Ik heb eens een city safari gedaan in Charleroi, heel leuk
Durbuy, Dinant, Namen vind ik ook leuke steden.
Charleroi!!! Ik vind dat dus echt geen leuke of gezellige stad.
Ik ook niet, maar met die city safari zag je het echt op een andere manier. Nog steeds niet zo’n fan van de stad, maar was wel een hele fijne uitstap.
Mechelen vind ik trouwens ook een fijne stad, maar geen idee hoe standaard die is. En een natuurgebied bezoeken (als je toch eens iets anders dan cultuur wil)? Of iets als de abdij van Postel?
Ja er zijn veel toeristen in Durbuy en de stad haalt ook haar voornaamste inkomsten uit toerisme. Maar is echt heel gezellig. Wel iets meer voor een dagtrip of combineer het met een dagje Spa( van het water)
Volledig eens met @Daelyss: Dinant, Durbuy, Namen (aanrader: picknicken op de citadel + terrasjes op de groentenmarkt).
Ook erg leuk: de grotten van Han (+ omgeving), Bouillon (aanrader: het dorp in het algemeen, dierentuin + 's avonds fakkeltocht in het kasteel, de gids spreekt goed NL en het was tegen m’n verwachtingen in echt boeiend, fiets-bootje huren en varen)
Op mijn to do lijst: ninglinspo
In Vlaanderen is de westhoek mss eens leuk om te doen, als dagtrip vanuit de Kempen? Combi Heuvelland + ieper bv.
Ik ga als Nederlander volgende maand naar België verhuizen. Heb er zin in😌! Hoop dat 8 juni de grenzen open gaan zodat er wat meer mensen kunnen helpen met verhuizen/uberhaupt mn nieuwe woonplek kan showen. Heb nu weinig problemen om de grens over te gaan want je mag je partner bezoeken en verhuizen.
Welkom Naar waar verhuis je?
Kan iemand die in Antwerpen woont me zeggen hoe het daar nu is in de winkelstraten (met name in het weekend)? Lang aanschuiven? Druk? Vriend heeft iets nodig en wilt per se dit weekend gaan maar ik weet niet of dat een goed idee is.
En gaan de rijen ook een beetje vooruit of is het echt lang wachten?
Leden van de lokale recherche misschien?
Dit is waarschijnlijk agent in burger en/of recherche. Dat hebben we in NL ook! (Denk alle landen eigenlijk wel). Misschien wel een speciale eenheid. Je hebt in Belgie wel onderscheid in federale en lokale politie, maar dat onderscheid is in deze situatie niet per se van belang denk ik!
Ik heb geld overgeschreven gekregen van mijn lokale delhaize? Ik snap niet waarom haha
Federale en lokale politie hebben zelfde uniform inderdaad. Denk dat er in Antwerpen wel wat recherche rondloopt :p.
En: welke delhaize, ik moet daar dringend ook eens naartoe precies…
hahaha, volgende keer eens op letten (in de AH en bij de flikken :p)
Haha ik ben het helemaal met je eens! Ik zag de gelijkenis ook al
@nello 12 euro, dus niet super veel, maar ik heb mijn uitgaven bij Delhaize al nagekeken en ik kan niet direct vinden wat ze me te veel hebben aangerekend. Heel vreemd
Dat hoedje wordt hier een bootje genoemd, maar weet niet of dat over heel Vlaanderen zo is
Is er al iemand de grens over gegaan voor familiebezoek? Ben wel benieuwd hoe dat was.
Ik zou aan de ene kant wel willen gaan, maar omdat de grens zo lang dicht was, voelt het alsnog alsof het niet mag.
Ik heb wel gelezen dat het enkel voor boodschappen is en niet voor een dagje te gaan shoppen. Maar ja goed, de controle is nu weg natuurlijk dus dat zal niet meer tegengehouden kunnen worden.
Al moet ik wel toegeven dat ik het echt niet makkelijk vond en dat we 1 keer ‘valsgespeeld’ hebben vanaf we een bubbel van 4 personen mochten hebben. Wij wonen 2 km van de Nederlandse grens en mijn familie ongeveer 500m van de Belgische grens in Nederland. Ik woon in een grensdorp, heel dicht bij het waasland shopping center haha. We zijn allebei naar de grens gefietst en stonden daar te zwaaien naar elkaar. Met zeker 3 meter afstand hoor. Maar wij wonen allemaal in elkaars buurt, heel mijn familie woont in hetzelfde dorp maar sommigen aan de Belgische kant, andere aan de Nederlandse kant, toen we een bubbel van 4 personen mochten hebben vond ik het ook niet zo logisch dat ik niet naar hen mocht.
Ben benieuwd hoe het er aan toe gaat aan de grens met NL. Lees dat het aan de grens met Frankrijk chaos is, lekkere communicatie dus. Zou graag mijn ouders bezoeken maar hoe bewijs je dat dan? Als je ook mag winkelen zullen ze wel bijna niet meer controleren. Anders ontstaan er toch enorme files.