Beleggen/investeren/sparen

Ik ben geen Belg, maar wat wil je weten? Misschien kunnen we je helpen. :slightly_smiling_face:

Oh damn! :grimacing:

1 like

Wat gek dat je daar voor moet betalen? Is dat van degiro zelf uit?
Voor AMC koste het mij niets.

Ja dat komt idd vanuit Giro, geen idee waarom eigenlijk. GameStop is vandaag trouwens weer enorm aan het hypen over de squeeze. Zo bizar dit haha.

Ik zou graag starten met beleggen en vroeg me af of Degiro een goede keuze is als Belg. Het lijkt mij vrij toegankelijk om in te stappen en bij te leren. En of ik dan belastingsgewijs niet teveel nadeel doe met een buitenlandse rekening om te beleggen.

En misschien zijn er betere opties voor Belgen?

1 like

Zo, de memestocks gaan lekker vandaag :sweat_smile:

1 like

Gaat zeker lekker vandaag! Heel erg benieuwd wat jullie trouwens denken? Is dit het begin van de MOASS voor AMC en GME?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

3 likes

Ja bizar! Volgens mij wordt het op reddit weer gehyped

Alles lined wel up, zal maar zeggen.
Het houdt echt een keer op voor de hedgies.

De CEO van AMC, Adam Aron, tweete dit bericht. Dat helpt ook.

Tegelijkertijd belde hij met een meme stock streamer (live in de uitzending) waarin hij zei “short sellers should be shitting their pants”.
:sweat_smile:

The short borrow rate is nu ook belachelijk hoog. Het is gewoon absoluut niet meer interessant om te shorten nu.

Ik denk echt dat er wat aan zit komen

1 like

Mag het hopen! Kan ik weer afkicken van Reddit en m’n werk doen.

2 likes

Echt hoor haha ja. Was net wat afgekickt hahaha. Zo benieuwd naar wat er gaat gebeuren. Het komt nu wel samen.

4 likes

AMC staat echt hoog nu! Heel benieuwd of ie nog verder gaat.

2 likes

Ik heb ooit van mijn eerste salaris van een nieuwe baan een converteerbare lening gekocht in een start-up en die wordt nu omgezet in aandelen, dus ik moet maar es mee gaan lezen hier :grinning: kan ook kiezen voor uitbetalen maar het idee dat je aandelen in een misschien wel super succesvolle toekomstige startup hebt is ook wel verleidelijk haha

1 like

Er is vandaag bevestigd dat AMC zich in een short squeeze bevindt :partying_face: de komende dagen kunnen we grote stijgingen verwachten. Nog leuker, de waarde stijgt omdat mensen massaal weer naar de bioscoop zijn gegaan.

3 likes

Ik heb het net gelezen, en zit nu een soort van in de stress omdat ik donderdag de hele dag in een training zit op kantoor ( voor het eerst sinds corona) en onmogelijk m’n aandelen kan checken.
Ik weet dat de squeeze niet maar 9 uurtjes duurt, maar heb toch de zenuwen :sweat_smile:

Mocht het gebeuren, dan wordt het sowieso een bumpy ride.

2 likes

Omg ziek melden. Haha nee komt vast wel goed. Misschien in de pauzes kijken? Las trouwens ook iets dat het mogelijk 3 dagen kan duren? Dat zou wel gunstig zijn.

1 like

Brb even m’n sell limit order cancelen

3 likes

Aah toch blij dat ik m’n 20 shares nog niet heb verkocht. Waar las je dit (en heb je een linkje)?

Ben heel benieuwd haha

2 likes

https://mobile.twitter.com/ortex?lang=nl

Ortex die bevestigd het. Volgens mij is dat een soort van terminal/bureau ding met financiële analyses.

60 shares hier :partying_face:

3 likes

Ja, de squeeze kan dagen duren zolang (hele) grote retail investeerders niet uitkopen.
Het zal sowieso gepaard met flinke rips en dips.
Ik ben ook niet bang dat ik de squeeze zelf mis, maar gewoon het moment van het begin😅
Ik zit er al een half jaar bovenop, en dan zal je net zien dat het op die ene dag dat ik het
niet live kan zien het begint.

Dit is de link naar de bevindingen van Ortex

https://www.ortex.com/symbol/NYSE/AMC/alpha?utm_source=amc_s_20210515

(71 shares, waarvan ik er 1 hodl voor een vriend)