Als ik op Google Maps kijk, zie ik geen file. Volgens mij had ik ergens gelezen dat de controle is aangepast naar mobiele controle. Het lijkt me inderdaad lastig te controleren. Hoe weet je of iemand boodschappen gaat doen, of iets anders? Zelfs met familiebezoek is het niet te controleren. Ik heb een Belgische vreemdelingenkaart en een Nederlands paspoort, het is dus best aannemelijk dat ik voor familie ga, maar geen 100 % bewijs. En zeker andersom: hoe bewijst mijn Nederlandse moeder dat ze op familiebezoek gaat in België? Iedereen kan zoiets zeggen.
Inderdaad! Lijkt mij niet te controleren. Het enige wat je kunt doen is vragen en mensen dan maar vertrouwen op hun woord. Ik ga toch nog even wachten op meer duidelijkheid. Weinig zin om een boete te krijgen. Moet ook meer dan een uur NL in want mijn ouders wonen ver van de grens. Maar lees nergens dat het enkel voor grens families is. Al is dat wel het originele idee volgens mij.
Dat snap ik echt niet dat mensen nu al weekendjes weg plannen!
Lees net al dat de burgemeester van Sluis niet wist dat de grenzen terug open ging. Zal daar wel weer een overrompeling want iedereen wil weer even ‘lekker buitenkomen’ nu het mag…
Is er toevallig hier iemand die verstand heeft van het invullen van een werkgeversattest wat in het vlaams is die mij kan helpen. Mijn werkgever en ik komen er niet uit, en de gemeente is helaas slecht bereikbaar voor vragen hierover. Met googlen schoot ik helaas ook weinig op.
Aangever : | – | Naam en voornamen : |
---|---|---|
– | Hoedanigheid : | |
Werkgever : | – | Naam en voornamen : |
Firma : | – | Benaming : |
– | Aard : | |
– | Maatschappelijke zetel : | |
– | Zetel van de uitbating : |
Is de benaming bij firma de naam van het bedrijf? Maar wat is dan de naam van de werkgever (want degene die het invult is de aangever toch). En de aard van het bedrijf is dat in welke branche het zich bevind of bijvoorbeeld of het een vof of bv is.
Ik vind het ook een beetje vreemde bewoordingen en ben Belg en werk wel op een sector waar ik een beetje met zo’n dingen te maken heb.
Maar hoe ik het zie is het:
Aangever : dus degene die het invult eventueel iemand van de personeelsdienst
Werkgever: naam van de zaakvoerder
Firma: benaming : de naam van de firma
Aard: welke sector jullie toe behoren
Maatschappelijke zetel: spreekt voor zich denk ik?
En zetel van uitbating: spreekt ook voor zich? Dit kan dus zeker 2x hetzelfde adres zijn.
Edit: ik werk trouwens in een sociaal secretariaat en wij krijgen meestal die vraag door van de werkgevers om een werkgever attest op te maken. Wij kunnen dit gewoon uit het systeem halen. Dus mss nog een idee om het daar eens te vragen.
Heb er trouwens eens eentje afgedrukt om te kijken, heet bij ons tewerkstellingsattest. En er staat enkel de gegevens op van de werknemer en van de werkgever staat er naam van de firma, adres en het RSZ nr. Daarnaast nog enkele gegevens over de duur van tewerkstelling.
Heeft iemand een tip voor iets wat we nu kunnen doen in Turnhout?
Begijnhof misschien?
Ik ga dit weekend voor het eerst sinds begin februari weer naar mijn familie in Nederland. Heb er zoveel nood aan merk ik (heb nog vrij lang gewacht ook). Ik weet nog alleen niet of ik ook vrienden ga opzoeken. Ik ga een lang weekend, maar heb verder geen vrije dagen meer dit jaar dus wil ook vooral gewoon even relaxen en mijn ouders uitgebreid zien (en even aan de drukte van het stadsleven ontsnappen). Het lijkt me ook niet verantwoord om heel Nederland door te gaan reizen nu om iedereen maar te kunnen zien (ik kom uit een gehucht, maar mijn vrienden van basisschool/middelbareschool/studies zijn allemaal verspreid over het land gaan wonen. Tegelijkertijd merk ik wel dat mijn vrienden dat wel van me verwachten, dus ik heb er heel bewust voor gekozen niemand te zeggen dat ik naar Nederland ga haha. Ik heb het idee dat corona zo anders wordt/werd beleefd in Nederland.
