/sparen

@anon50301661 https://istheshipstillstuck.com/ hahahaha

afbeelding

Het schip is in elk geval los.

1 like

Je hebt zo gelijk dat cruise stocks een goede investering zijn. Sowieso dat die weer in waarde gaan toenemen.

Al die boomers moeten toch ergens een nieuw virus oplopen terwijl ze lauwe pasta eten en mooie steden de vernieling in helpen :rofl:

Hahahah dat is een grapje. Ik hoopte eigenlijk dat cruiseschepen weg zouden gaan door Covid. Ik vraag me trouwens wel af of die bedrijven niet teveel schuld hebben opgebouwd? Weet jij dat misschien?

3 likes

Ik beleg maandelijks na mijn salaris wat geld via DEGIRO, nu kies ik vaak voor Vanguard all world en heb ik nog wel een paar kleine andere aandelen. Nu wilde ik vorige week Vanguard bijkopen, maar liep een beetje te klooien in de app, waardoor ik er per ongeluk 1 verkocht, ipv bijkocht?! :exploding_head:

Voel me super dom, maar zat niet goed op te letten. Anyways, daarna wilde ik er dus 2 bijkopen, maar de prijs was flink aan het stijgen dus had het even geparkeerd. Was het een beetje vergeten daarna, maar twijfel nu of het handig is om nu Vanguard bij te kopen, mijn GAK stijgt daarmee echt flink (is nu 87,70 en de koers op dit moment zelfs 95.09. Het is uiteraard wel voor de lange termijn, dus misschien dan minder erg? Of zouden jullie het nog even laten staan en wachten tot hij weer wat zakt en dan bijkopen? Of misschien inleggen in een hele andere ETF?

Ik moet misschien toch maar naar beheerd beleggen, kan zo lang twijfelen bij dit soort dingen

Ik koop zelf ook vanguard all world, op vaste dag / moment dus voor mij maakt het persoonlijk niet zoveel uit als het soms wat duurder is / soms wat goedkoper is. Ik zou persoonlijk bijkopen op een vast moment en voor nu dan deze laten gaan.

2 likes

Het hoeft dus niet beheerd, je kan ook via Meesman het gewoon laten afschrijven. Die kopen gewoon maandelijks in opdracht van jou het fonds (beperkte keuze) dat je wil hebben. En is duurzaam.

Ja daar zat ik naar te kijken, lijkt me echt een goede oplossing!

Kan je helaas niet mee praten over gamestocks :woman_shrugging:t3:

1 like

Soms voelt het alsof dit allemaal een Q complottheorie is en soms alsof we in het vervolg van de Big Short leven.

Er is zo veel goede DD bijgekomen de afgelopen dagen. Zoals dit filmpje ook. Doe ermee wat je wil, maar het lijkt nu wel steeds dichterbij te komen. De DDTC maakt ook allemaal regels om te voorkomen dat zij de klos zijn in plaats van de hedgefucks. Gelukkig zijn de beurzen dicht vandaag.

1 like

Elke keer als ik jong beleggen luister dan besef ik me steeds weer dat zij echt niet veel meer weten dan de gemiddelde startende belegger. Wel vermakelijk om af en toe te luisteren, maar experts zijn ze zeker niet

2 likes

Hadden jullie dit al gezien?

Iemand heeft vorige week 110 miljard verloren. De banken gaven hem 500% krediet om mee te beleggen in swaps. Jep.

Gaat helemaal goedkomen zo :sweat_smile:

2 likes

https://gamestop.gcs-web.com/news-releases/news-release-details/gamestop-announces-slate-director-candidates-2021-annual-meeting

Oeh yeah. Ryan Cohen wordt chairman en mogelijk CEO :partying_face: laat dit de katalysator zijn voor de MOASS! Ben die saaie dagen nu wel zat haha.

Edit: Pre market gaat ook weer als een tiet :smiley:
@anon50301661 @Loxodonta @Phoenix @Moezemeisje @BasementJaxx @Frenky @Sensatie @Honey

Als ik nog mensen vergeten ben sorry haha.

9 likes

Leuk eindelijk weer wat actie! Was echt saai de laatste tijd haha. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren

3 likes

Haha ja man, alsof een voetbalteam kampioen is geworden. Ik hoop wel op wat actie, duurt lang zo.

Thanks! Was deze week weer veel offline, dus niets meegekregen van wat er staat te gebeuren. Maar zag dat ik ook weinig gemist had qua actie haha.

1 like

Verdorie! Had ik net vandaag een drukke dag haha. Wat is er gebeurd? Het lijkt nu rustig :joy:

1 like

Uhmm… buy the dip? :joy: had toch andere actie verwacht haha

1 like

Ik ook! Down we go haha. Vanaf 50 euro koop ik weer wat bij :joy: de prijs schijnt trouwens niet natuurlijk te zijn. Niemand verkoopt z’n aandelen echt.

Hoe doet beyond meat het trouwens?

2 likes

Heeft er iemand vandaag aandelen Coinbase gekocht? Of het overwogen?

Wel overwogen maar toch maar niet gekocht. Prijs steeg meteen en dipte daarna. Als ik aandelen wil dan koop ik het later als de hype over is, schommelt de prijs ook minder.

3 likes