Ik beleg ook maandelijks een (ongeveer) vast bedrag na het ontvangen van mijn loon in ETFs via DEGIRO. Voornamelijk een all-world ETF, waarbij elk aandeel als het ware een klein stukje van de wereldwijde aandelenmarkt is en je ondanks het kopen van één aandeel een gediversificeerd portfolio hebt in alle sectoren. Het fijne aan DEGIRO vind ik dat je geen transactiekosten betaalt voor aandelen in hun kernselectie, en je alles in eigen beheer hebt. Ik moet wel elke maand zelf geld overmaken naar mijn account en dan een order uitzetten, maar dit kost niet meer dan 5 minuten werk.
Ik probeer de markt niet te timen, omdat ik geen zin heb om er veel tijd in te stoppen en bovendien omdat er genoeg wetenschappelijke papers zijn die aantonen dat je geen beter rendement haalt door de individuele aandelen te analyseren dan wanneer je met de gehele markt meebeweegt (bron: een van de weinige dingen die ik heb opgeslagen van studie finance ) Belangrijke punten om aan te denken voor je begint zijn denk ik 1) hoe zorg je voor diversificatie en 2) bepaal je beleggingshorizon om de verdeling aandelen/obligaties/andere producten te bepalen
Edit: ik lees je bericht nog eens goed en zie dat je er helemaal niet zelf mee bezig wilt zijn. Dan zou ik gewoon de aanbieders die hierboven ook genoemd worden vergelijken qua kosten/gemak