Graag gedaan hé
Ah ok!
Ha ha, ja ze zijn allebei rechthoekig. Maar die bovenste ziet er qua vorm meer uit als een sierkussen?
Ben ik de enige die helemaal naar wordt als je een haakje aan je nagel hebt en je komt daarmee langs bepaalde stoffen. Omg ik word helemaal naar als ik eraan denk. Bijvoorbeeld langs een wattenschijfje.
- Ja, je bent de enige
- Nee, ik word daar ook naar van
0 stemmers
Sorry dat ik nog even mijn plasje moet doen maar ik schrik echt van de vraag hierboven betreffende transgenders. Nu het soms gaat over ‘de sfeer van het forum’ en of die wel of niet goed is… met dit soort vragen creëer je dus echt een sfeer waarbij mensen zich onveilig, onwelkom, ongeaccepteerd, onbegrepen en gewoon kut voelen. Ik vind het ook heftig dat je je voor sommigen blijkbaar kunt verschuilen achter ‘Was gewoon een vraag hoor!!’
Ik merk dat ik de lading niet eens echt met woorden kan dekken eigenlijk, word er gewoon letterlijk misselijk van en ik weet dat ik niet de enige ben.
Zoals @anon76889665 al goed duidelijk maakte: waar gaan we de volgende keer over stemmen? Mensen met een donkere huidskleur? Gehandicapten?
Ik vond ook niks mis met de ‘toon’ van @influencer eigenlijk. Iets dat aanzet tot haatzaaiend transfobisch gedrag mag je best hard aanpakken.
Overigens weten we nog niet hoe de vraagsteller het heeft bedoeld maar stel dat het een ‘mega onschuldige vraag’ was( zou niet weten hoe) dan had er alsnog beter nagedacht moeten worden over hoe het geïnterpreteerd kan worden en dat de vraag op deze manier aan kan zetten tot haat tegen transgender personen.
Ben ik de enige die zo awesome is?
- Ja
- Nee, zo ben ik ook
0 stemmers
Nee, maar wel eye floaters.
Die heb ik ook. Ain’t it great?
Ben ik de enige die vaak dingen even afstoft met vieze kleding die in de wasmand ligt?
- Yes, you’re very unique
- Nee, ik ben ook zo’n vieze
0 stemmers
Samenvatting
Mooi bericht en ik ga reageren met wat hersenspinsels, omdat je bericht me aanzet tot denken. Daarom even in een spoiler zodat er ook makkelijk overheen gelezen kan worden.
Als het verplaatst moet worden naar een ander topic dan kunnen de moderators misschien helpen. (Ik weet niet hoe.)
Vervang ‘vragen’ met ‘reacties’ en er zullen ook mensen zijn die zich onveilig, onwelkom, ongeaccepteerd, onbegrepen (etc) voelen. Wat weegt zwaarder?
Wat betreft de vraag. Als de vraag niet gesteld kan worden, waar in ‘de maatschappij’ plaatsen we dan de mensen die deze gevoelens hebben? Is het wenselijk om de kloof zodanig te vergroten dat er geen gesprek meer mogelijk is?
Als je de discussie vergroot dan krijg je dus eigenlijk een situatie waarin de haat of onbegrip van de een wordt beantwoord met de haat van een ander. Dat is funest voor een dialoog. Je slotzin gaat ook over haat:
Hoe zet de vraag aan tot haat tegen transgenders? Is het niet eerder zo dat het de haat die er eventueel zou zijn blootlegt?
En omgekeerd is er door de reacties op de vraag niet juist blootgelegd hoe weinig ruimte er hier is voor mensen met een conservatieve° mening?
° Er stond eerst andersdenkenden en toen onpopulair, daarna rechts… Ik weet het even niet, hopelijk is de strekking van mijn vraag zo duidelijk.
