Hahaha sucks to be you Mark. Facebook verliest bijna 30% van de waarde op een dag.
Ik geef straks een presentatie over mijn werk aan een groep vrouwelijke beleggers. Ik vind het zo leuk om te doen en te zien dat meer en meer vrouwen waar voor hun geld willen zien.
Ik vind het ook heel leuk dat jij zo actief bent in dit topic en heel veel dingen weet en vaak uitleg geeft!
Ohh alles keldert zo, probeer maar de hele tijd voor ogen te houden dat al m’n beleggingen voor de lange termijn zijn en dat dit er bij hoort.
Ik beleg ook voor de lange termijn, ik zat juist gisteren te stressen, moet ik bijkopen of niet haha. Meestal koop ik namelijk begin van de maand.
Ik zie het nu echt als ‘uitverkoop’ zoals ik ook graag kleding koop in de uitverkoop of met korting
M’n vriend is overigens echt een baas, die heeft zo goed gespreid met individuele aandelen (ik heb alleen indexen) dat ie gister maar 1% verlies had. Zo knap vind ik dat toch hoe hij én goede winst maak én goede inschattingen heeft gemaakt wat overeind blijft staan in deze tijd. Maarja, ik ga hem niet nadoen want dat defeats the purpose dat we ook nog risico spreiden over ons twee hahaha
Wij hebben de regel dat we bijkopen bij elke -10%. Al moet ik eerlijk zeggen dat het gek voelt om deze bizarre situatie als een goede mogelijkheid voor beleggingen te zien.
Absoluut waar, maar de beurzen zijn ook zo overgewaardeerd dat de enorme volatiliteit me niks verbaasd. Ik probeer het los te zien van al het verschrikkelijke wat gaande is, want het is vooral echt een bizarre situatie
Wat gebeurt er met GME?!
Oja die heb ik ook nog staan, zou wel leuk zijn als die even flink doorstijgt!
Heeft te maken met die NFT marketplace toch?
En met de chairman die 100.000 shares heeft bijgekocht!
Ik beleg ook sinds ongeveer anderhalf jaar. Ik heb net 5000 euro extra ingelegd bij Meesman (wereldwijd indexfonds). Geen idee of dit een goed moment is voor een wat grotere inleg (maar ja time in the market…). Daarnaast heb ik zo’n 6000 euro bij Semmie staan (op termijn wil ik dit overhevelen naar Meesman). En zo’n 1000 euro in crypto.
Het is wel leuk om de koersen in de gaten te houden maar heb nog niet echt veel rendement gehaald. Bij Semmie stond ik op een begeven moment +800 euro maar dat is inmiddels weer grotendeels verdampt (nog steeds ongeveer 300 euro in de plus).
Oh ik vergeet deze steeds. Ik heb ook nog AMC mm.
Wow GME staat ineens op $173??
hahah ja
M’n vriend loopt me al te plagen met of dit nou de langverwachte squeeze is.
Snapt trouwens iemand iets van de NFT marktplaats?
Wat is nou echt een goede informatie bron om je in te lezen in beleggen? Ik wil misschien nu al een maandelijks bedrag gaan beleggen voor mijn zoontje zodat hij later hopelijk geen financiële zorgen heeft.
We hebben het beleggen topic! Dus daar zou ik beginnen, worden al veel nuttige tips in gegeven. (En mijn persoonlijke tip: het boek ‘blondjes beleggen beter’!)
Gamestonk Van 151 naar tot nu toe 190 vandaag