Het is de hele markt best verontrustend dat de vastgoed sector in China dit kan veroorzaken. Overigens is China al jaren klaar voor de volgende vastgoed crisis.
Ja, echt gek! Weet nu niet goed of ik ga bijkopen of het even allemaal afwachten haha
Haha ik ben flink gaan bijkopen. Voelt alsof dit juist het moment is.
Ik ben megabenieuwd of jullie GME en AMC nog hebben aangehouden dan wel voor welm bedrag jullie uiteindelijk hebben verkocht.
Olaplex IPO vandaag!
Ik zit er nog steeds in.
Ik ook
Ben nog all in GME en zit elke dag all day mee te lezen op reddit haha
Ik vind het niveau van Reddit de laatste tijd minder… ze maken zo vaak van muggen olifanten en zien overal samenzweringen in. Ik hou vooral vast aan het feit dat de DD die er tot nu toe is in de kern niet onderuit is gegaan (shorts have not covered). Maar dat gedoe rondom contacten tussen Robinhood/Citadel en de rechtszaak over handelsrestricties nu weer - als het al waar is zijn zij echt niet zo dom om daarover enig concreet bewijs op e-mail of Chat te zetten…
Benieuwd of de facebookcrash de markt omlaag trekt morgen, hopelijk duikt VWRL naar €95 ofzo.
Alibaba sta ik op dik verlies maar stijgt nu langzaamaan weer.
Heb wat ASML gekocht toen die wat dipte de afgelopen weken. Gaat wel lekker nu.
Nou zo ongeveer! Sta nu op een inleg van 3200 met een waarde van 3825
Ik wil graag gaan beleggen. Is het een goed idee om hierover een cursus te volgen? Ik weet wel dat ik graag in ETF’s wil investeren, maar bij welke broker, hoe, wie, wat en waar (?) het kwartje valt echt niet bij mij.
Zouden jullie het adviseren een cursus of eventueel een boek, want ik ben bang dat de internet niet altijd gelijk heeft. En bij welke broker zitten jullie?
Typerend voor hoe ik op dit moment beleg: heel passief😂
Ik zit bij Meesman. Eerst bij Degiro, maar ik merkte dat ik het heel lastig vond vast te houden aan een strategie en dat maandelijks echt uit te voeren. Nu schrijven ze het bij Meesman gewoon af en beleggen ze het zoals ik ooit ingesteld heb (kan je tussendoor nog wel aanpassen). Je hebt alleen wat minder opties qua soorten ETFs ed. Ze hebben wel veel documenten online staan over wat wat is.
Ik heb zelf ook minder behoefte om per se in tech ETfs te beleggen of dat soort niches. Ik wil gewoon langzaam inleggen en over een paar jaar wakker worden en heel rijk zijn.
Ik heb het boek ‘blondjes beleggen beter’ gelezen en daarna begonnen. Vond dat een heel toegankelijk boek! Daarna ook nog wel wat op blogs gelezen, maar dankzij het boek durfde ik echt te starten
Zou niet perse een cursus adviseren, of een gratis cursus. Via porterenee heb ik er zelf het één en ander over gelezen.
Ik wil me er niet te veel in verdiepen, wil zelf geen fondsen enz kiezen dus zit bij brand new day, dan kies je alleen een profiel (bv. defensief, offensief of neutraal) en zij regelen alles voor je.
Ohja wij zitten bij brand new day omdat we laag wilden beginnen en daar is het minimum geloof ik €50. Wij beleggen zelf €75 per maand.
Wauwie bedankt allemaal! Ik ga vanavond het boek blondjes beleggen beter ophalen via marktplaats. Ben heel erg benieuwd naar het boek en ga goed inlezen
Ken ik helemaal niet, lendahand. Ik heb me wel vaker verdiept in crowdfunding, maar op een of andere manier doe ik het toch nooit. Ik ben wel benieuwd of hier meer ervaringen zijn van mensen in dit topic.
@Barbamama ik vind podcasts luisteren over beleggen erg fijn. Ik kan je jong beleggen aanraden, zij hebben ook een etf aflevering gemaakt. Als je de eerste tien afleveringen luistert heb je een goed, eerste beeld van de beleggingsmarkt vind ik.