Na 13 jaar is het voor mijn gevoel nu juist gek om nog steeds vriend te zeggen, ook al zijn we dus niet getrouwd.
Vooral stom wanneer je diegenes naam ook gewoon kent. Dan denk ik echt ??? Ik weet hoe je man heet hoor hoezo wil je dan zo graag elke keer ‘mijn man’ zeggen.
Dit is wel een beetje gek ja😂
Zo heeft mijn tante het altijd over haar “moeder”. Zeg gewoon “oma” als je tegen mij over jouw moeder praat joh.
Alles beter dan ‘mijn vrouwtje’ ‘mijn vent’ ‘manlief’ 🥲
Of moeder de vrouw
Ik vind het juist lastig/stom om “mijn vriend” te zeggen, het lijkt alsof we nog niet zo lang samen zijn terwijl we wel al 16 jaar samen zijn maar ik vind/weet geen andere benaming om over hem te spreken want we zijn niet getrouwd (hij wil niet trouwen).
Als ik tegen vrienden,collega’s,… over hem spreek zeg ik wel gewoon zijn naam.
Ik vind ‘mijn man/vrouw’ zeggen echt iets voor mensen van 45+ die al 20 jaar getrouwd zijn ofzo haha. Vooral als mensen in de twintig die getrouwd zijn het hebben over hun man/vrouw denk ik echt huh. Vind het niet stom om te horen, maar gewoon zo moeilijk voor te stellen ofzo? Echt stom van mij, want als je getrouwd bent wordt iemand ook gewoon je man of vrouw en dan maakt het geen fuck uit hoe oud je bent.
Beter dan “H.” of manlief
En @Snoeptomaatje dat snap ik dus helemaal niet. Waarom is het belangrijk om na x jaar een andere benaming te hebben dan na 1 jaar? Zeker als je geen 20 meer bent, is het niet meer dan logisch dat je een serieuze relatie hebt. Ik snap die drang om je relatie te onderscheiden niet. Misschien is dat m’n irritatie bij “mijn man/vrouw”.
Ik snap waarom dat je dat niet snapt waarom het belangrijk is maar ik kan het niet goed uitleggen waarom dat belangrijk is voor mij. Misschien heeft het er bij mij ook wel mee te maken dat ik wel heel graag wil trouwen en hij niet.
Als ik “mijn vriend” zeg klinkt dat zo jong, als ik zeg “mijn man” klinkt dat volwassener ofzo. Ik weet het niet nogmaals ik kan het niet goed verwoorden
Oh dit lijkt me wel rot! Wil hij helemaal nooit trouwen?
Grappig, ik heb dat juist andersom. Ik ben ook 16 jaar samen en nu 3 jaar getrouwd en toch krijg ik het meestal niet uit mijn vingers om ‘mijn man’ te typen. Juist ook misschien omdat we zo lang samen zijn en hij al zo lang ‘mijn vriend’ is. Ik voel me bij ‘mijn man’ altijd een beetje alsof ik nep volwassen aan het spelen ben, terwijl we ons soms nog net als diezelfde 2 16/17jarigen voelen. Onzin op zich natuurlijk.
In het echte leven zeg ik ook snel ‘vriend’ of ‘partner’, alleen in bepaalde gevallen waarbij het handig is (vaccinatieafspraak, boekingen etc) en dan voel ik me zo oud (ben ik mss ook, maar voel me helaas niet zo succesful adult ).
Ja precies dit. Ik cringe elke keer als ik “mijn man” schrijf maar weer niet wat ik anders moet gebruiken want vriend klinkt ook raar als je al een aantal jaar getrouwd bent.
Ik denk ook wel eens dat het lijkt alsof we doen alsof en dan ben ik bang dat die mensen het niet geloven omdat ik me nog zo jong voel maar we zijn 30 en 37
Ik vond de benaming ‘mijn vriend’ niet irritant todat iemand vroeg of ‘mijn vriend’ ook de vader is van . Toen besefte ik me pas dat je het ook op die manier kan interpreteren en klinkt ‘mijn man’ iets meer als een volwaardige relatie ofzo🤣. Bullshit natuurlijk, maar wel een besefmomentje
Het slaat misschien ook nergens op maar dat is mijn gevoel. Niet zo zeer om mijn relatie te onderscheiden naar anderen toe. Ik weet niet of ik ooit zou willen trouwen dus misschien wordt hij wel nooit volgens de wet officieel mijn man, maar voor mij voelt het al wel zo.
Hij zegt dat hij niet wil trouwen. We hebben het er al dikwijls over gehad en hij blijft er bij.
Ik hoop dat hij ooit nog van gedachten veranderd.
Ik vind het ook wel een vieze gedachte als ik er bij stil sta, maar spoel het bad af en dan hup lekker in bad!
Slaap je dan ook niet in hotelbedden? Dat lijkt me viezer dan een bad (wat makkelijker en wss vaker wordt schoongemaakt)
Zolang het wr gewoon schoon uit ziet, geen problemen mee
Alleen als er ook een aparte douche is ga ik in het bad. Als er ook in bad gedoucht wordt vind ik het wel een smerig idee.