Alles rondom het Groen Kwartier en rond het MAS vind ik de leukste buurten!
@tuula heeft mss wel tips voor je! Als ik het mij goed herinner, heeft ze haar zoektocht ook in een blogpost gegoten of ergens op Insta geplaatst.
Ligt er aan waar je naar op zoek bent. Levendige wijk met café/resto: het zuid (jonger) of zurenborg (jonge gezinnen). Een dorpsgevoel in de stad: Borgerhout rond het Moorkensplein/het Laar of rond Markgrave. Of zoek je eerder net buiten de drukte van de stad maar meer groen en heel charmante woningen: tussen Rivierenhof en Te Boelaer/Boekenberg park.
Websites is Immoweb de meest gebruikelijke.
Mijn vriend woonde in de wijk Nieuw Zuid. Is een wijk in opkomst (veel nieuwbouw en in opbouw), maar een super leuke wijk om te wonen. Heel rustig, appartementen zijn vaak met ondergrondse parkeergarage, je bent zo in een leuk deel van het centrum, vlakbij de nieuwe Scheldekaaien en het nieuwe Zuidpark waar je veel leuke bars en restaurants hebt.
Sowieso direct bellen voor bezichtigingen om er tussen te komen. En weet dat veel Antwerpenaren niet zo gek zijn op Nederlanders. Ze zullen ontkennen, maar je merkt het subtiel in dagdagelijkse interacties.
Nederlanders op vrijgezellenweekend op bierfiets misschien. Denk anders dat Antwerpen de beste stad is om te wonen als Nederlander.
Wij hebben een vrijgezellenfeest op 17 mei en zouden het heel leuk vinden om ergens een drag brunch te doen. Het is dan ook gay pride in Brussel dus het leek ons dat er dan heel wat georganiseerd zou worden, maar ik vind voorlopig nog niets, het is misschien nog wat vroeg. Heeft iemand tips voor leuke plekken om in de gaten te houden? Bij voorkeur Brussel, maar mag ook ergens anders.
Andere tips voor een goede ontbijt/lunchzaak waar je zowel veggie als glutenvrij kan eten is ook welkom!
Ik heb drag brunchen gevonden bij la tricoterie en serra Brussels. Er zijn data eind maart en in april al gekend, die pagina’s even volgen op Instagram? En zag ook eentje in Leuven.
Ontbijt/brunch bij Frank of Albert zijn altijd heel lekker
Iemand nog tips voor leuke restaurants in Brussel? Ik heb geen specifieke keuken in gedachten, maar vind het wel leuk als je echt een beetje kan tafelen. Hoeft niet spotgoedkoop te zijn maar ook niet écht sterrenrestaurant duur. Zeg ongeveer 200 euro met 2 personen als max.
Kline is echt top! Ook nog aanraders: volle gas, moutarde, del Borgo, racines, yamato, elbow, old boy en nog meer
In 't Spinnekopke voor echt goede Brusselse keuken, O’Roots voor Syrisch, Pasta Divina voor authentieke verse italiaanse pasta, Chandigarh voor indiaas, wat eenvoudiger: Nona pizza/pasta (op meerdere locaties)
Maar misschien ook afhankelijk van de buurt waar je zit? Deze en de meeste van de tips van @Daelyss zijn in Elsene of centrum Brussel.
Vrijdagochtend ben ik redelijk in de buurt van Luik, waar dan brocante (de saint-pholien?) is, als het goed is tenminste. Zijn er mensen hier daar wel eens geweest? Is het het waard om een stukje voor om te rijden? Ben benieuwd of het een aanrader is
Ik ben op zoek naar een leuke en gezellige ontbijt en lunch plaats in Gent. Het zou ook wel budget vriendelijk moeten zijn, het is voor een teambuilding, we zijn met 14 en de prijs per persoon die we krijgen is 20 euro…
En wat moeten jullie met die 20 euro kunnen eten? ontbijt en lunch of een gerecht met een drankje?
onze lunch.
Koeketiene? Wel eerder bij het station dan pal in het centrum.
Ik heb de prijs opgezocht van kastart en daar is een gerecht tussen de 17 en 22 euro voor een medium gerecht en je hebt keuze tussen vlees, vis, veggie. BIj la rustica (tegenover de ufo) kan je pizza hebben tussen de 15 à 20 euro ook. Zij zijn wel dicht tijdens de paasvakantie. Pain Quotidien zou ook nog moeten lukken voor een lunch
Super, dankjewel!!
Het zou maar voor mei of juni zijn maar we zijn nu al aan het voorbereiden.
Niet echt op de prijzen of ruimte gelet maar los daarvan enkele aanraders:
- Bakker Klaas
- Luv l’oeuf (vreselijke akoestiek wel)
- O’yo
- Aywa (wel klein)
- Knol & kool
- Le botaniste
- Pain perdu
- Et alors
Ik vind het buffet bij Amour wel goed geschikt! Veel keuze, dus voor iedereen zit er wel iets bij, ook goed indien er Vega(n)s in de groep zitten (al hebben ze ook vis / vlees).