België topic

Ja de toegankelijkheid merk ik ook wel, je maakt niet snel nieuwe vrienden hier vind ik. Mensen zijn wat geslotener en blijven binnen hun eigen kringetje. Tijdens mijn studie ging dat inderdaad makkelijker maar nu zijn de meesten mensen waarmee ik omga mensen die ik via mijn vriend ken, of via werk. Dat vind ik wel jammer in Belgie.

Ook een nederbelg of een echte belg? :stuck_out_tongue: Ja ik zag er vandaag toevallig reclame voor in het centrum, ik wil wel graag gaan. Nog nooit geweest dus ben wel benieuwd, hopelijk valt het weer wat mee. Jij al vaker geweest? Is het gewoon standjes met drank of is er nog meer te doen?

1 like

Hier nog een mede-hasselaar! @Pluisje (ofja, ik studeer hier gewoon haha).

Ik ga helemaal naar de mallemoer dit weekend. Giet de vanillejenever er maar in joe joe!

2 likes

Haha dat klinkt als een goed feestje!

Dan moet Ik er dit jaar toch echt maar aan geloven! :smiley:

Ik heb Mobile Vikings en ben er mega tevreden over. Heb overal ontvangst, je kan herladen met focus op databundels of op belminuten en de klantenservice is mega behulpzaam en snel.

1 like

ik heb ook mobile vikings. De prepaid variant. Heel tevreden over, nooit problemen met bereik. Ik koop gewoon een bundel en wanneer die bijna op is een nieuwe en ben niet veel kwijt omdat ik toch bijna overal waar ik kom wifi heb. Dus ben voor 10 euro per 1.5 maand klaar.

1 like

Toch wat tegengewicht tussen de positieve verhalen: ik heb wel vaak problemen met Mobile Vikings. Vaak geen bereik; soms een hele dag geen internet. Ook dat het internet super snel op is terwijl er niks open staat en ik mijn gsm niet vaak gebruik (ligt niet aan mijn telefoon, dat heb ik al gecheckt) etc!
Ik zou het niet opnieuw kiezen (had eerder Proximus) en er zijn nog vrienden van mij die hetzelfde hebben helaas!

2 likes

Ik heb ook prepaid van orange genomen 3 jaar geleden, toen nog niet overal dataroaming gelijk was in de EU. Voor €15 per maand heb ik onbeperkt smsen, genoeg belminuten en 4GB internet die ik nooit opmaak. Heb nooit problemen met bereik!

Ik heb mobile vikings, ben er superblij mee, maar op mijn vorig werk bv had ik zeer slechte ontvangst. Op andere plaatsen nooit problemen mee gehad! Dus wel mogelijk iets om mee rekening mee te houden

Wilde gewoon even zeggen he. Elke keer als ik dit topic voorbij zie komen doet mijn hoofd:
Belgieeee tumtum tudumdumdum…
BEELLL GIEE JUHHH

• Doe maar, België.

Kan het niet helpen, is echt zo geprogrammeerd in mij…

3 likes

Ik vind het heel gek, en ook een beetje onbeleefd (ik weet dat het niet zo bedoeld is), dat Nederlanders vaak korting vragen. Ik werk in een winkel in Gent, en op zaterdag zijn er vaak NLse toeristen die aan de kassa komen, dan tel ik alles op “wordt dan 75€ aub”, “oh, denk je dat het ook voor 70€ kan?” Dan heb ik echt zo’n wtf reactie? Of vragen “als ik deze koop, mag ik die er dan gratis bij?”.

Dan vraag ik me af of men dat aan de kassa bij de AH ook doet of echt houden voor de (kleine) zelfstandige winkels :thinking:

Electriciteits- en watermaatschappij, internet en televisieprovider? Weet niet of dat in je huur inbegrepen zit of niet?

Al bij Yust geweest? Wild project? Vitis?

August is van dezelfde chef als The Jane, en mibder duur

2 likes

@tuula
Berchem: Overzee (thais), Overzicht (seizoenskeuken), beide boven cafe t Zeezicht op de Dageraadplaats. Table d’HO (Koreaans), Orso (pizza), Umamido (noedels), Enoteca Savini (Italiaans), Bistro Chicane (seizoenskeuken) en Bizanaat (Arabisch) ook aanraders. Salt en Mint en de Walrus om te ontbijten/brunchen.
Zuid: Las Margaritas (Mexicaans), heel lekker (en margaritas per liter), maar wel wat wazige bedoening; 1 wat oudere man die alles regelt: bediening voor het hele restaurant en het koken. The Dirty Rabbit voor Zuid-Amerikaanse tapas, aansluitend is het daar om te dansen. Azuma (sushi en Aziatisch), (Little) Bun (vietnamees).
Centrum: O’Tajine (Marokkaans), Varelli (Grieks), Barbarella (pizza), Felfel (Libanees), Corazon de Melon en La Boqueria (beide Spaanse tapas).

2 likes

Marcel!

Little beirut!

Ik ben niet 100% zeker of dit ook zo is wanneer je naar het buitenland verhuist, maar toen ik binnen België verhuisde werd de belastingdienst automatisch ingelicht wanneer ik dit op het gemeentehuis meldde

Van een OVSG-school heb ik stiekem nog nooit gehoord, maar er zijn denk ik grofweg 3 onderwijskoepels in Vlaanderen: gemeentelijk, gemeenschaps (dus Vlaams) en privé (bv katholiek, steiner) onderwijs. Ouders kiezen ofwel op basis van overtuiging , ofwel op basis van reputatie/nabijheid/vriendjes gaan er al ed van de school zelf. Hoewel in de meeste steden er hele aanmeldsystemen zijn met toewijzingsprocedures - wegens capaciteitsproblemen. Die houden dan rekening met afstand, broers/zusjes op die school. Ouders geven een top 3 ofzo op, en krijgen dan een plaats toegewezen. Ben je hier iets mee?