Ben ik de enige die (Deel 1)

Ik heb hetzelfde vakgebied en ik ben niet transfobisch.

Dus bedankt voor je bewonderingswaardige moeite die je misschien wil doen, maar nee.
Ik heb geen moeite om mensen de ruimte te geven die zij nodig hebben.
Ik heb geen moeite met mijn gedrag en taalgebruik aan te passen.
Gender is fluid, net als seksualiteit.

7 likes

Volgens mij geven jij en ik een andere invulling aan ‘moeite hebben met’, want in principe ben ik het gewoon eens met wat je nu zegt.

Nogmaals, kun je een tandje minder? Ik vind de toon van je bericht echt onprettig.

18 likes

Same girl, same.

Omdat ik je wil helpen minder moeite te hebben (lijkt me best zwaar namelijk) wil ik je uitnodigen om je eens te verdiepen in een transgender.

Dit is een van mijn favoriete op YouTube: https://www.youtube.com/user/HeyThere005

Groetjes

@Vincent dit is ook voor jou prettig denk ik!

5 likes

Irritant he? Ik moet zeggen dat ik een groot deel van de avond mijn telefoon in de slaapkamer had gelegd (voor het eerst sinds duizend jaar). Zo heb ik wel bijna 2 afleveringen van een serie kunnen kijken zonder telefoon. Al heb ik op een gegeven moment wel mijn laptop gepakt dus in hoeverre dit nu echt geslaagd is weet ik niet
 :sweat_smile:
Moet wel echt proberen te minderen.

Oh dit snap ik niet. Hoezo is gender fluid?
Dat geldt toch helemaal niet voor iedereen?

1 like

Nee niet voor iedereen maar het heeft wel de mogelijkheid tot.

1 like

Je valt me persoonlijk aan. Dat is echt onnodig.

Ik weet niet zeker of je het hebt gelezen, maar volgens mij geven jij en ik een andere invulling aan ‘moeite hebben met’. Vind ik het persoonlijk vervelend om een jongen in transitie aan te spreken met zij? Nee, in overleg spreken we af hoe we hem (haar) voortaan aanspreken.

Verspreek ook ik me weleens en heb ik in dat opzicht ‘moeite met’ transgenders? Ja, maar ik doe mijn best. Transgenders hebben het zelf natuurlijk super ingewikkeld, maar het vereist ook voor de omgeving een aanpassing die je niet kunt forceren. Als een jongen er nog uit ziet als een meisje (bijvoorbeeld in de beginfase van een transitie), dan is de verspreking al snel gemaakt.

Om even een poll te maken met hetzelfde gewicht als de vraag over transgenders:

“Ben ik de enige die moeite heeft met:”

• Homo’s
  • Dikke mensen
  • Gehandicapten
  • Vrouwen
  • Moslims
  • Niet-witte mensen

0 stemmers

Waarom moet zij nadenken over hoe zij zich voelt door een kwetsende post? Het gaat hier niet over “ben jij de enige die ook door het rood oversteekt of een sms stuurt achter het stuurt” maar echt gericht op mensen die al in het dagelijkse leven moeite hebben om geaccepteerd te zijn, opletten over hoe ze gezien worden

sorry maar dit vind ik echt raar.

14 likes

Vegans kiezen er zelf voor. Die verdienen het

:upside_down_face:

12 likes

Ik vat “fluid” op als dat het een spectrum is en geen vaste hokjes.

Er zijn mensen die helemaal linksboven of rechtsonder zitten, maar dan zit je wel nog steeds op de fluĂŻde schaal, en niet in een vast hokje. En dit is natuurlijk iets wat gedurende je leven kan veranderen. Zo kijk ik er naar. :slight_smile:

1 like

Volgens mij ben ik de enige die de post als neutraal / niet-kwetsend heeft geĂŻnterpreteerd.

Ik realiseer me nu dat ik geheel in stijl van dit topic bovenstaande zin heb geformuleerd, maar dat is niet lollig bedoeld.

Ik zou het heel erg vinden als iemand moeite heeft transgenders te accepteren.

8 likes

G: mannen

(Famous quote: “ik vind mannen nooit rustgevend”)

:wink:

6 likes

Dus omdat jij de voornaamwoorden niet kunt onthouden heb jij moeite met hun transitie?

Ja dan heb jij inderdaad een probleem. Hebben die transgenders geen schuld aan. Doe je best, support hen. Het is allemaal al zwaar genoeg.

3 likes

Ik doe het juist andersom, ik vind de korstjes (bij vers brood) zo lekker!

3 likes

Nee, dan heb ik zelf ‘moeite met’ de aanpassing van mijn taalgebruik. Niet met hun transitie. Dus: ik heb de intentie om mijn taalgebruik naar wens aan te passen, maar dit lijkt in de praktijk niet altijd te lukken.

7 likes

Echt :roll_eyes::roll_eyes:

2 likes

Ik denk dat de verwarring (?) is ontstaan omdat ‘moeite met iemand hebben’ eigenlijk altijd bedoeld is als kritiek op die persoon, waarbij het ‘probleem’ bij de ander gelegd wordt en niet bij jezelf. ‘Ik heb moeite met transgenders’ komt dan nogal anders over dan ‘ik heb moeite met omgaan met/me aanpassen aan transgenders’, los van wat je van dat tweede vindt. In de poll was die nuance in ieder geval niet duidelijk

13 likes

@Twijfelaar hier sluit ik me bij aan. “Ik heb moeite met
” komt op mij meer over als “ik heb een probleem met/vind dit niet okĂ©/accepteer ik niet”, dan als “ik vind dit lastig maar doe mijn best.” Ik denk dat veel mensen de vraagstelling zo hebben opgevat. De tweede situatie is okĂ©, de eerste situatie (wat mij betreft) niet.

3 likes

En @Dazed ik ben ook van mening dat het een verschil in interpretatie / gebrek aan nuance in de poll is. Fijn dat jullie het hebben kunnen verduidelijken.

Overigens ben ik na deze ingewikkelde discussie met @influencer niet meer benieuwd hoe @Vincent de poll heeft bedoeld (als ze dat ĂŒberhaupt nog zou durven toelichten trouwens).

1 like