België topic

Kan iemand uit Antwerpen of iemand die iets over Antwerpen weet mij toevallig helpen? Op zaterdag heb je altijd zo zo’n markt met kraampjes en dan kan je lekker cava drinken en garnalen kroketten eten bijvoorbeeld. Nu zei iemand tegen mij dat je dit ook op zondagen hebt in Antwerpen, klopt dat? Ik kan op het internet nou niet echt een duidelijk antwoord vinden.

1 like

Ja

1 like

Klopt (wat Venkel zegt), hier: Markten in district Antwerpen Markten in district Antwerpen | Antwerpen (sorry, linken werkt ff niet zo goed)
vind je normaal gezien meer info.

1 like

@Venkel @Mees, super bedankt! Had ff een antwoord nodig van een insider haha. Top.

1 like

Is er dan een specifiek markt waar je moet wezen voor cava en kroketjes? (Twee van m’n favo dingen)

Heeft iemand verder tips voor een restaurant waar je chill buiten kan dineren? We zijn bijv fan van Osaka maar ik vind dat buiten niet zo gezellig zitten aan die grote weg. Verder zijn we bij Veranda, Briquette geweest dus zoek wel een beetje tips in straatje van shared dining, zuurdesem, natuurwijn etc

De markt aan het Theaterplein is degene die je zoekt

2 likes

Iemand?

Ik heb geen tips voor Antwerpen, maar over het algemeen kijk ik altijd in Barts Boekje en Gault Millau (categorie: pop/hip of scores 12-14) voor dat soort restaurants.

1 like

Camionette zou ik aanraden!

2 likes

@Rozabella geen specifieke restaurants, maar voor buiten dineren zou je verder kunnen kijken naar dageraadplaats, Groen kwartier (daar is camionette), Marnixplaats, zuid (in de buurt van kmska), daar zit je wel goed altijd.

1 like

Over 2 weken ga ik met man en kind van net 4 naar Brugge.
We hebben een airbnb in Oostkamp. Ik zag dat het €12 retour is voor 2 volwassenen met de bus vanaf daar dus we willen met de auto naar Brugge want we willen 3x dat weekend naar Brugge gaan en soms maar voor korte tijd. Ik zag dat je bij het Station en ‘t Zand kan parkeren, is er nog 1 daarvan die de beste is, of zijn ze allebei gewoon prima? Ik heb een P-card van interparking dus neem aan dat ik daar ook korting mee krijg in belgie.

Heb al veel restaurants gepind in google maps, maar weet iemand of er restaurants zijn met een leuke kinderspeelhoek? Het is niet per se nodig maar als er 1 is is dat misschien wel leuk voor haar een keer te spelen. Ik kon dat nergens vinden maar de local weet het misschien.

1 like

Station en Zand zijn even goed, maar Station is een stuk goedkoper (dacht 5 euro forfait/dag). Zand is pal in het centrum, let gewoon op dat je goed parkeert, dan stap je uit aan de start van de winkelstraat (die uitmondt op de grote markt). Als je slecht parkeert en ver staat, dan kom je bijna bij het stationsplein uit en had je dus even goed daar kunnen parkeren.

Let wel: er zijn horror wegenwerken ter hoogte van het stationsplein, op drukke momenten veel file en 's weekends kan het snel een half uur duren als je rond 18u de parkeergarage wil verlaten. Bron: ik woon helaas in die buurt en maak dit elke dag mee

2 likes

Goed om te weten allemaal! Dank je wel. Hopelijk geen last van de horror werkzaamheden dan.

Je hebt op Instagram het account mamavindt. Zij heeft gratis Maps-kaarten met daarop alle kindvriendelijke horeca gepind.

Ik heb er enkele weken geleden twee uur (!!) over gedaan om de parking aan het station uit te rijden. Het stond zo vast dat mensen hun auto in de rij lieten staan en te voet nog McDo gingen halen. Dat zal wel uitzonderlijk geweest zijn, maar ik zou het er niet snel nog eens op wagen.