Ben ik de enige die (Deel 1)

Ben ik de enige die soms blijkbaar het idee dat ik iets moet doen niet kan loslaten en dan vergeet dat ik het al gedaan heb?
Ik heb het bijvoorbeeld met boodschappen: blijkbaar heb ik het idee dat als tandpasta in de aanbieding is, ik het moet kopen zodat ik het op voorraad heb. Maar dan vergeet ik dus dat ik de vorige 3x dat de tandpasta in de aanbieding was ik ook al ingeslagen had en nu heb ik dus voor jaren genoeg tandpasta in de kast liggen.
Of spinazie: ik was vandaag in de supermarkt en dacht OH JA SPINAZIE DAT MOEST IK KOPEN. maar toen kwam ik thuis en zag ik dat ik vorige keer dat ik boodschappen had gedaan ook al diepvriesspinazie had gekocht en dus nog een dichte doos in de vriezer heb liggen en ook nog verse spinazie in de koelkast :neutral_face:
En ja ik maak dus ook wel lijstjes maar dat helpt niet.

Ben ik de enige die dit heeft?

• Ja je bent de enige, ik doe niet vaak dingen per ongeluk dubbel
  • Nee ik heb dit ook

0 stemmers

1 like

Ben ik de enige die altijd de champignons schilt?

Schil jij ook altijd je champignons?
  • Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik heb wel een zachte tandenborstel en daarmee maak ik iedere champignon schoon. Één voor één. Echt een rot klus. :grinning_face_with_smiling_eyes:

Oh ik heb een borsteltje in de vorm van een champignon, vind dat taakje wel rustgevend.

Ik ben vooral benieuwd hoe je dat doet, champignons zijn ook altijd zo mooi glad en als je ze schilt gaat het volgens mij in een soort laagjes eraf, ziet het er dan nog wel mooi uit? I am intrigued :slightly_smiling_face:

Ik vind het juist heel leuk om ze te schillen en ze worden mooi glad. Ik schil ze namelijk niet als een appel. Maar als je je mesje op de overgang tussen het bolletje en de steel zet en eraan trekt dan gaat er een dun schilletjes van af. Ik vind dat zo makkelijk omdat ze soms zo moeilijk schoon te maken zijn. Ik hoop niet dat daar ook de meeste vitamines zitten.

image

1 like

Gisteren nog een hele discussie hier thuis omdat mijn man beweerde dat je champignons nooit mag wassen omdat ze zich anders vullen met water?!?! Ook nog nooit van gehoord.

Schillen overigens ook nog nooit gedaan :sweat_smile:

Klopt inderdaad, borstelen vind ik zo een gedoe daarom vond ik schillen wel een goede tussenoplossing.

1 like

Als ik mijn kast open heb ik zoveel pakken pasta… en elke keer als ik pasta ga eten denk ik in de supermarkt oh ja pasta mee nemen volgens mij heb ik niet meer. En dan liggen er nog 6 zakken penne en 4 pakken spaghetti in de kast :sweat_smile:

13 likes

Ben ik dan de enige die wel weet dat je champignons niet mag wassen, maar schoonvegen/borstelen/schillen teveel werk vind en ze gewoon ongewassen de pan in gooit?

• ja, ik doe gewoon moeite voor m’n champignons
  • nee ik care ook niet

0 stemmers

1 like

Ik ben vooral lui als ik alleen voor mijzelf kook. Goed voor mijn afweersysteem. :upside_down_face:

Ik care niet, ondanks dat ik weet dat ze op paardenmest gekweekt worden :whistling:

1 like

Goed voor de weerstand en dat is in deze tijden alleen maar nodig

4 likes

Ben ik de enige die zich weleens met enige schrik afvraagt of ze precies hetzelfde al eens eerder heeft gezegd/geschreven (en dat dan vervelend vindt)

• Nee, dat herken ik wel
  • Ja, je bent raar

0 stemmers

(ik vraag me nu af of ik deze vraag al had gesteld)

1 like

Oh ik moet echt echt even opmerken dat dat dus niet waar is! Is fabeltje! Kookgoeroes hebben het bevestigd, of in ieder geval eentje.

Ohh dit herken ik heel erg! Maar daarom is volgens mij het enige dat ik in elk gesprek herhaal: ‘oh als ik dit al een keer verteld heb moet je het zeggen hoor!’

2 likes

Maar niet zonder reden want dit gebeurt me ook met enige regelmaat, haha

Ik was ze gewoon, ik merk er echt helemaal niks van. Ik ga ze echt niet een voor een staan borstelen, ik heb wel betere dingen te doen!

4 likes

En kennelijk is het zo, want @Skadi zei een keer dat ik een poll met exact dezelfde opties al eerder gepost had :joy::sob:

2 likes

Ben ik de enige die sinds de coronacrisis door het veelal digitaal en contactloos kunnen betalen voor hogere bedragen regelmatig de pincode van haar betaalpas niet meer weet?

• ja je bent de enige
  • nee dat heb ik ook

0 stemmers

Ik had dit vroeger nooit.