Ik vind 2 geurstokjes lekker en de rest vind ik allemaal meh
Ik heb het ook nog nooit zelf gekocht, alleen gekregen (vooral van mensen die het al 10x via de vr.iendenl.oterij hadden gewonnen) of uitgezocht met de kerst in zo’n online puntenshop. Daardoor is voor mij ook de hele luxe beleving weg.
en
ik vind rituals stom met hun hele oriental vibe, je kan lijkt mij prima lekkere geurstokjes en weet ik wat verkopen zonder die hele vibe
Oh ja dat ook nog!
Moet zeggen dat ik die sinaasappel lijn wel echt heerlijk vind ruiken. Maar dat hele sfeertje er om heen vind ik idd overkill. De winkel zelf is wel echt een knap staaltje marketing. Al die trucjes die ze toepassen, eigenlijk is alleen dat al een reden om het juist wel leuk te vinden. Dat merk heeft zich echt binnen no time zo ongeveer onmisbaar gemaakt.
Edit: op het hele bovenstaande wat @Gelatelli zegt na dan. Dat is een truc die wel achterwege gelaten had mogen worden.
Zoals wat dan?
En hoezo onmisbaar? Ik mis helemaal niks!!
Haha onmisbaar in de zin dat iedereen het nu kent. En je geen winkelstraat bijna tegen komt zonder die winkel. Beetje als de lush klinkt het nu.
De kopjes thee die de aanbieden. Als je dat aanneemt voel je sneller bezwaard als je niks koopt plus je blijft langer hangen.
Dat ze je handen wassen als je een product wil proberen. En dan de hele feeling er omheen. Handdoekjes netjes opgerold. Luxe uitstraling van de producten.
Dan nog de sfeer van de winkel. Donker, stijlvol en de muziek. Bij het afrekenen geven ze je de tas door om de toonbank heen te lopen. Ze weten veel over de producten en komen daar professioneel in over. Als je ook let op hoe de het verkoop technisch aanpakken in de gesprekken.
Eigenlijk laten ze de klant een beetje in een soort bubbel terecht komen en die bubbel wil je als klant dan meenemen.
–
Maar goed ik vind het zelf beetje erg overdreven. In de kledingwinkel waar ik heb gewerkt werd op den duur ook heel erg in gezet op de luxe feeling over brengen op de klant. Ik dacht echt wat een flauwekul en trappen ze daar echt in? Nou je het dus Nederlanders die het idd overdreven vinden en echt geen papier om hun spijkerbroek hoeven. Maar ik was verbaasd over hoeveel dat dus wel heel leuk vinden en genoten van het luxe bakje koffie. Dar ze zo lang bleven plakken etc. Het werkt echt.
Nouuu ik was vorig jaar in een Rituals winkel en toen zei ik tegen een vriendin laten we onze handen wassen. De medewerkster zei toen boos tegen me dat we weg moesten en ‘als je je handen wil wassen ga je maar naar de wc!!!’
Stom mens, zit me nog steeds hoog Voelde me echt zo’n 16-jarige die werd aangesproken.
Ah oke! Ik ben zelf denk ik maar een enkele keer bij Rituals geweest en dat was jaren geleden, vandaar. Klinkt iig als niets voor mij want ik krijg juist de kriebels van dit soort dingen
Huh?! Nou snap dat je je 16 voelde ja dan. Sommige mensen zijn echt verschrikkelijk. Maar ik gok dat ze dat vast niet op kantoor als opdracht krijgen. Klantvriendelijk is het niet en je wil je klanten juist houden en terug krijgen.
Want dat doen ze namelijk ook heel goed @monkeyslut elke winkel doet dit op dezelfde manier zodat je eigenlijk al weet als je de winkel binnen stapt dat het zelfde gebeurt als altijd. Kopje thee, kan ik je helpen? Even iets proberen etc.
Maar snap volkomen dat het je ding niet is want dat heb ik ook, haha. De Rituals werd als voorbeeld genoemd voor hoe de kledingwinkel dingen aan ging pakken. Dus ach ja. Haha.
Ik vind de kwaliteit wel heel goed, heb veel verschillende merken geurstokjes geprobeerd maar die van Rituals blijven toch het best naar mijn idee. Als iemand andere (goedkopere) weet dan houd ik mij aanbevolen
Haha ja het is denk ik ook wel een uitzondering dat het personeel zo doet hoor, vond het wel echt raar. Ze zijn normaal wel een soort overdreven klantvriendelijk ja (kan ik nooit zo goed tegen, net zoals bij lush).
