Ja, ik! Heel benieuwd inderdaad!
Ik heb geen GME maar wel AMC en die plust ook lekker vandaag!
Het zou leuk zijn als er weer wat gebeurt haha. Hou wel een slag om de arm dit keer. M’n vriend neemt me regelmatig in de zeik, de moass is toch allang begonnen?
Haha, ja wij hebben ook afgesproken dat we ons niet meer gek laten maken. We zullen zien
Ik moet bij GME steeds aan deze meid denken die maximaal leent om te beleggen (nu 70k schuld heeft bij DUO ofzo) en eerst met de helft van haar portfolio in Galapagos zat. Dat heeft ze met verlies verkocht. Nu zit ze vol in de GME en ze blogt er gezellig over
Ongelooflijk dat je niet alleen je DUO lening hiervoor gebruikt, maar dat je dan ook nog inzet op zulke hoog volatiele aandelen… volgens mij had ze als ze gewoon veilig en verantwoord zou hebben geïnvesteerd echt een prima rendement hebben behaald… maar ook dan is het natuurlijk super dom om dat met geleend geld te doen…
Haha is Emma de vrouwelijke Jeroen?
Ja inmiddels zal ze wat gespreider zitten maar tt van haar porterenee feature was het 50/50 ETFs/Galapagos. Ze had heel veel opgezocht over Galapagos en er echt vertrouwen in!!!
Hahah jezus wat een figuur. 300 verschillende brokers, -0,05€ vrije ruimte (stort die 5 cent even joh), allemaal met geleend geld en letterlijk geld gestoken in elke coin die ze beschikbaar hebben bij bitvavo. Die meid lijkt wel niet wijs
Tja het zal op de lange termijn wel goed komen. Maar je beperkt jezelf zo in je mogelijkheden als je zo’n studieschuld hebt. Je bent al snel 150-200 euro per maand kwijt aan die lening en die aandelen kunnen ook laag staan. Dan zal het over 30 jaar wel goedkomen maar heb liever nu cash en mogelijkheden.
Hahaha mijn blog over het afgelopen jaar.
januari: 200 euro ingelegd in Meesman aandelen wereldwijd
februari: 200 euro ingelegd in Meesman aandelen wereldwijd
maart: 200 euro ingelegd in Meesman aandelen wereldwijd
…
augustus: 200 euro ingelegd in Meesman aandelen wereldwijd
Ja dan moet je inderdaad voor een heel lange termijn die studieschuld ook blijven aanhouden. Ik had in mijn hoofd dat je dan na afloop van je studie je studieschuld wel versneld aflost in zo’n geval, en dus liever niet je inleg wilt verliezen (is nooit een garantie natuurlijk). Maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet (al beperkt het je inderdaad al die tijd).
Belegt er hier iemand in cyber security of AI/Robotics? Waarom wel of juist niet? Kan iemand mij specifieke aandelen of liever ETFs aanraden waar ik in kan duiken? Ik vind het lastig een keuze te maken omdat er zoveel zijn, dus ik wil me graag inlezen
Ik in beide via een ETF. Bij de nieuwe kernselectie van DeGiro zijn allerlei nieuwe ETF’s toegevoegd waarin je in deze “sectoren” (weet even het juiste woord niet) kunt beleggen.
Ik heb deze oa gekozen omdat ik verwacht dat dit steeds belangrijker wordt en enorm gaat groeien.
Ik heb met name Vanguard all world. Als losse aandelen Justeat & AMC. Wil graag nog meer losse aandelen, maar me er eerst goed in verdiepen. Qua ETF denk ik aan iShares MSCI World nog als extra.
Sorry ik zag net dat ik helemaal niet meer had gereageerd, had je berichtje wel gelezen al haha. Ik zag inderdaad dat ze een aantal bij degiro in de kernselectie hebben ja, dus misschien zijn die wel goeie om mee te starten. Zelf denk ik ook dat het steeds belangrijker wordt, maar ik hoor/lees er nog niet zo heel veel over dat mensen daarin beleggen
Ben even benieuwd! Waarom wil je in 2 ‘world’ ETF’s investeren? Deze twee lijken toch erg op elkaar of heb ik het mis?
Heb het fout getypt zie ik; in China Ishares. Was aan het twijfelen na een aflevering Jong Beleggen de podcast, vanwege de upcoming markten in China & vanguard all world zit relatief weinig technologie in (17%) en Azie (iets van 10% volgens mij) terwijl ik denk dat daar de meeste groeipotentie zit de komende jaren.
Ah dan snap ik m!
Ik zit zelf in Vanguard S&P 500, MSCI Emerging Markets (hier zitten voor een groot deel Chinese bedrijven in maar ook uit andere opkomende landen zoals India, Taiwan, Brazilië) en Euro Dividend (50 grootste Europese bedrijven) en daarnaast nog ETF’s in opkomende sectoren en losse aandelen.
Was vorig jaar veel gestart met losse aandelen maar heb weinig tijd (en zin) om me daarin te verdiepen dus als die een bepaald rendement hebben gehaald ga ik het meeste daarvan naar ETF’s verplaatsen.
Iemand hier bekend met paraiba?
Dit is huilen