Vanaf de start (januari 2020 geloof ik) sta ik nu op +12%, ik leg in als ik geld ‘over’ heb, niet op vaste basis. Gerekend over alleen 2022 zit ik nu op -8%, maar dat heeft ook op -20% gestaan eerder dit jaar, dus ik ben alsnog niet ontevreden
Ik beleg sinds januari 2022 (maandelijks 500 euro) en stond een paar dagen geleden voor het eerst in de plus met een netto rendement van 0,14%.
Wij beleggen sinds februari 2021 €300 per maand bij Meesman, rendement gehele periode 0,1% nu. Had al een hele tijd niet gekeken maar valt niets tegen.
(Overigens is het rendement over alleen 2022 -6,2%)
Weet iemand wat er aan de hand is met AMC?
Heeft iemand nog gamestop & amc? Ik nog steeds amc maar wil ze mogelijk verkopen, lastig waar ik goed aan doe haha.
Hier ook flink in de -, maar ik probeer mezelf steeds voor te houden dat ik beleg voor de lange termijn. Ik heb aandelen van Alfen bijgekocht.
Ik heb 12% verlies op dit moment, maar houd mijzelf ook voor dat ik het voor de lange termijn doe.
Het gaat niet zo heel goed… op de nagels bijten en blijven zitten maar? ik weet het niet….
Blijven jullie allemaal zitten/ kopen jullie bij of verkopen?
Dit grafiekje is van mijn rekening bij Saxo en daar wil ik eigenlijk weg, maar ik had met mezelf afgesproken dat ik het zou laten staan tot het in de buurt van de nullijn was, dat is nog niet gebeurd helaas
Ik heb nog een andere (minder offensieve) rekening, daar leg ik gewoon in zoals ik altijd heb gedaan, daar is het rendement ook minder dramatisch. Ik heb niet de illusie dat ik genoeg verstand van beleggen heb om te timen wanneer ik moet bijkopen.
Haha door dit topic ben ik net even ga kijken en mijn pensioenspaarfonds staat op -14,13% en mijn effectenrekening op -8,07% .
Ik vind het zo lastig om geld erin te blijven stoppen, omdat het elke keer toch weer minder waard wordt, maar juist nu is het goed om geld erin te stoppen toch?
Ja nu zijn de aandelen relatief goedkoop.
Dit is ook een van de redenen dat ik het fijn vind dat het gewoon automatisch gaat. Dan ga ik niet nu alsnog mijn strategie heroverwegen.
Resultaten uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst, maar in de afgelopen 100 jaar is de beurs altijd weer naar een nieuw hoogtepunt geklommen. Als je tijdens de kredietcrisis van 2008 trouw bent blijven inleggen, ben je nu nog steeds spekkoper.
Om iedereen die dit een spannende tijd vindt even moed in te praten, raad ik aan dit artikel te lezen:
Dankjewel @tessel, soms heb ik gewoon even nodig dat iemand het bevestigt voor me haha.
Dankjewel! In 2008 was ik nog minderjarig, dus toen deed ik nog niet aan beleggen. Ik zal het artikel even lezen, hopelijk geeft dat nog extra bevestiging.
toevallig net gekeken! -6 en -6.7 %
De app zegt -8%, alhoewel ik dat percentage niet snap als ik mijn totale inleg bekijk en kijk hoeveel geld ik nu heb, is het -2%.
Gaat het ene percentage niet over het jaar en het andere percentage over de gehele periode vanaf start beleggen?
Ik ben dit jaar in februari gestart. Als ik wissel tussen start en kalenderjaar blijft het percentage -8%. Ik snap het niet helemaal, ik bereken nu altijd voor mezelf hoeveel ik heb ingelegd en hoeveel verlies (ooit hopelijk winst) ik heb.