Ik wil binnenkort naar Antwerpen verhuizen, hebben jullie nog tips? Alles is welkom. Van fijne wijken, tot afraders, goede makelaars of websites voor verhuur. Ik ben in ieder geval op zoek naar een appartement met minimaal 2 slaapkamers en mogelijkheid tot het huren van een parkeerplek, zit nu op Immoweb te kijken en dat aanbod valt me niet tegen.
Alles rondom het Groen Kwartier en rond het MAS vind ik de leukste buurten!
@tuula heeft mss wel tips voor je! Als ik het mij goed herinner, heeft ze haar zoektocht ook in een blogpost gegoten of ergens op Insta geplaatst.
Ligt er aan waar je naar op zoek bent. Levendige wijk met café/resto: het zuid (jonger) of zurenborg (jonge gezinnen). Een dorpsgevoel in de stad: Borgerhout rond het Moorkensplein/het Laar of rond Markgrave. Of zoek je eerder net buiten de drukte van de stad maar meer groen en heel charmante woningen: tussen Rivierenhof en Te Boelaer/Boekenberg park.
Websites is Immoweb de meest gebruikelijke.
Mijn vriend woonde in de wijk Nieuw Zuid. Is een wijk in opkomst (veel nieuwbouw en in opbouw), maar een super leuke wijk om te wonen. Heel rustig, appartementen zijn vaak met ondergrondse parkeergarage, je bent zo in een leuk deel van het centrum, vlakbij de nieuwe Scheldekaaien en het nieuwe Zuidpark waar je veel leuke bars en restaurants hebt.
Sowieso direct bellen voor bezichtigingen om er tussen te komen. En weet dat veel Antwerpenaren niet zo gek zijn op Nederlanders. Ze zullen ontkennen, maar je merkt het subtiel in dagdagelijkse interacties.
Nederlanders op vrijgezellenweekend op bierfiets misschien. Denk anders dat Antwerpen de beste stad is om te wonen als Nederlander.
Wij hebben een vrijgezellenfeest op 17 mei en zouden het heel leuk vinden om ergens een drag brunch te doen. Het is dan ook gay pride in Brussel dus het leek ons dat er dan heel wat georganiseerd zou worden, maar ik vind voorlopig nog niets, het is misschien nog wat vroeg. Heeft iemand tips voor leuke plekken om in de gaten te houden? Bij voorkeur Brussel, maar mag ook ergens anders.
Andere tips voor een goede ontbijt/lunchzaak waar je zowel veggie als glutenvrij kan eten is ook welkom!
Ik heb drag brunchen gevonden bij la tricoterie en serra Brussels. Er zijn data eind maart en in april al gekend, die pagina’s even volgen op Instagram? En zag ook eentje in Leuven.
Ontbijt/brunch bij Frank of Albert zijn altijd heel lekker