Kun je niet een middag of avond ergens in een park of zo gaan zitten en tegen je vrienden zeggen dat je daar bent en ze je daar kunnen zien? Zo doe ik het eigenlijk altijd als ik in NL ben (dan meestal eerder een kroeg of terras, maar momenteel is park natuurlijk wel chiller).
Ik vind Hasselt ook vest gezellig, je kan bv gaan wandelen in de japanse tuin.
Andere vakantieplekjes in wallonië zijn al benoemd zie ik, als je iets actiever wil doen is kanoën wel een typische activiteit in de ardennen haha
Weet iemand of de trein van Roosendaal naar Antwerpen en terug vaste zitplekken heeft? Ik heb een eersteklaskaartje, maar kan ik gewoon zitten waar ik wil?
Staat er geen document op de website van je gemeente/stad dat je kan invullen? Van mijn (vroegere) stad staat dat nl. gewoon online.
"Volmacht voor het afhalen van een afschrift of uittreksel van een akte van de burgerlijke stand
Ondergetekende : ______________________________________________________________________
geeft hierbij de volmacht aan : ____________________________________________________________
voor het afhalen van:
□ afschrift van een akte van de burgerlijke stand
□ internationaal uittreksel
Het betreft volgende document:
□ geboorteakte op naam van: ________________________________________________________
□ huwelijksakte op naam van: _______________________________________________________
□ echtscheidingsakte op naam van: ___________________________________________________
□ overlijdensakte op naam van: ______________________________________________________
Datum: _________________ Handtekening"
Burgerlijke staat aanpassen staat er niet bij, maar hier zie je wel een beetje hoe het moet opgesteld zijn.
Ja, ik denk dat het wel voldoende is als je dit invult en aanpast naar het specifieke document dat ze moet indienen.
En ik vermoed van wel, voor dit soort officiële dingen wordt er vaak op gehamerd dat je de handtekening van op je ID-kaart moet gebruiken, dus ik zou er ook van uit gaan dat dat bedoeld wordt (maar 100% zeker ben ik dat niet).
Haha, ja, ik herken het. Dit is al zo bureaucratisch als je het zelf moet doen, maar als iemand het voor je moet doen, is het extra vervelend. Duimen dat het meteen goed gaat!
waarschijnlijk heb je hier zelf al aan gedacht maar even bellen naar het gemeentehuis van jouw vroegere stad. En hen gewoon de vraag stellen wat heeft die persoon zeker nodig en wat is voldoende als volmacht?
Ik heb het zelf nog nooit nodig gehad dus geen idee eigenlijk.
Het is nog vrij vroeg hoor. Vorig jaar kreeg ik pas de verwerking februari 2020.
Als er op tax-on-web gewoon staat ‘in behandeling’ ofzoiets, zal het wel komen
Dit was me ik me onlangs ook aan het afvragen. Moet terugbetalen en daar krijg je normaal in september wel een brief van. Ben dankzij @Amandelbloesem eens gaan kijken in tax-on-web en staat inderdaad ‘in behandeling’ - toch wat gerustgesteld nu.
Ik heb niks gedaan dit jaar.
Ik krijg in juni een voorstel van de belastingen wat ik moest nakijken. Indien ik niet akkoord was, moest ik zelf iets ondernemen.
Ik heb vorige maand mijn brief gekregen dat ik eind november terug krijg (zoals dus op hun voorstel van juni stond).
Geen idee hoe het zit maar de laatste jaren trek ik terug in december, dit jaar zelfs al in november, maar ik heb ook al moeten wachten tot april/mei.
@tuula weet jij of er een pdf-versie is van cards against de vlaming? Lijkt me leuk om fysieke kaartjes te hebben, maar kan het niet zo snel vinden