Ben ik de enige die (Deel 1)

Ik ben vooral benieuwd hoe je dat doet, champignons zijn ook altijd zo mooi glad en als je ze schilt gaat het volgens mij in een soort laagjes eraf, ziet het er dan nog wel mooi uit? I am intrigued :slightly_smiling_face:

Ik vind het juist heel leuk om ze te schillen en ze worden mooi glad. Ik schil ze namelijk niet als een appel. Maar als je je mesje op de overgang tussen het bolletje en de steel zet en eraan trekt dan gaat er een dun schilletjes van af. Ik vind dat zo makkelijk omdat ze soms zo moeilijk schoon te maken zijn. Ik hoop niet dat daar ook de meeste vitamines zitten.

image

1 like

Gisteren nog een hele discussie hier thuis omdat mijn man beweerde dat je champignons nooit mag wassen omdat ze zich anders vullen met water?!?! Ook nog nooit van gehoord.

Schillen overigens ook nog nooit gedaan :sweat_smile:

Klopt inderdaad, borstelen vind ik zo een gedoe daarom vond ik schillen wel een goede tussenoplossing.

1 like

Als ik mijn kast open heb ik zoveel pakken pasta… en elke keer als ik pasta ga eten denk ik in de supermarkt oh ja pasta mee nemen volgens mij heb ik niet meer. En dan liggen er nog 6 zakken penne en 4 pakken spaghetti in de kast :sweat_smile:

13 likes

Oh ik dacht dat dat wel redelijk bekend is toch? Ik was champignons daarom nooit in ieder geval haha. Het schijnt alleen niet zo uit te maken als je ze direct erna gaat gebruiken

1 like

Ben ik dan de enige die wel weet dat je champignons niet mag wassen, maar schoonvegen/borstelen/schillen teveel werk vind en ze gewoon ongewassen de pan in gooit?

• ja, ik doe gewoon moeite voor m’n champignons
  • nee ik care ook niet

0 stemmers

1 like

Ik ben vooral lui als ik alleen voor mijzelf kook. Goed voor mijn afweersysteem. :upside_down_face:

Ik care niet, ondanks dat ik weet dat ze op paardenmest gekweekt worden :whistling:

1 like

Goed voor de weerstand en dat is in deze tijden alleen maar nodig

4 likes

Ben ik de enige die zich weleens met enige schrik afvraagt of ze precies hetzelfde al eens eerder heeft gezegd/geschreven (en dat dan vervelend vindt)

• Nee, dat herken ik wel
  • Ja, je bent raar

0 stemmers

(ik vraag me nu af of ik deze vraag al had gesteld)

1 like

Oh ik moet echt echt even opmerken dat dat dus niet waar is! Is fabeltje! Kookgoeroes hebben het bevestigd, of in ieder geval eentje.

Ohh dit herken ik heel erg! Maar daarom is volgens mij het enige dat ik in elk gesprek herhaal: ‘oh als ik dit al een keer verteld heb moet je het zeggen hoor!’

2 likes

Maar niet zonder reden want dit gebeurt me ook met enige regelmaat, haha

Ik was ze gewoon, ik merk er echt helemaal niks van. Ik ga ze echt niet een voor een staan borstelen, ik heb wel betere dingen te doen!

4 likes

En kennelijk is het zo, want @Skadi zei een keer dat ik een poll met exact dezelfde opties al eerder gepost had :joy::sob:

2 likes

Ben ik de enige die sinds de coronacrisis door het veelal digitaal en contactloos kunnen betalen voor hogere bedragen regelmatig de pincode van haar betaalpas niet meer weet?

• ja je bent de enige
  • nee dat heb ik ook

0 stemmers

Ik had dit vroeger nooit.

Ja ik heb dit ook! Mijn eigen pincode weet ik nog wel, die ga nooit meer vergeten. Ik weet de dag nog zo goed dat ik als 10 jarig meisje mijn eigen pincode kreeg, dat was zo speciaal. Ging ook met mijn moeder allemaal ezelsbruggetjes bedenken voor die pincode.|

Maar de pincode van onze gezamenlijke rekening, die ik toch ook al een aantal jaren in gebruik heb, wist ik gisteren niet meer. Er wordt nooit meer om gevraagd en bij het opwaarderen van mijn OV op Utrecht Centraal werd er ineens wel om gevraagd. Kreeg het helemaal heet. Er vormde zich ook een mega lange rij achter mij en iedereen keek mij super boos aan omdat iedereen waarschijnlijk op tijd de trein wilde halen en ik roet in het eten gooide, oeeeeps.

Ik denk dat ik het nu wel weer weet, maar ben niet 100% zeker en heb nog maar 1 poging over. Durf hem dus niet zo goed meer in te voeren, haha.

1 like

Als ik erover nadenk wat precies mijn pincode is, dan ga ik twijfelen of cijfers door elkaar halen. Maar als ik eenmaal voor de pin terminal sta, weet ik precies wat ik moet intoetsen.

2 likes

Ben ik de enige die altijd een hele pijnlijke steek in mijn hoofd krijg als ik een hard plotseling geluid hoor? Het is zo kut :frowning:

• Ja je bent de enige
  • Nee ik heb dit ook

0 stemmers

Voor de verandering ben ik wel echt benieuwd of ik de enige ben, ik heb hier nog nooit iemand anders over gehoord maar het is heel significant qua pijn :’(