Beleggen/investeren/sparen

Wel leuk dat er meer wordt gedeeld dan gme/amc haha. Ik twijfel zelf over europcar. Kan nog wel weer stijgen als corona voorbij is, zijn nu ook nog erg goedkoop

Die stonden gisteren in onze top 10 van meest verhandelde aandelen.

1 like

Ik heb zelf vooral geïnvesteerd in etf en bonds bij vanguard, weer even niet hoe dat heet in het Nederlands. En heb verder “speelgeld” voor aandelen met de trading212 app. Ik heb groene energie,hydrogen, heb laatst Airbnb en easyJet gekocht en probeer vaak nieuwe IPOs te kopen. Zo had ik veel verdiend met Trustpilot en Oatly toen ze nieuw op de markt kwamen, die had ik op de dag zelf gekocht. Met andere IPOs die ik op de dag of dag erna kocht minder succes, bijv coinbase is hartstikke laag nu.

Voor beleggers via deGiro. Blijkbaar is pfof dankzij de overname nu ook in Nederland mogelijk. Payment for order flow is bedacht door niemand anders dan Bernie Madoff…. :pensive:

Vandaag in een nieuwsbrief geven ze aan dit niet te doen en dat de info in de media onjuist is. Bizar dan, dat het inderdaad overal zo klakkeloos overgenomen wordt (of een gevalletje proefballonnetje van degiro?)

Hoe gaan de amc aandelen? :partying_face: Ben zo benieuwd waar het eindigt.

Oei pre market voor AMC ziet er niet goed uit. Denken jullie dat het over is?

Ik weet het niet… zo spannend. Ben in overweging ze te verkopen.

Ja, ik ook. Maar het is ook wel opvallend dat alles behoorlijk in het rood staat.

Ze gaan alweer omhoog gelukkig

Nee niet dat ik weet. Ben bang dat ze hun piek hebben gehad en meer gaan dalen

4 likes

Beleggen gaat fout!!1! :joy:
Haha ik lach wel maar van binnen is het huilen

1 like

Haha het houdt ook maar aan he :neutral_face:

Alleen mn apple stocks gaan goed op dit moment haha. Gme en amc erg saai op dit moment. Twijfel eraan ze maar te verkopen, want houdt ze echt te weinig in de gaten nu eigenlijk…

Ja saai inderdaad, maar wedden dat MOASS begint zodra ik heb verkocht :joy: dus ik hou ze mooi aan. Wel fijn op zich dat ik niet meer de hele dag naar de koers hoef te staren haha

1 like

Iemand al bekend met duurzaam beleggen via Rooted? Het is erg nieuw en staat in de kinderschoenen maar kan het altijd vragen, haha. Het is vooral voor mensen die voor de lange termijn willen beleggen. Hun website https://www.becomerooted.nl/hoe-het-werkt/
Ik vind het een mooi initiatief en ben er vrij zeker van dat ik er in ga investeren. Wel nog even alles goed nalezen.

1 like

Vraagje, ik wil ook beginnen met beleggen, heel saai in etfs. Moet ik rekening houden met wisselkoersen bij aankopen of verkopen? Of is dit zo’n kleine kost dat dit niet van belang is? Wil de Vanguard all world aanschaffen.

Kan je die niet gewoon in euro’s kopen? heb ik wel zo gekocht ooit.

2 likes

@tessel @Molotov bedankt voor jullie antwoorden! Heb inderdaad gevonden dat ik ze gewoon in euros kan kopen, top!

1 like

Zijn er nog mensen met GME aandelen? Hij is vandaag van 165 naar 225 gegaan, 215 nu. Ben benieuwd waar dit heen gaat…

2 likes