Ben ik de enige die (Deel 1)

heb je ook al de dramatisch grote borden op de b’markt gezien met het verzoek om niet de stad in te gaan😭

Haha ik heb dit echt vorige week nog gedaan toen mijn koffiemachine de dag erna 60 euro goedkoper was. Ook wel echt afhankelijk van hoe duur het product was en hoeveel verschil er tussen zit trouwens. 60 euro vond ik het in dit geval nog wel waard.

Ik vraag me af hoe je altijd weet dat iets wat je net gekocht is daarna korting heeft. Ga je dan na je aankoop steeds weer terug naar die webshops…?

Haha nee zo erg is het niet hoor ! Maar krijg soms e-mails met kortingscodes of acties vlak nadat ik besteld heb of het net in huis heb, en dan irriteert het me zo erg dat ik dat ben misgelopen :woman_facepalming: :sweat_smile: wil het ook liever niet retourneren en opnieuw bestellen omdat er dan volstrekt onnodig transport/herverpakken e.d. plaatsvindt…

Ik vind een mailtje sturen makkelijker dan het retourneren en weer opnieuw bestellen.

Ik quote de verkeerde. @Zonnestraaltje dus!

1 like

Ik was zo blij dat ik ervan af was, verhuis ik naar een land waar het een feestdag is… Maar hier gelukkig wel zonder kermis en zonder dat alle inteeltdorpen eromheen leeglopen in de stad :smile:

1 like

Haha maar echt, ik mis er helemaal niks aan dit jaar!

Zo irritant dat de volledige binnenstad, inclusief de wegen waar normaalgesproken gewoon auto’s en bussen rijden (en waar ik iedere dag fiets), dan ineens in kermisterrein is veranderd.

4 likes

Ik vind het wel een beetje jammer want het is wel altijd een leuk feestje. Maar ik kom er dan ook wel echt vandaan,
En ik werk midden op waar de kermis staan dus dan kun je vanuit kantoor naar de kermisopbouw kijken en dat is wel leuk :slight_smile: Maar de volgende dag werken met alle troep en kots voor de deur is wel kut.

Maar nu heb ik het wel in mn hoofd

1 like

Ben ik de enige die schrijft in kookboeken? Bijv. correcties of aanvullingen op de recepten of je mening nadat je het gemaakt hebt?

• Ja, je bent de enige
  • Nee, ik doe dit ook

0 stemmers

Mijn moeder heeft een boekje waar ze recepten in plakt/overschrijft en dan schrijft ze er altijd een recensie naast en een cijfer haha

18 likes

Ben ik de enige die Parijs overrated vindt en niets met deze stad heeft?

• Ja je bent de enige wtf
  • Nee ik vind er ook geen hol aan

0 stemmers

Ik doe dit ook en vind dit juist super handig.
Vooral bij bakboeken. Dan zet ik er bijv. bij: Moest 70 minuten in de oven, maar dit was te kort.
Ook vaak een korte recensie, als in: ‘super lekker’ of ‘niet zo bijzonder’. Weet ik dat gelijk voor de volgende keer.

4 likes

Ik heb dezelfde ervaring, al ken ik er een paar leuke mensen. Toen ik er als tiener voor het eerst kwam was ik een beetje teleurgesteld aangezien het niet echt op het Parijs uit films leek en ik me er een beetje onveilig voelde :sweat_smile: De keren daarna hebben ook weinig positiefs bijgedragen aan mijn beeld van de stad.

1 like

Ik vind Parijs niet kut, maar heb een hekel aan het droombeeld dat mensen bij de stad hebben. Vooral ook Amerikanen, nu ook met die nieuwe serie Emily in Parijs, dat het een soort magisch wonderland is (en dat iemand zou zitten wachten op een Amerikaanse meid die geen Frans kan, maar das een tweede).

Er is zelfs een naam voor: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Paris_syndrome
Maar als je met realistische verwachtingen komt vind ik het verder een prima stad. Niet m’n fave maar ook zeker niet kut.

18 likes

Ik ben er nog nooit geweest, maar ik krijg al kriebels van die verhalen over mannen die opeens aan je arm zitten en armbandjes vlechten.

3 likes

Das eigenlijk alleen in Montmartre, bij de sacre coeur. Die hele wijk is toerist Centraal,
Maar als je gewoon stoïcijns doorloopt dan rotten ze meteen op verder. Je moet gewoon niet stilstaan bij ze, net als je ook niet op de markt stil moet staan want voor je het weet heeft iemand je hoofd dan en profil uit een klein stukje papier gekipt (überhaupt niet iets dat je wil zien) en vraagt daar met droge ogen €10 voor.

11 likes

Medium.
Vroeger echt Parijs-fan en 20+ x geweest, stedentripjes/feestjes (avant-garde clubje ontmoet - filmachtig sfeertje)

Ineens sloeg het om:

Laatste x 2 jr geleden
om liefdesverdriet te vergeten met mijn bestie spontaan geboekt - slecht idee!! -

Alles was het net niet: geen leuke wijk Airbnb, lastig gevallen in metro, slecht gegeten, waterkoud, hele onaardige mensen overal, ziek geworden. #klaarmetparijs

1 like

Nou ik heb dat nog nooit gehad in Parijs. Wel in Rome overigens, maar toen was ik 16 en had ik mijn resting bitch face nog niet geperfectioneerd.

6 likes

Oh nee love Parijs. Echt mijn favo! Misschien moet je ook een beetje waar je moet zijn, maar oh ik ben als ik daar loop helemaal gelukkig :heart_eyes:. Ook nooit iets gemerkt van onaardige mensen oid.

4 likes