Beleggen/investeren/sparen

Ik heb 1 maart 2020 m’n eerste storting gedaan, daar was toen na 3 weken al weinig van over, hallo covid :sweat_smile:
Maar ondanks de dramatische grafiek hierboven heb ik in totaal sindsdien nog steeds tegen de 10% rendement, het komt allemaal wel goed voordat ik een huis heb met een garage waar een Porsche bij kan :ok_hand:t2:

5 likes

Ja ik zit ook nog op zo’n 10% (gestart in april 2020), maar dat is ook weleens 20% geweest haha. Naja, komt idd vast weer goed.

M’n vriend is net vorige week gestart met beleggen, die ziet z’n geld ook al verdampen haha

1 like

Ja same here, februari 2020 gestart en uiteindelijk zelfs een tijdje op +20% gezeten maar dit is wel het dieptepunt :sweat_smile: maar gelukkig heb ik het niet nodig nu dus probeer maar niet zo vaak te kijken haha

2 likes

Ik hoop nog op een vergelijkbare crash zoals het begin van de pandemie. Dat heeft me behoorlijk wat rendement opgeleverd. :grimacing:

2 likes

Leggen jullie nu extra in of zou even wachten op een grotere daling beter zijn?

Heeft er toevallig iemand een mening over Just eat takeaway? Zit daar nog potentie in en is het ondergewaardeerd of een aflopende zaak

1 like

Hier ben ik inderdaad bang voor, maar aan de andere kant zie ik JET niet zomaar failliet gaan denk ik. Het sentiment is nu wel erg negatief.
@anon50301661 heb je denk ik goed aan gedaan, die daling is wel erg hard gegaan.

Ik heb JET ook verkocht rond de 24 euro, wel iets verlies, misschien ook beetje spijt van maar ik had er ook geen vertrouwen meer in, terwijl de verwachtingen erg goed waren?

Over het algemeen: blijven jullie nu zitten of kopen jullie nu als een malle bij? Of toch iets verkopen?

Ik zit het uit. Ik beleg voor de lange termijn en mi is verkopen in een dip echt onverstandig tenzij je het geld echt nodig hebt.

1 like

Dit is precies de reden waarom ik periodiek beleg. Iedere maand koop ik vaste aandelen. Nu dus wat meer aandelen, in hoge tijden zijn dat er wat minder. Mijn gehele portefeuille staat in de min, maar de aandelen die je nu koopt, zullen als eerste weer rendement gaan maken, zodra de beurs weer opveert.

3 likes

Ja precies, dit is denk ook een goede mindset

2 likes

Koop je dan bij op vaste ETF of ook losse aandelen?

Ik denk dat ik mij meer ga focussen op ETF (heb ik al) ipv losse aandelen deze periode

Nee, zit in beleggingsfondsen. Maar effect is hetzelfde bij ETF’s. Bij losse aandelen werkt dit denk ik minder, omdat je dan ook de spreiding van fondsen of ETFs mist.

1 like

Jeej, Wie weet verdien ik m’n geld nog eens terug. :smiling_face_with_tear:

Nou we zitten alweer op $150 dus wie weet :joy:

1 like

Ik sta in de min. Stond iets van -600 maar nu nog maar -70. Ik blijf overigens wel trouw inleggen in de hoop dat dat straks z’n vruchten afwerpt. Jullie ook?

1 like

Ik sta ook in de min (-3 procent nu) en blijf elke maand bijleggen. Net op een ongelukkig moment gestart, maar het is al wat bijgetrokken. Het is voor de lange termijn dus ik probeer me er niet druk om te maken.

2 likes

sta nog in de plus en wil bijkopen structrueeel maar vind het momenteel wel lastig wat te kopen mm

1 like

De hoeveelheid in de min fluctueert, maar we leggen al het hele jaar maandelijks in, terwijl het saldo qua waarde gelijk blijft aan de stand begin januari. Maar goed, zo lang je niet verkoopt is er geen verlies. En er komen ongetwijfeld wel weer een keer betere tijden, dan profiteer je van het feit dat je nu bent blijven inleggen.

2 likes

Ik ben in maart 2020 begonnen, dus net tijdens toen alles daalde vanwege corona. Dus ik sta nu 1500 in de plus. :relaxed:

3 likes