Ja sorry ik vind dat er in de maatschappij geen plaats is voor mensen die ‘moeite hebben’ met de geaardheid, het geslacht of sekse of wat dan ook van een ander. Die gevoelens mogen ze lekker bespreken met een psycholoog of een andere vertrouwenspersoon, maar ik ga daar geen dialoog mee aan. Je kunt ‘mensen die negatieve gevoelens hebben over transeksuele personen’ niet vergelijken met ‘mensen die transeksuelen personen zijn’.
Het eerste is namelijk een ziek denkbeeld, het tweede is hoe je geboren bent. Ik heb geen behoefte om de eerste categorie een fijn en veilig gevoel te geven hier of waar dan ook.
*(Overigens vind ik niks mis met je vraag/discussie/hersenspinsels/het feit dat je het zegt/vraagt maar ik vind wel dat ‘iedereen heeft recht op een mening’ gewoon niet opgaat. Sommige meningen zijn schadelijk.)
Ik vind het echt een verschrikkelijk gevoel als ik op het strand loop op blote voeten en daarna vervolgens met blote zanderige voeten op hout of tegels moet lopen. Ben ik de enige?
- Ja, je bent de enige.
- Nee, je bent zeker niet de enige. Zoo naar!
0 stemmers
Ben ik de enige die mijn kleine teen kan bewegen?
- Ja je bent de enige
- Nee want ik kan dat ook!
0 stemmers
Bedoel je los van je andere tenen? Ik kan hem wel bewegen, maar alleen als alle tenen mee bewegen.
Maar eigenlijk vooral omdat het hout of de stenen dan vaak mega heet zijn
Ik weet niet zo goed wat ik hier op moet zeggen. Er zijn ook culturen waarbij het normaal is dat vrouwen hun clitoris eraf wordt gesneden en hun vagina wordt dichtgenaaid en uit die culturen wonen ook mensen hier die met dat idee zijn opgevoed, maar dat betekent niet dat dat denkbeeld ok/niet schadelijk/niet ziekelijk is.
Dus als je een bepaald geloof aanhangt mag je wel transfobisch zijn? Want we hebben het nu over moslims neem ik aan?
Ik vind vrouwenbesnijdenis niet heel veel extremer dan transfobie(is dit het juiste woord?)
*Natuurlijk snap ik dat in de praktijk mensen de mogelijkheid moeten krijgen tot informatie om hier anders over te gaan denken dan hoe ze zijn opgevoed, maar het ging erover dat als ik zulke dingen zeg ik de mensen die negatief denken over transgender personen zich misschien niet ‘veilig en geaccepteerd’ voelen hier. Nou ja, dat is naar mijn mening dus ook niet nodig. Of althans: de mensen zelf misschien wel maar hun mening niet.
Ik vind het belangrijker dat mensen die transgender zijn zich hier veilig en geaccepteerd voelen en ik vind het niet nodig dat mensen die ‘tegen’ transgenders zijn zich hier veilig voelen om die mening te uiten en dat hun mening geaccepteerd wordt.
Ik kreeg ook wel een naar gevoel van deze discussie, ook al vind alles dat in de buurt komt van transfobie verwerpelijk. Ik vind het vergelijkbaar met dialoog tussen een vegetariër en een niet-vegetariër (de discussie, niet het onderwerp). Ik kan of schreeuwen dat die persoon een vuile dierenmoordenaar is voor eigen genot en dat ik niks met zo een persoon te maken wil hebben, of je kunt je proberen te verplaatsen in het perspectief van een ander (ook al is dat in mijn/jouw ogen verwerpelijk) en in gesprek gaan over het hoe/wat/waarom en diegene proberen te overtuigen van het tegendeel. En dat laatste is in mijn ervaring veel effectiever.
Ik vind dat overal conflict van maken zo storend, je kunt je punt ook maken zonder dat te doen.
Ik vind dat net zo schadelijk want dat is waar geweld/acceptatie van geweld begint.
Ik had mijn bericht nog wat aangevuld trouwens, weet niet of je dat had gezien.