België topic

Leuven!

3 likes

Nog 9 :relaxed:, stuur maar een linkje (en hoeveel je er nodig hebt).

1 like

Bh4u in Antwerpen. Is op afspraak en het is comfortabel. Je hebt alle tijd om van alles te passen en uit te proberen. En verkoopster zorgt dat je je mooi voelt in je nieuwe bh. En als je niets vindt, is dat voor haar ook helemaal prima.

2 likes

Eva’s appel in de Dampoortstraat.

2 likes

Ik kan je geen pb sturen! Stuur jij mij? Ik heb er nog 3 nodig

Ladeuze plein en Herbert Hooverplein

1 like

Ik ben met nieuwjaar in België (omgeving Gent/Brugge), en wist al dat er veel gesloten zou zijn. Maar had gehoopt dat je op 1 januari wel ergens wat kunt eten, of in ieder geval afhalen. Is écht alles gesloten, of heeft iemand nog een tip? En 2 januari is op een maandag, maar volgens mij is het dan niet veel beter? Wat betreft winkels

Het gaat zeer moeilijk zijn om een open restaurant te vinden op 1/1 en degene die open zijn, zijn volzet.
De winkels zijn op 2/1 gewoon open hoor. Maar je favoriet restaurant kan wel eens dicht zijn op maandag.

1 like

Eethaven Gent deed take-away met Kerst, mss ook met NYE?
Anders een fijne traiteur zoeken of iets afhalen in de Aula

1 like

Ik ga een weekendje naar Gent. Iemand nog tips?

Dineren in Astro Boy als je van Japans houdt!

3 likes

Ontbijt bij luvloeuf, als je van cocktails houdt dan naar the Cobbler of fugazi. Een fancier diner bij Karel de stoute.

1 like

-Activiteiten: rondwandelen in de stad, Gravensteen, Belfort beklimmen, museum (SMAK, MSK, STAM, Dr. Guislain), Bibliotheek De Krook bezoeken, Graffitistraatje.
Misschien wel leuk om 's avonds naar de film te gaan, Sphinx Cinema ligt in het centrum. Of een theatervoorstelling in de Vooruit of Compagnie Cecilia.
-Koffie: Labath, Ana Attento, Madam bakster, Vandekerckhove, Le Bal Infernal, Estelle, Koffeine ,…
-Brunch: Pain Perdu, STEK, Gust, Wasbar, O’yo,…
-Avondeten: Keizershof (lekker klassiek Belgische keuken), Yalo, Officina Raffaelli, Café Parti, Beiruti, Homblé, Peper, meer buiten het centrum: Fou d’o of Patyntje
-Drankje: Mosquito Coast, café ventura, Dok brewing company
Op Gent, te veel voor één nacht | Visit Gent staan sowieso wel veel tips

2 likes

Thanks voor de tips!

Zit eraan te denken om nu last minute in de auto te springen. Zijn er nog andere aanraders? Ik haalde vroeger donuts hij Hoeked maar die is ook allang dicht haha ‘. Zijn er meer plekken met lekkere taarten, koeken of goede broodjes? Of iets anders wat nieuw is en de moeite? Mag ook gewoon om af te halen zijn.

1 like

Leo, Domestic en Nives! Bij Nives kan je ter plaatse eten, de andere twee zijn echt bakkers waar je moet afhalen

3 likes

CLO in de Kroonstraat
Brutal vond ik ook erg lekker.

Ik ben ook al vaak voorbij HOOK gewandeld, maar nog nooit geweest, het ziet er wel fijn uit. Zelfde voor Essen, staat ook nog op de lijst.

4 likes

Bij cookiele hebben ze ook lekkere koekjes en is handig gelegen aan het einde van de Kloosterstraat!

2 likes

Ik onderstreep eigenlijk alle tips die al zijn gegeven (Domestic heeft echt hele lekkere croissants met amandelvulling, maar in plaats van dat de amandel de klassieke spijs/pasta-achtige substantie heeft, is het een soort heel luchtig koekje/cake geworden. Haha oke sorry hele vage omschrijving maar ik had dit laatst en vond het zo lekker! Hun mini-taartjes zijn ook heel goed, vooral die met citroen of die met blauwe bessen). Verder vind ik de cinnamon & cardamom buns van Nordica 31 ook echt heel erg lekker.

Je kan in Antwerpen trouwens ook veel bakkers vinden met specialiteiten van een bepaalde cultuur, denk bv. aan Joods, Marokkaans en Turks.

Edit; ik heb zelf eigenlijk nog een andere vraag voor Antwerpenaren; hebben jullie een chocolatier waar jullie graag komen? Ik vind het altijd leuk om pralines mee te nemen als ik familie en vrienden bezoek in NL (lekker cliche wel haha), maar ik heb in Antwerpen nog niet echt een vast adres gevonden. In Leuven had ik dat wel en dat was zo handig besef ik me nu haha

1 like

Voor mijn tante heb ik eens pralines gehaald bij Chateau Blanc en zij was echt super tevreden. Heb haar onlangs zelfs een pakketje verstuurd en ze was opnieuw heel blij :smiley:

2 likes

Ik haal niet zo vaak pralines, maar heb ze voor m’n vader wel eens gehaald bij Sjokolat in de Hoogstraat en die vond hij best lekker.

1 like