België topic

Ja dit had ik wel zo begrepen. Over dat knuffelcontact: volgens mij was initieel aangekondigd dat dat voor de volledige periode steeds dezelfde persoon moest zijn. Maar vervolgens werd die periode alsmaar verlengd. Nu is het mij ook niet helemaal duidelijk. Die 2 weken er tussen vind ik best logisch klinken, maar ik heb dit nog niet eerder gehoord.

1 like

Hahaha ja dan mag je denk ik wel een nieuwe kiezen :stuck_out_tongue:

Een Belg hier die verstand heeft van welke kosten erbij komen als je besteld vanuit een Britse webshop?

@praline Geen idee hoe het bij jou zou gaan maar ik moest 52€ aan de deur extra betalen ( pakje van 70€ ). Gewoon via bpost aan de deur. Superraar.

Ok dat is echt wel duur!

Ik zou denken hetzelfde als bij pakjes uit de VS.
Bij pakketjes tussen € 22 en € 150 betaal je € 15 ‘douaneformaliteiten’ en dan nog de BTW van 21%.

1 like

En is dat op de aankoopprijs of op de aankoopprijs plus verzending samen?

Ik wou bv iets van 48 pond kopen en verzending was nog eens 12 pond.
Neem dat dat 55 euro en 14 euro is. Wordt samen 69 euro. Plus 21% btw wordt dan 83,49 euro. Plus 15 euro kosten wordt dan 98,48 euro.
Klopt dat denk je?

De BTW is normaal gezien enkel op het aankoopbedrag, niet de verzendkosten.

1 like

Werd bij mij gewoon door Bpost geleverd

Weet iemand hoe ik de Amazon Dot (https://www.amazon.de/-/en/All-new-generation-Smart-speaker-Twilight/dp/B084J4QQFT/ref=sr_1_1?dchild=1&keywords=amazon+dot&qid=1616620197&sr=8-1) kan laten leveren in België of waar ik die kan kopen?

1 like

Weer strengere regels. Winkels en kapperw dicht. :frowning:

Winkels blijven open maar op afspraak, de niet-medische contactberoepen, lagere en middelbare scholen gaan dicht.

Per ongeluk, ja ja :thinking::stuck_out_tongue:

1 like

Volgens mij stoppen tram 24 (havenhuis idd) en tram 7 (mas) het dichtst bij qua ov. Vanuit kinepolis rijdt er voor zover ik weet geen tram die richting uit, tram 1 en 6 stoppen er maar dan moet je ergens uit de richting overstappen. Is de trein en dan de tram een optie? Of een velo nemen voor een stukje?
Geen idee uit welke richting je komt, maar mss kan je ergens anders aan de route van tram 24/7 parkeren?

Ik vind de zomerbar niet zo goed bereikbaar met ov, helaas. Al verandert er zo veel qua trams dat ik er mss helemaal naast zit.

Edit: ik zie nu pas je edit. Voor zover ik me kan herinneren is er wel wat parkeerplek aan de zomerbar idd, maar ik ben een fietser dus let daar meestal minder op.

Op de kaaien is meestal wel genoeg plaats om met de auto te staan. Of anders ergens een ondergrondse parking ?

Maar het is momenteel echt druk in Antwerpen en iedereen doet alsof corona gedaan is dus het zou wel eens kunnen tegenvallen van parkeerplaats.

1 like

Ja openbaar vervoer is denk ik wel het beste ! Veel plezier !

1 like

Ik neem voor de moeilijk bereikbare plekken in antwerpen vaak een deelscooter (GoSharing/Poppy) of een deelstep (Poppy/Bird)

1 like

Weet iemand hoe dat nu zit met bestellen van sites als Ali en die nieuwe regeling qua importkosten?

Ik dacht dat het voor Europa was dat het bedrag kleiner dan 150 euro is dat je btw betaalt. Is het hoger dan betaal je accijnzen en douanekosten bovenop de btw

Om dit te omzeilen kan je op Ali ook kiezen of je het uit een Europees land laat verzenden. Dit is nog niet voor alle producten een optie, maar zit er wel aan te komen denk ik!