Ben ik de enige die (Deel 1)

Oh my God ben ik de enige die soms ondraaglijke jeuk aan m’n benen krijg als ik buiten ga wandelen/hardlopen als het een beetje koud is?

• Heb ik ook soms
  • Nooit gehad

0 stemmers

Haal dat Soms maar weg. Altijd. Ik voel het direct, zodra het buiten vriest prikken en jeuken mijn benen en moet ik me het ongans smeren met bodylotions. .

1 like

Oh wat een hel als je dat altijd hebt? Heeft het dan met droge huid of iets te maken?

Ik had het dus vandaag mega erg terwijl het helemaal niet zo koud is. Was wel voor t eerst weer buiten na een week ziek.

1 like

Ik denk een heel gevoelige huid, mn benen worden ook heel snel rood. Mijn zus heeft hetzelfde, heel irritant inderdaad, maar gelukkig alleen zo extreem bij vorst!

Ja dit heb ik ook, knalrode bovenbenen met vlekken en erge jeuk, zo kut. Trekt meestal wel snel weg gelukkig.

1 like

Meestal helemaal naar wordt van het nieuws?
Ik zat te denken, als ik in de afgelopen jaren geen nieuws had kunnen volgen of gesprekken/meningen van mensen over ‘het nieuws’ dan was ik zoveel zorgelozer en gelukkiger. Ik snap het doel niet altijd.
Het meeste heeft 0 betrekking op mijn leven en is alleen maar ellende waar je niets aan kan doen of mee te maken hebt. Het creëert alleen maar angst. En je kunt het ook niet uit de weg gaan want het is overal.
Anderen vinden vaak dat het hoort bij maatschappelijke betrokkenheid ofzo maar wie heeft daar wat aan dan?
Denk jij er ook zo over?

• Nee je bent de enige
  • Ja ik vind dit ook

0 stemmers

Ik ben sinds begin 2020 bijna helemaal gestopt met nieuws volgen omdat het echt een slechte invloed had op mijn mentale gezondheid. Ergens vind ik het egoïstisch van mezelf dat ik me enkel bezig hou met mezelf en niet op de hoogte ben van nieuws maar het is pakken beter voor mijn mentale staat. Nu lees ik wel weer nieuws maar enkel over mijn sector (mode/retail) of nieuws uit m’n stad. Via via krijg ik ook nog wel dingen door

3 likes

Ben ik de enige die misselijk wordt van slecht en weinig slapen s’nachts en vaak wakker worden? Letterlijk misselijk.

• Heb ik ook
  • Ja je bent de enige

0 stemmers

2 likes

Ja, en ook als ik te vroeg moet opstaan (5 uur bv). Dan ben ik gewoon echt echt misselijk en trillen

17 likes

Ik word altijd misselijk in de nachtdienst, met name tegen de ochtend aan. Echt misselijk van vermoeidheid, inderdaad. Niet tot braken aan toe, maar wel fysiek misselijk met geen eetlust enzo.

8 likes

Dat heb ik ook. Voor 6.30 opstaan en ik ben misselijk.

Lang leve thuiswerken.

4 likes

Heb ik ook, ik maak mezelf alleen maar bang. Ik volg het nieuws wel via het AD, maar klik alleen maar aan wat ik interessant vind. Scheelt een hoop stress en ellende.

1 like

Maar het is toch een beetje naïef om te denken dat het geen invloed heeft op jou leven? Tenzij het echt om hele specifieke dingen gaat zoals dat jongetje die in de put is gevallen in Marokko. Al zou je maar op de hoogte blijven zodat je weet wat je bij de volgende verkiezingen moet stemmen bijvoorbeeld

2 likes

Ik ben sinds 2020 ongeveer gestopt, en geen spijt van. Soms check ik weleens nos, maar merkte dat mijn mentale toestand er niet beter op werd. 2021 was sowieso niet mijn jaar, dus heb vooral mezelf op 1 gezet en daar was niks egoistisch aan.

Soms is het jeugdjournaal kijken wel leuk trouwens. De belangrijke dingen komen voorbij en dat wisselen ze ook af met leuk nieuws.

2 likes

Dat laatste is een goeie! Hier in België heeft de openbare omroep een Insta account @nws.nws.nws speciaal voor jongeren, en daar zie ik wel eens posts van

2 likes

Ben ik de enige die stickertjes (zoals prijs- en alarmstickers) van verpakkingen haalt?

• Oh, jaaaaa ik erger me groen en geel aan die dingen!
  • Nee, joh waar maak je je druk om…

0 stemmers

2 likes

Ben ik de enige die in kledingwinkels, ook wel eens bij de mannenafdeling kijkt voor mezelf bijv. blouses?

• Ja je bent de enige
  • Nee, ik doe dit ook

0 stemmers

2 likes

Ik zou het wel willen doen in kringloopwinkels enz voor de blazers en hemden maar ik ben zo klein (1m58) dat vrijwel alles veel te groot zou vallen en daar hou ik meestal niet zo van

1 like

Wel op de kinderafdeling :grimacing:

3 likes

Vooral dingen als tshirts vind ik daar fijner.

3 likes