België topic

Ooh ik kom binnenkort in Aalst wonen en ken er eigenlijk nog niemand :face_in_clouds:
Wilde ook al aan @jigglypuff voorstellen om eens wat te doen aangezien het niet zo ver uit elkaar ligt, al vind ik het wel wat eng om af te spreken :sweat_smile:

1 like

Ja ik vind het ook wel eng :sweat_smile: misschien is een meetup met wat meer mensen wat minder intimiderend dan met z’n tweetjes?

3 likes

Ik ben van Gent en zie een meet up ook wel zitten :raising_hand_woman:t2:

3 likes

Zijn er Belgen die aanstaande vrijdag richting BXL gaan voor Vrouwendag? naar aanleiding van de Canvas-reeks Wij, Vrouwen ga ik.
https://www.furiavzw.be/vrouwendag

Iemand nog recente Antwerpen tips? Misschien specifiek in deze tijd, we gaan een weekend weg en heb al best wat dingen verzameld, sowieso staat de kerstmarkt er al.

1 like

Ah super fijne tips, had je blog ook al doorgespit haha! Maar denk dat we hier een heel eind mee komen. Had inderdaad ook al leuke vintage winkels gezocht (nog een winkel die ik niet moet missen?) en wilde sowieso ook 1 of 2 musea doen dus leuke tip.

Die fietsen hebben we inderdaad vorige keren ook gedaan dus gaan we weer doen, super chill.

1 like

Wolf is leuk maar zo’n slechte akoestiek dat je tegen elkaar moet roepen. En weet niet of ze ook een centraal bestelsysteem hebben zoals in gare maritime maar je moet daar aan elke eet- en drankstand aanschuiven om iets te bestellen, terwijl dat bij gare maritime allemaal online kan en je een berichtje krijgt als je gerecht klaar is.
Aanraders in de buurt: fornostar, ricotta & parmesan, toukoul, les filles, fannytthai en Ginette au secours.

2 likes

Ik vind zelf Nona in Brussel ook altijd wel fijn om snel wat te eten. Het is een pizzaria maar sinds een tijdje hebben ze een paar deuren verder ook een restaurant gefocust op pasta. Daar ben ik zelf alleen nog nooit geweest.

Bedenk me net wel dat Nona vrij bekend is dus grote kans dat je het misschien al kent haha

@ferris ik zou Zurenborg ook aanraden als je even het centrum uit wil, maar wel een bijzonder stukje stad wil zien. Tips voor Zurenborg; koffie bij Rushrush (echt goede specialty coffee, ook lekkere lunchopties) of Frits (vind ik zelf heel fijn omdat het totaal niet pretentieus is). Voor eten ben ik fan van Humm (vegan middenoosters) en sinds kort zit er een vegan snackbar die heel goed schijnt te zijn (taste buds). Walvis vind ik ook altijd heel leuk voor lunch. Ik drink zelf graag iets bij Zeezicht aan de dageraadplaats, vooral buiten onder de lampen is het daar leuk, maar dat is helaas wat koud nu haha. Je kunt ook via een app guided tours doen door de buurt, vind ik ook een aanrader

In de buurt zit trouwens ook de kringwinkel van Borgerhout, daarnaast zit Clo, ook een hele leuke plek voor (vegan) ontbijt en lunch! Bij het districtshuis van borgerhout is trouwens ook een wijnbar die er leuk uit ziet (ben er nog niet geweest) en ik kom zelf ook graag bij cafe mombassa daar. Oh en borgerhub in borgerhout is ook leuk om koffie te drinken tussen de plantjes en om producten te kopen van lokale makers!

Sorry lekker chaotisch dit haha

2 likes

Welke kerstmarkt is de leukste: gent, antwerpen of brussel? Of nog een andere? Mag ook in wallonie zijn

Brussel, die van Luik is ook leuk naar het schijnt.

1 like

Heeft deze iemand tips voor een goede lingerie zaak? liefst in Gent. Mijn bhs passen me niet meer en ik wil gewoon eens goed geholpen worden en de juiste maat vinden

1 like

Iemand die boodschappen doet bij een Belgische Albert Heijn en een zegel over heeft voor de traktatie box? Ik zie net dat ik een zegel tekort kom en vandaag is de laatste dag

1 like

Edit sorry verkeerd gekeken, kan toch niet helpen!

1 like

Ik heb er 10 (digitale), kan ik je die digitaal bezorgen?

1 like

Ja graag! Ik stuur je een PB!

1 like

Heb je er toevallig nog over? Ik mis er zelf nog enkele voor de box!

Leuven!

3 likes

Nog 9 :relaxed:, stuur maar een linkje (en hoeveel je er nodig hebt).

1 like

Bh4u in Antwerpen. Is op afspraak en het is comfortabel. Je hebt alle tijd om van alles te passen en uit te proberen. En verkoopster zorgt dat je je mooi voelt in je nieuwe bh. En als je niets vindt, is dat voor haar ook helemaal prima.

2 likes

Eva’s appel in de Dampoortstraat.

2 likes