Ben ik de enige die (Deel 1)

Ben ik de enige wiens brein wel eens ongevraagd dit memorabele filmpersonage op rechts weet op te rakelen wanneer ik tegenover iemand met een mondkapje zit (bij voorkeur in een stiltecoupé).

afbeelding

• Ja, je bent de enige, ik ben te jong / te onschuldig / te hoogontwikkeld om dit filmpersonage te herkennen of onthouden
  • Nee, helaas ik deel (vanaf nu) in dit leed

0 stemmers

Ik weet niet van welke film dit is, maar haar neus was toch een piemel ofzo

2 likes

Yup. Een gevolg van Chernobyl zogenaamd. Echt een van de slechtste films ooit, waar heel veel bekende Nederlandse acteurs een rolletje in hadden en die daarom misschien zo vaak op tv was (in mijn herinnering althans). Ik durf dit ook pas te delen nu de mondkapjes op veel plekken niet meer verplicht zijn. Sorry voor al het gedeelde leed alvast.

2 likes

Ik heb echt nog nooit van deze film gehoord.

Ik heb hier in gefigureerd :sunglasses:

6 likes

Als vrouw met de piemelneus?

4 likes

Prijs jezelf gelukkig! Een quote uit een recensie:

Net zoals er ziekten bestaan die erger zijn dan dysenterie, bestaan er films slechter dan Deuce Bigalow: European Gigolo. Maar het zijn er niet veel, mensen.

De Volkskrant heeft er een paar jaar geleden namelijk een hele reconstructie aan gewijd. Het is echt bizar dat zo veel goede Nederlandse acteurs hieraan hebben meegewerkt. En die actrice @Spaarlamp speelde ook gewoon in 24 en was Jo in Spooks (wat wel een hele goede serie was!).
Ik denk dat mijn brein ook aan de haal ging door de onderstaande vergelijking van een mondkapje met een onderbroek. Heb er in elk geval heel wat ongemakkelijke binnenpretjes en ongewenste mental images door beleefd.
afbeelding

4 likes

Als ik de was ophang, dan MOET ik de was altijd al gesorteerd ophangen. Dus als ik handdoeken + ondergoed was, dan MOET ik de handdoeken, mijn ondergoed, mijn sokken, m’n vriends onderbroeken, m’n vriends sokken, idem dito voor mijn zoontje alles bij elkaar hangen en dus absoluut niet door elkaar. Bij sportwas: mijn sportbroeken, zijn sportbroeken, mijn sportshirts, zijn sportshirts. Ik word gefrustreerd als dit niet gebeurt. Ben ik de enige?

• Uh ja, ik hang alles lekker door elkaar
  • Nee, ik houd er ook van om mijn was al aan het wasrek te sorteren

0 stemmers

Volgens de etiquette regels mag je een puntje pizza (zoals een voorgerecht) met je handen eten maar eet je een hele pizza met mes en vork. Alleen in een wat chiquer restaurant uiteraard.

1 like

Dit doe ik ook! En ik hang het dan ook nog op kleur. Als de categorie t-shirts is dan hang ik ze van donker naar licht. En als ik later dan nog een t-shirt vind ga ik dingen verschuiven zodat het “goed” hangt :skull:

2 likes

M’n vriend vouwt de was vaak op en had gevraagd of ik het zo wilde ophangen. Ik heb het geprobeerd maar ben er echt te lui voor, ik hang gewoon op wat er eerst uit de mand komt. Overigens heb ik wel een logica waar broeken, shirts en sokken etc hangen op het rek.

Ik doe het niet zo gedetailleerd, maar hang wel altijd eerst de grotere kledingstukken op en dan de sokken en mijn onderbroeken als laatst omdat die weinig ruimte innemen en ik die dus op de overgebleven stukjes kwijt kan. Sommige mensen kwakken alles er maar een beetje op, ook scheef en binnenstebuiten enzo en dat vind ik wel echt vreselijk. Ik keer alles de goede kant op, sla het even uit en hang het dan netjes recht op het rek.

1 like

Die door de week s ochtend na het opstaan eerst gaat douchen om vervolgens terug in bed gaat om tanden te gaan poetsen

• Nee, doe ik ook
  • Ja, je bent de enige

0 stemmers

3 likes

Ben ik de enige die er niet tegen kan als mensen in het nieuws komen met alleen een eerste letter van hun achternaam?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik weet dat dit om privacy gaat en om de rechten van iemand die ergens van verdacht wordt maar soms nog niet is veroordeeld. Toch wekt het interesse bij mij terwijl je niets hebt aan de wetenschap dat iemand Jansen van zijn achternaam heet

1 like

Juist wel want dan is iemand makkelijker op te sporen voor gekkies die zo’n persoon iets aan willen doen.

1 like

Ja oke, maar daar schaar ik mezelf niet onder. Ik had moeten zeggen: terwijl IK niets aan die wetenschap heb

1 like

Maar wat bedoel je dan met dat je er niet tegen kan? Voel je dan irritatie of wat bedoel je precies? Haha ik snap niet zo goed wat je wilt zeggen

In het algemeen maakt het me niet uit, maar zodra zo iemand bij mij uit de buurt komt word ik wel nieuwsgierig. Of ik diegene misschien zou kennen

Ben ik de enige die wel eens geïrriteerd raakt van iemands hoofd zonder enige informatie over die persoon te hebben?
  • JA
  • Nee, vet lullig

0 stemmers

edit: vind het zo’n onverklaarbaar fenomeen maar het gebeurt mij regelmatig helaas

2 likes

Ik erger me ook vaak aan hoe mensen eten.

4 likes