Ik ben helaas degene die er aanstoot aan ervaart. Als ik het bij een ander zie, vind ik dat ook altijd zielig. Denk dan altijd: wat zielig nog een slachtoffer. Gelukkig zijn mijn voeten wel redelijk okee, hahaha!
Ik moet wel met werk soms ben nog op zoek naar fijne luchtige broeken
Deze van Uniqlo is chill. Ze hebben ‘m in meerdere kleuren.
Ook van Uniqlo en is een mix van katoen, linnen en viscose maar is heel luchtig.
Ik hou van drawstring broeken in de zomer. Die zijn eigenlijk altijd van een lekker dun materiaal met elastiek in de taille.
Hier lipoedeem, ik zal nooit in een korte broek durven lopen. Maaaar wel lekkere lange maxi jurken!
ik bedoel het niet lullig maar als je op deze leeftijd niet comfortabel rond durft te lopen omdat je geen perfecte benen hebt (net als 90% van de vrouwen) ga je daar toch op een gegeven moment aan werken? ik snap niet zo goed dat je je maar neerlegt bij iets dat je zo in de weg zit. ook @ die discussie over benen en/in afritsbroeken laatst.
ik heb ook last van mijn ijdelheid (ook mbt mijn benen die op elke mogelijke wijze gebutst zijn!!) en ben daar actief mee aan de slag gegaan en het voelt zo vreselijk bevrijdend, elke keer kom ik een stapje verder en valt er weer een last van mijn schouders. echt zo zonde van je leven om je nog 50 jaar oncomfortabel te kleden en druk te maken om iets eigenlijk heel onbelangrijks en normaals…
Je weet zo weinig.
oké jij legt heel weinig uit beetje cryptische reactie dit, wat bedoel je?
Ik pak wel een week vantevoren in en maak dan ook een lijstje wat ik mee wil zodat ik altijd kan checken wat ik mee heb genomen en zeker weet dat alles schoon is. Maar dat is dus 1x de grote inpak en dan eventueel nog 1x inpakken wat ik gewassen heb. Ik ga het daarna alleen echt niet meer aanpassen tenzij er opeens een plotselinge weerverandering is.
Ben nu al een concept paklijst aan het maken voor een reis in oktober
Ook wel omdat een deel van de kleding die ik mee wil nemen op zolder ligt in van die vacuümzakken, waar ik niet super makkelijk bij kom. Wil voorkomen dat ik die zakken 8 keer open en dicht moet maken.
Ik ben oprecht bijna helemaal gestopt met blote benen in de zomer, ik draag vooral lange, luchtige wijde broeken. Ik heb niks aan te merken op hoe ik eruit zie in een korte broek, maar dit is oprecht ZO veel comfortabeler in de hitte! Er komt geen zonlicht meer op je huid (dat scheelt echt meer dan je denkt) en wijde kleding creeërt een luchtstroom waardoor je een soort continu briesje voelt. Daarnaast vind ik het ook een verademing om me niet continu door zweet of zonnebrand aan ieder oppervlak inclusief mezelf vastgeplakt te voelen. En het is ook chill dat ik er gewoon prima professioneel mee uit kan zien en daardoor mijn kledingkast meer als een geheel voelt, in plaats van dat ik rekening moet houden met allemaal radicaal andere outfits voor in mijn vrije tijd.
(ik heb mijn korte broeken niet weggegooid hoor, maar luchtige kleding is echt underrated)
Ja luchtige wijde lange broeken zijn heerlijk als het warm is. Mijn zus vraagt me dan steeds of ik het niet warm heb, maar echt honderd keer liever een wijde linnen broek dan haar favoriet (korte spijkerbroek) als het warm is.
Hahah ik heb ook 5 linnen broeken van Uniqlo, de wijdere zitten zo lekker luchtig. Linnen tops en blouses van uniqlo zijn ook geweldig. Dan heb je meteen een bij elkaar passende set mocht je het voor werk “netjes” willen.
Ben ik de enige bij wie een linnenbroek echt als een kreukelige hobbezak zit met uitgelubberde knieën? En een enorm gapend gat bij mijn rug.
Mij staat het ook niet. En daarnaast vind ik linnen echt pijn doen aan mijn huid? Zo ruw! Maar ik ben wel een dramaqueen met sensorische dingen
Ben ik de enige die zoveel vliegen in huis heeft?
- Ja
- Nee ik heb ook veel vliegen in huis
0 stemmers
Echt ik sta open voor alle tips om die beesten weg te krijgen. Ik bedoel gewoon normale vliegen, geen fruitvliegen want die weet ik wel succesvol te vangen haha.
Ja, ik vind het ook best ruw. Wel zachter na een dag dragen, maar dan is het model weg.
Haha nee hoor, daar heb ik ook last van! Ik heb sowieso wel echt iets met structuur nodig, aan broeken met zo’n touwtje oid hoef ik niet te beginnen want dat wordt inderdaad meteen model hobbezak. Ik draag meestal iets culotte-achtigs (ben niet heel lang, dus die vallen bij mij minder casual dan het standaard driekwart idee, maar ik word er ook niet door opgeslurpt en dat doen normale lange wijde broeken soms wel). Ze moeten een vrij brede band hebben en ook naar buiten uitlopen. Ik heb ooit ergens in een kringloop zowaar een linnen broek gevonden die precies dat doet, dus dat is top! Maar ik draag meestal eigenlijk dun katoen of rayon of zo.
Monki had een paar jaar geleden een broek die echt perfect zat, totdat ze opeens besloten dat ze voor een soort low waisted trainingsbroek wilden gaan en subtiel de pasvorm veranderden, waardoor hij opeens heel lelijk bij me stond (was sowieso wel flutkwaliteit hoor dus nou ja misschien beter). Nu heb ik gewoon een paar random exemplaren van verschillende merken en niet echt een mainstay, maar daar speelt ook in mee dat ik alleen tweedehands kleding koop. Deze komt denk ik nog het dichtst bij en die draag ik ook gewoon naar mijn werk, maar ik vind hem nét te veel slobberfactor hebben voor een sollicitatiegesprek oid.
Hier moet ik trouwens wel bij zeggen dat ik een vrij uitgesproken kledingstijl heb, en ook een werkplek waar dat prima kan. Ik ben me ervan bewust dat ik nu heel cringe ga klinken dus dit gaat even in een spoiler, maar als ik de inspiratie achter mijn outfits moest omschrijven dan is dat soms een hobbit en soms een vampier maar ze zijn allebei in de jaren 80 beland en moeten er het beste van maken, lol. Ik draag op deze broeken dus bijvoorbeeld best vaak giletjes, en als het echt warm wordt dan is het minimum nog steeds een iets te groot blousje met flinke pofmouwen of geborduurde versiersels of kant of ruches of allebei. dus tldr; mijn bovenkleding is op zichzelf meestal zo flamboyant dat ik best veel slobberigheid kan verdragen zonder dat ik eruit zie alsof ik in mijn pyjama naar werk ben gegaan
Maar daarom zijn jurken/rokken zo perfect. Lekker luchtig en nog steeds blote benen. Ik vind een jurk ook vaak net wat netter staan dan een korte broek en kan dus ook prima naar werk imho.