Heeft iemand ervaring met Trade Republic? Ik kwam erop via iemand op insta. Je krijgt daar 4%rente…het is officieel geen spaarrekening maar een beleggingsrekening als ik het goed zeg…je parkeert het geld daar totdat je het gaat beleggen en krijgt daar dan allemaal reclame over, maar je mag het ook gewoon laten staan en dan vang je dus 4%. Wordt maandelijks uitbetaald dacht ik. Maximale bedrag waarover de rente wordt gegegeven is 50.000. Het valt onder het garantie depositiestelsel, omdat ze het geld onderbrengen bij (Duitse en Ierse) banken. Ik heb er allemaal niet zoveel verstand van, maar het klinkt wel goed.
Lijkt me te goed om waar te zijn, ik zou het in ieder geval zeker uitzoeken hoe het qua belastingen zit want in principe is er in de meeste landen wel een heffing op beleggingsinkomsten. Ook het feit dat het buitenlandse rekeningen zijn zou ik opletten dat je later geen problemen krijgt bij de fiscus als je er terug iets mee wilt gaan doen.
Ik las laatst dit artikel: Trade Republic sparen review 2024 - Mr FOB
Maar door de reacties onder het artikel werd ik niet zo enthousiast. Het lijkt nog een rommeltje te zijn, veel onduidelijkheid en geen goede klantenservice.
Ik ken dit ook niet, maar ben na het artikel dat @Mimir deelde ook skeptisch. Ik denk dat je dan beter via raisin een spaardeposito kan afsluiten voor een jaar (zit nu op 3,5% geloof ik), of bij bunq spaarrekening neerzetten voor 2,46% (kun je 2x per maand bij je geld). Is minder rendement, maar zelf zou ik die veiligheid dat wel waard vinden
Ik heb plots een bunq ‘easy green’ abbonement en er is 17 euro afgeschreven terwijl ik 100% zeker weet dat ik dit niet heb aangevraagd / gewijzigd… meer mensen dit gehad?
Ja dit had ik ook
Zo gek, dat mag volgens mij helemaal niet om zomaar een abbobement om te zetten zonder toestemming.
Heb je dat abo niet gewonnen door dat dagelijkse draaiding? Volgens mij moet je dat daarna weer terugzetten.
Nee heb nog nooit dat draaiding gedaan. Gebruik die rekening puur om 1x per maand geld op te zetten, doe er verder niks mee.
Heb je niet op een van die knoppen bovenin geklikt en daardoor wat aangevraagd? Mijn vriend zat laatst bij mij te kijken hoe die app werkte en toen heeft hij op de info van de creditcard geklikt en nu heb ik ook een creditcard.
Die creditcard heb ik ook ineens? Maar nergens op geklikt. Gebruik het verder niet en zag nog steeds easy savings staan. Wel gek!
@George volgens mij heeft iedereen met een easy savings sinds een paar maanden een gratis (online) creditcard. Dat hoort bij de spaarrekening: Easy Savings | bunq
Nee weet ik ook zeker van niet: had al lange tijd niet op de rekening gekeken namelikk uberhaubt. Vreemd dus… heb ze gemaild. Hoop niet dat dit een vernuftig trucje is, waardoor ze de uitgekeerde spaarrente ‘terugverdienen’ haha
Hoi!!
Voor de meesmanbeleggers; waar geef je dit op mij de aangifte IB
Onder spaarrekeningen of onder beleggingen?
Het is een beleggingsrekening toch, geen spaarrekening? Dus bij beleggingen zou ik zeggen.
Het nieuwe rentefonds weten ze volgens mij nog niet zeker of dat onder beleggingen of sparen gaat vallen. Daarom raadden ze volgens mij ook aan om ‘m pas in 2024 te openen zodat je even de tijd hebt om te wachten op die belastingregels (maar zou kunnen dat @Beutyschooldropout ‘m geopend heeft in 2023)
Klopt! Ik heb de rekening al langer en werd ermee verrast dat ie zowel onder rekeningen als onder beleggingen vooraf stond ingevuld.
Maar aan de hand van een reactie die ik in het ‘Belastingen’ topic kreeg is het kwartje bij me gevallen
En? Haha benieuwd hoe het kwartje is gevallen
Nou; onder rekeningen stond een X bedrag
Onder beleggen stond een Y-X bedrag.
Iemand tipte me dat het zo kon zijn dat onder rekeningen het bedrag stond wat nog niet was ‘omgezet’ in aandelen maar wat wel door mij gestort was.
Onder aandelen stond een vooraf ingevulde waarde die X afweek van wat op mijn jaaroverzicht stond. (Snap je het nog?)
Hoe bevalt het rentefonds? Het klinkt heel aantrekkelijk, maar ik twijfel nog omdat het zo nieuw is.