Ben ik de enige die (Deel 1)

Laat dat naar niet aan Beau ter Ham horen. :wink:

Haha hier net zo! Ik heb pas op latere leeftijd geleerd dat mensen een broodje zien als een hard bolletje bijvoorbeeld. Wij zeggen nooit boterham hier.

1 like

Maar wat is dan een broodje volgens anderen? :face_with_monocle: :exploding_head:

Ik zeg ook noooit boterham haha, denk inderdaad dat dat streekgebonden is? Woon zelf in het Noorden.

Als ik zeg: “Ik eet een broodje”, dan bedoel ik een belegde boterham. Ook al eet ik 2, 3 of 4 belegde boterhammen. Als het van die luxe belegde broodjes zijn, dan noem ik dat ook belegde broodjes.
Als ik zeg: “We eten broodjes”, dan bedoel ik meer de lekkere bolletjes of ik noem het iets als ovenbroodjes ofzo.

Haha ik weet echt niet of dit duidelijk uitgelegd is, het is meer hoe het in de context van een gesprek geplaatst wordt ofzo.

1 like

Dit is voor mij een broodje.

28 likes

Een boterham met pindakaas is voor mij geen belegd broodje, want een belegd broodje zie ik als iets luxer. Wat @LoLLeKeN bedoelt als simpelweg een broodje, is voor mij een ‘belegd broodje’ haha, dus inderdaad het woord belegd maakt daarin wel het verschil.

1 like

Ik woon ook in het noorden en zeg nooit boterham. Een broodje kaas (zeg ook weleens brood met kaas zoals @monkeyslut) is gewoon een boterham met kaas. Ik zeg voor de luxere broodjes “harde broodjes” of gewoon bij de benaming van het brood zelf (pistolet, kaasbol, et cetera).

2 likes

Neeee, een croissant is geen broodje! Op de croissant en het koffiebroodje na ben ik het volledig eens overigens.

20 likes

Jawel hoor boterhammetje of nog beter een Bammetje

1 like

Ja precies, zo hoort het haha. Harde broodjes, croissants o.i.d. noemen wij gewoon ‘lekkere broodjes’. Dan weet iedereen hier in huis wat we bedoelen haha.

2 likes

Ik ben Bunnyslippers niet, maar ik noem een croissantje gewoon een croissantje haha. Ik kom ook nooit in een situatie waar ik een verzamelnaam nodig heb voor croissantjes e.d. maar dan zou ik het gewoon viennoiserie noemen. Zoete broodjes vind ik dan nog wel logischer dan broodjes, maar een croissantje is in mijn gedachten gewoon geen broodje haha.

6 likes

Croissantjes vallen voor mij ook in een eigen categorie haha, past nergens tussen.

2 likes

Voor een boterham zeg ik boterham of brood. En voor harde bolletjes etc zeg ik broodje. Ik zou echt vet teleurgesteld zijn wanneer iemand vraagt wil je een broodje en dat ik dan een boterham krijg.

13 likes

Ik noem een boterham dus gewoon broodje, croissant een croissant, en harde bolletjes gewoon bij de naam dus bijv pistolet of italiaanse bol. Noooit het woord boterham gebruikt😅
En stel we hebben het over harde bolletjes in t algemeen dan eerder lekkere broodjes haha

3 likes

ik zie hier geen boterhammen tussen hoor!!!

3 likes

Een boterham is echt geen broodje

15 likes

Wat een nachtmerrie dat mensen boterhammen broodjes noemen zeg

56 likes

zo onwijs herkenbaar dit :joy:. Toen echter daadwerkelijk zwanger was voelde ik dan weer niks.

1 like

Oh help :joy:.

3 likes

Hahaha don’t worry. Wilde je niet bang makeb

1 like