Ben ik de enige die (Deel 1)

Ik herken dit wel een klein beetje terwijl vroeger (denk van m’n 12e tot m’n 20e) muziek echt mijn leven was. Ik mis die passie eigenlijk wel maar weet niet echt meer waar te beginnen ofzo.

5 likes

Ik hou gewoon niet van extra geluid. Zet ook nooit een luisterboek aan. Tv en YouTube kijk ik zonder geluid.
Het is de standaard ontspan tip hier: lekker rustig muziekje, podcastje aan :blush::blush:
Maar nee, niks voor mij. Dat gevoel van oortjes in hebben vind ik ook naar
Alleen in de auto luister ik wel muziek :+1:t3:

3 likes

Ben ik de enige die als het even kan altijd muziek luistert?

• Ja je bent de enige
  • Nee ik luister net als jij ook altijd muziek

0 stemmers

4 likes

Ik ook. Anders word ik gekkk van mijn gedachtes ook.

4 likes

Haha mijn beste vriendin heeft dat ook. Zij vindt het heeeel stil in ons huis en ik word gek in haar huis van het lawaai en kan geen enkele gedachte of zin afmaken als er ondertussen ook een tv aanstaat.
Ben benieuwd of dit nurture of nature is.

Bij mij ligt het aan het moment, maar als het te lang stil is om me heen kan ik 100% accuraat voorstoelen dat ik somber word :joy:

3 likes

Is mijn vriend de enige die weleens de neiging heeft om eerst aan het wattenstokje likken voordat hij z’n oren schoonmaakt?

• Ja, gadver
  • Nee, die gedachte heb ik ook weleens

0 stemmers

Ik vind een nat wattenstaafje wel fijner voelen in mijn oor, maar heb gewoon een kraan waar ik ze onder hou.

11 likes

Zijn mijn ouders de enige die mijn vriend een berichtje sturen om hem te feliciteren met MIJN verjaardag of is dit normaal?

Ik weet dat wij Nederlanders de gewoonte hebben om op een verjaardag alle aanwezigen (of in elk geval degenen die close zijn met de jarige te feliciteren maar doe je dit dan ook als er geen verjaardagsfuif is?

• Ja, je ouders zijn de enige
  • Nee, dit is normaal om te doen als Nederlander en ik doe dit zelf ook bij familie of goede vrienden
  • Nee, dit is op zich gebruikelijk om te doen en mijn ouders doen het ook maar ikzelf niet

0 stemmers

1 like

Hahaha mijn ouders zijn al eeuwen gescheiden en hun app contact bestaat al jaren uit 3 x per jaar “gefeliciteerd met onze zoon/dochter :balloon::tada::confetti_ball:”. Op zich andere situatie natuurlijk, vind dit altijd heel cute :pleading_face:

40 likes

Ahh dat vind ik ook wel lief

3 likes

Ik vind stilte met anderen erbij vooral zo ongemakkelijk. Maar ik vind het ook nog eens ongezellig als iemand niet even een fijn muziekje opzet als ik op bezoek kom.

4 likes

Sturen ze het naar jou en je vriend? Zo ja dan vind ik het wel normaal. Ook al zou ik hier zelf dan weer niet aan denken :face_with_hand_over_mouth:

Ja, ze sturen mij een berichtje met gefeliciteerd en naar m’n vriend ‘gefeliciteerd met Louis’. Grappig trouwens dat de resultaten van de poll best wel verdeeld zijn hierover. Ik denk dat het een Nederlandse traditie is die aan het verdwijnen is. Mijn vriend vindt het heel gek omdat hij dit in zijn eigen cultuur niet gewend is. Dus ik dacht, is het nou inderdaad zo gek of moet hij eens stoppen met elk jaar te benoemen hoe gek het is. :stuck_out_tongue:

1 like

Het volgende dilemma is dan hoe hard je de muziek zet. Ik heb vrienden die hem wat mij betreft altijd net te hard zetten, waardoor ik me te veel moet concentreren op het gesprek om echt ontspannen te zitten. Zij zullen dan weer vinden dat ik de muziek veel te zacht zet.

4 likes

Oh nee wel een beetje als achtergrondmuziek. We moeten wel gezellig kunnen kletsen, we staan niet in de discooo

2 likes

Mijn ouders doen dat volgens mij niet, maar mijn schoonmoeder wel. Ik krijg ook altijd al vroeg in de ochtend een appje gefeliciteerd met ‘naam partner’ al voordat ik haar kan sturen hey gefeliciteerd met je zoon

Bij ons gebeurt het altijd wel in de familie groepsapp. Dan begint iemand “allemaal gefeliciteerd met oma!”. En dan reageert iedereen met gefeliciteerd of zo’n stomme emoji of sticker. Ik doe altijd wel mee maar vind het niet echt nodig. Een tijdje geleden heeft m’n schoonmoeder me overigens een maand lang genegeerd omdat ik haar niet persoonlijk gefeliciteerd had met de verjaardag van de broer van m’n vriend. In mijn omgeving is het blijkbaar een groot ding haha

3 likes

Hmmm vind ik het een smakelijk beeld, nee. Maar helemaal naar wordt ik er ook niet van.

10 likes

Er zijn ook heel veel mensen die juist “geilen” op zulk soort dingen :joy: die zijn bijv ook helemaal fan van Dr Sandra Lee (aka Dr Pimple Popper) op YouTube. Misschien een tip voor de nee-stemmers.

3 likes