Ik had er een tijdje terug iets besteld voor een vriendin die er iets van wilde hebben, maar het pakketje kwam een paar dagen te laat aan. Een paar dagen later kreeg ik opeens nog een pakket, dus ik dacht huhhh wasda? Was het dus een hele geschenkdoos van Rituals met ‘sorry voor de vertraging’ haha. Wel chill maar het stond echt niet in verhouding met een pakketje dat een beetje vertraagd was.
Alles wat jij hier beschrijft vind ik echt vreselijk aan winkels. De vrouwen die met een of andere thee komen aanzetten, het handen wassen, dat je geen hand voor ogen in die winkel ziet, dat zelfs ik moet bukken om te kunnen pinnen (een Nederlands bedrijf dat hun pinautomaten zo laag zet, why?) en de medewerkers die je volgen.
Aan de overkant zit een Body Shop en daar ga ik liever naar binnen. Dan roepen ze "Als je me nodig hebt, dan roep je me maar.’ en dat vind ik veel prettiger
Ik had laatst juist bij the body shop die tegenover een Rituals zat (is dat een manier om elkaars klanten te lokken? Zelfde doelgroep voor mijn gevoel) dat ze daar overdreven klantvriendelijk waren. Voelde me echt bezwaard dat er 2 klanten op 4 verkopers waren in een mini winkeltje en dat bij alles waar je naar keek direct een verkoper aan kwam. Ik wilde gewoon rondkijken voor een cadeautje. Als de Rituals nog erger is ben ik echt heel blij dat ik daar niet naar binnen geweest ben.
Wel echt fan van hoe gemakkelijk je mensen met marketingtrucjes meer kan laten kopen.
Haha jaaa snap ik! Als verkoper is het dan ook de truc om je aan te passen aan de klant en alsnog de feeling over te brengen die je wilt. Namelijk dat wat de klant wil en nodig heeft. En blijkbaar vind het gros het leuk om zo behandeld te worden, zie ook bijvoorbeeld G-star winkels.
Je kan alleen nog zo je best doen met al die trucs, als je klant het niks vind ga je het tegenovergestelde bereiken. Dus de beste verkopers zijn, naar mijn idee dan, die dat aanbieden wat de klant nodig heeft zonder in te boeten op de sfeer die je als winkel uit wil stralen. En dan ben je met vriendelijk zijn al heel ver.
En @Woodkid dat is idd wel heel erg vriendelijk ja. Ach wel chill dat je dan een goedmakertje kreeg nog
– oké sorry bovenstaande is 2x hetzelfde in andere woorden. dacht dat ik het had gewist. Typen op een telefoon is niet m’n ding.
Ik heb dat dus alleen bij de Rituals. Die weeïge meditatiemuziek, die geurstokjes en dan dus de verkoopsters.
Bij de Lush heb ik dat dan niet terwijl die veel erger ruikt. Ik vind het altijd zo lekker ruiken als ik langsloop. Al heb ik daar ook eens gehad dat een verkoopster bij elk product dat ik vasthield ging vertellen dat ze die ook had. Ja boeiend!
De Body Shop vind ik dan het chillst. Stinkt niet te veel, top 40 muziekje aan en de medewerkers doen gewoon hun ding (hier in de stad dan).
Ik herken dat totaal niet van de Rituals. Heb nog nooit een kopje thee aangeboden gekregen of mijn handen gewassen. Zit daar ook totaal niet op te wachten, dus in dat filiaal zijn dan goede verkopers die dat aanvoelen
Nadat ik net een artikel las over een aantal statement ringen van Maxima moest ik denken aan trouwringen. Ik hou van sieraden en juist ook van sieraden afwisselen. Een trouwring lijkt me eigenlijk ontzettend saai want die hen je elke dag om. Ben ik de enige die dat vind?
- Ja je bent de enige (getrouwd)
- Ja je bent de enige, lijkt me fantastisch (ongetrouwd)
- Nee je bent niet de enige (ongetrouwd)
- Nee je bent niet de enige (getrouwd)
0 stemmers
Enige is alleen dat ik geen idee heb wat je dan kan dragen want vind het wel een mooi symbool. Maar de ene dag wel en de andere dag geen trouwring lijkt me ook zo gek. Of doe je dit gerust als je geteouwd bent?
- Ja
- Nee
- Misschien
0 stemmers
Mijn trouwring is wel echt fucking mooi, dus draag deze nu eigenlijk altijd en wissel dan op andere vingers mijn ringen af.
Ik vind dat om de toonbank heen lopen met die tas zo dom, geef dat ding gewoon aan en doe niet zo moeilijk