Ben ik de enige die (Deel 1)

Haha zo herkenbaar! Ik zat op een daltonschool waarbij je dus een x aantal opdrachten (1 per vak) per week moest maken. Dat moest je dus goed plannen om geen achterstand op te lopen, uiteindelijk moest je dat inhalen in de zomervakantie. En in je examenjaar mocht je anders geen examen doen. Ik word nog steeds weleens in paniek wakker Snachts dat ik super veel weken achterloop en geen examen mag doen, of ten onrechte examen heb gedaan. Echt trauma’s haha

Dit deed me denken aan dit filmpje van Klikbeet :joy:

13 likes

Paar maanden geleden veel gedroomd dat ik nog dingen moest doen voor mn afstuderen, dat ik ging twijfelen of ik wel echt was afgestudeerd. Diploma staat al bijna 10 jaar in de kast :joy:

2 likes

Ben ik de enige wie de handtas in de winkelkar zet?
Zie altijd mensen heel raar kijken als ik dat doe hahahaha

• Ja je bent de enige
  • Nee ik doe dat ook

0 stemmers

Ben ik de enige die bij sommige vragenlijsten gewoon bij veel opties ‘anders’ aanklikt, terwijl er wel antwoordopties zijn die volledig slaan op jouw eigenlijke keuze? Maar je hebt zoiets van ‘het gaat je geen zak aan’ / ‘dit, mijn seksualiteit, is niet relevant voor een onderzoek naar hagelslag’.

• Ja je bent de enige
  • Nee dit doe ik ook
  • Anders

0 stemmers

Niet per se naar jou, maar meer in het algemeen vind ik dit zo’n opvallende uitspraak. Mensen zal het echt geen zak boeien wat jij met je handtas doet, ik kan me niet voorstellen dat mensen altijd heel raar kijken. Zeker niet gezien meer dan de helft van het forum precies hetzelfde doet.

9 likes

Maar waarom vul je dan zo’n vragenlijst in als je allemaal non-antwoorden geeft? Ik snap dat je anders aanklikt als de antwoorden niet passen bij jou, maar als ik t goed begrijp doe je het ook als “jouw” antwoord er wel bij staat? Da’s toch zonde van de informatie uit zo’n vragenlijst of zie ik het verkeerd

Hahaha nee snap ik hoor, het boeit mij ook nooit wat wat andere mensen doen. Zag wel eens mensen naar m’n tas kijken, naar mij kijken en dan de wenkbrouw optrekken. Misschien is dit deel van het oosten gewoon niks gewend hahah. Ze vinden overal wat van

Ik heb dus mijn stage nooit afgerond. En toen met het uitreiken van het diploma was ik super zenuwachtig maar kreeg ik dus ook gewoon een bewijs dat ik die wel had afgemaakt. Lol, snap het nog steeds niet.

16 likes

Ik vind het echt gedurfd dat je dit post haha, ik zou denk ik echt de irreële angst hebben dat men hier uiteindelijk toch achter komt en me jaren na dato nog mijn diploma afneemt (wat natuurlijk nergens op slaat)

4 likes

Ik droom zelfs regelmatig dat ik terug moet naar de basisschool omdat ik daar iets niet gehaald heb hahaha.

4 likes

Maar is dat dan niet meer een soort imposter syndroom? Ik bedoel meer als er dus echt iets administratiefs niet klopt en je onterecht ergens studiepunten voor gekregen hebt ofzo.
Edit: zonde wel dat je zo denkt, want je hebt hem gehaald dus rationeel gezien geen enkele reden om aan jezelf te twijfelen, toch?

1 like

Hahaha ik moet zeggen: het eerste jaar erna was ik ook wel een beetje bang dat ik hier nog iets van zou horen. Dit is ook de eerste keer dat ik het vertel :joy:
Kreeg een jaar later nog wel een mail van mijn studiebegeleider en toen dacht ik voor ik hem opende: en nu weten ze het!! Maar gelukkig was het gewoon een aardige mail over hoe het nu ging enzo. Inmiddels verwacht ik dat ze er niet meer mee zullen komen haha.

2 likes

Hoezo heb je het nooit afgerond? Heb je je opdrachten niet afgemaakt of ben je nooit meer gekomen of hoe moet ik dit voor me zien?

1 like

Van de 6 maanden heb ik maar 3 maanden doorlopen en het eindproject dus ook niet gemaakt. Normaal moet je dat het volgende studiejaar dan inhalen maar dat was al mijn laatste jaar. Maar misschien is mijn geluk geweest dat ze niet hele goede ervaringen hadden met het desbetreffende bedrijf en daarom er niet op terug zijn gekomen. Een studiegenoot liep bij hetzelfde bedrijf stage en die had ook problemen met het bedrijf. We hoefden gewoon op een dag niet meer te komen. Maar vervolgens heeft ze wel al mijn credits gepakt voor dingen die ik ontwerpen had, dus ik verdien het diploma gewoon :stuck_out_tongue:
Ik vermeld het dus ook nooit op mijn CV, gewoon voor het geval dat haha.

3 likes

Sommige vragen zijn totaal niet relevant voor het onderzoek. Als een fabrikant wil weten of bepaalde vleesvervangers in trek zijn is het toch onnodig om een vraag toe te voegen over ‘seksuele voorkeur’?

Ik heb ook vaak het gevoel als studenten een vragenlijst maken dat er vaak vragen tussen staan die totaal niet relevant zijn.

1 like

Ik heb vaak het idee dat ze voor marketingdoeleinden toch graag weten of het product het beter doet onder een bepaalde (doel) groep want stel je voor dat je ergens nog een pink tax op kan smijten, wil je niet mislopen toch… :roll_eyes:

1 like

Of tijdens de Pride een boot in de vorm van een regenboogworst. “Of je ook vegetarische worst ook lust?”

1 like

Vaak op het LinkedIn icoontje klikt als ik naar de instagram van een merk/ persoon wil gaan?

• Nee, doe ik ook wel eens
  • Ja, je bent de enige

0 stemmers

Ben ik de enige die nog steeds chocolade kruidnoten heeft?

• nee, heb ik ook
  • ja, voorzover ik weet wel

0 stemmers