Beleggen/investeren/sparen

Ja groot gelijk! Ik ben nu voor MMED gegaan. Een farmaceutisch bedrijf dat met psychedelische drugs, psychische stoornissen probeert te onderzoeken. Ze gaan vandaag voor het eerst naar de beurs.

Denk wel dat MVIS al te laat is om nog in te stappen :sweat_smile: succes!

Volgens mij kun je dat ook in Nederland doen. Dan koop je een aandeel/optie op margin. Alleen als je dus veel verlies hebt dan krijg je een margin call en ben je blut :rofl:

Jeej :smiley: ik ben blij met m’n Nokia investering van vorig jaar. Hun earnings report is waanzinnig goed. Ze gaan zo’n beetje 5g leveren aan de hele wereld. M’n gak is 4.15 :smile:

3 likes

Was jij niet diegene die een battle met haar vriend had over een Mac versus Nokia aandeel? Dus dit gaat top! Haha

Niet echt, want m’n vriend heeft dus al 300% winst op zijn aandeel. :joy:Hij had voor Recon gekozen haha.

Misschien daalt GME wel vandaag, omdat Bill Gates gaat scheiden van z’n vrouw. :joy: grapje.

1 like

Haha grappig. Maar allee ziet wel rood steeds bij mij, niet zo grappig. :see_no_evil:

1 like

Wow nee wtf. Echt alles mega in het rood nu!

1 like

De hele S&P500 staat in het rood vandaag☹️

Geen idee of het klopt, maar er zijn vandaag wel signalen dat er een correctie of een crash aankomt.

Ik had het niet helemaal goed begrepen/gelezen. Er zijn niet echt signalen dat er nu direct een crisis aankomt. Dit zijn idd waarschijnlijk de correcties. Sorry!

Er zijn wel weer zo veel bizarre dingen vandaag. AMC is niet meer te verkrijgen. De rente om 1 aandeel te shorten staat nu bijvoorbeeld op 215%. :face_with_raised_eyebrow:

Waar sta je groen op dan?

Haha spelfout, ik bedoelde groen. Welk aandeel nu op groen staat bij jou?

Oh wow holy shit. Waarom nu? Episch wel haha.

Wow ja! Bizar dit, na zo veel stilte. Opeens zijn ze ook heel actief op hun sociale media kanalen. Ze verbergen het ook totaal niet meer. Morgen komt er ook een AMA met een Carlsberg zie ik. Dat gaat dan ook vast belangrijk zijn.

2 likes

Alleen AMC en NOK. Dat zijn hele kleine bedragen… dus op dit moment niet zo heel veel. :laughing: meme stonks.
Goed portfolio uitgezocht trouwens! Dan zijn hele stabiele investeringen.

Ik wil en zal nooit aandelen hebben in Shell. Dat is toch met afstand het meest gore bedrijf ooit.

Investeren jullie in bedrijven puur voor ‘the money’s’,of zit er een gedachte achter ?

2 likes

Haha dat mag, je hoeft ze niet te delen. Mijn portfolio bestaat uit meme stonks :grimacing: super stabiel haha.

Iets met een conflict tussen Israël en Palestina bijvoorbeeld? God de wereld is een puinhoop :sweat_smile: :rofl:

:partying_face: Mijn stem is via de de Giro doorgegeven voor de aandeelhoudersvergadering van Gamestop. Kost wel 10 euro, maar fuck it. Gaan jullie stemmen?

1 like

@Phoenix @anon50301661

Ja het gaat inderdaad via de mail. Dus het was super makkelijk om te regelen. In hun proxy statement stond dat ze iedereen oproepen om te gaan stemmen tijdens de aandeelhoudersvergadering van 9 juni. Iedereen werd ook oproepen om voor al hun punten te stemmen.

In de comments staat het template dat ik ook gebruikt heb.

De verwachting is dat er meer stemmen binnenkomen, of al binnen gekomen zijn, dan dat er aandelen zijn. Dus wat @phoenix ook zei, share recall is dan de volgende stap voor de short squeeze.

3 likes

Is er hier een Belg die belegt via degiro?