Ben ik de enige die (Deel 1)

Ik moest dit googelen!
Ben jij religieus?

1 like

Haha naja opgevoed maar doe er niks mee, toen ik een keer heel ziek was kwam de vrouw/vriendin van m’n neef langs. Die verpleegkundige op de oncologie afdeling is, en zij zag wat anders. En er zijn sindsdien dingen gebeurd waar zij mij mee heeft geholpen op een andere dan reguliere manier wat enorm heeft geholpen
Ik doe er verder niks meer. Meer dat ik het eerder idioot vind dat het universum zo onvoorstelbaar groot is en wij nog steeds lijken te denken dat wij de enige hier zijn.

Ja, hier denk ik ook vaak aan. Maar het is zo ongrijpbaar, die gedachten worden vaak zo overweldigend en uitstijgend boven het alledaagse ā€˜simpele’ leven. Ik kan daar niet te lang bij stilstaan, dan gaat het duizelen haha.

4 likes

Ik heb geleerd voor mezelf dat je moet accepteren en toelaten dat er natuuuuurlijk veel meer is dan de zogenaamd superior earth human being. We zijn maar een test planeet en ook niet zo geweldig. Als je je brein openlaat voor dingen wat je niet kan begrijpen komt het wellicht naar je toe.

5 likes

Mooi gezegd!

1 like

Die zich soms schuldig voelt als je weer een bol.com bestelling geplaatst hebt die je ook makkelijk zelf had kunnen halen in een winkel? (Ik heb dit met kattenvoer in dit geval)

• Ja dit heb ik ook soms
  • Nee je bent absoluut de enige

0 stemmers

Op dit moment op de wc zit?

• Ja, je bent de enige
  • Nee, ik zit ook op het toilet

0 stemmers

Maar ik denk dat ze daar ook een beetje op doelt. Tenminste, ik doel daarop. Evolutietheorie is een vrij gekaderde theorie in de zin dat het begrijpelijk is voor de mens. Maar dat heeft dan wel als een soort randvoorwaarde dat ons begrip dus het grootst mogelijke begrip is, dat er geen zaken zijn die voor ons onverklaarbaar/ā€˜bovennatuurlijk’ zijn omdat we die behoren te vangen met de gestrektheid van ons begrip. Maar dat kunnen we nooit weten, want daar ligt nu eenmaal de grens van ons begrip.
Goh, moeilijk om me hierover concreet uit te drukken haha, maar hoop dat de boodschap zo overkomt.

11 likes

Maar tegelijkertijd is alles omtrent ā€œGodā€ ook uitgelegd binnen de begrijpelijke kaders van een mens: Dualiteit, menselijke emoties, menselijke manifestatie van het goddelijke, ook altijd met als doel om de mens centraal te zetten?

2 likes

Ja eens, dus ik geloof daar zelf ook niet in

Ben ik de enige die bepaalde afgeronde bedragen op haar spaarrekening wil hebben (denk aan: 5000, 5500, 6000) en er heel onrustig van wordt als dat niet zo is?

• Ja
  • Nee, heb ik ook

0 stemmers

1 like

Ben ik de enige die mijn dekbedovertrek achter mijn oor stop wanneer ik op mijn buik slaap zodat mijn overtrek niet voor mn gezicht komt te hangen?

• Nee dat doe ik ook
  • Ja je bent de enige

0 stemmers

Ben ik de enige die haar elleboog kan likken?

• Ja je bent de enige
  • Nee want ik kan dit ook!

0 stemmers

Ben ik de enige die mu geprobeerd heeft jaar elleboog te likken?

• Ja je bent de enige idioot
  • Haha nee ik probeerde het ook!

0 stemmers

Lust/eet je het dan ook echt niet? Of meer van datje te veel knoflook vies vind oid?

1 like

Naaaaahhhh!!! Mag ik omg’en?!

Ik heb het er ook liever niet in en gebruik het zelf nooit!

1 like

Ik doe gewoon de pot dicht!

1 like

Hahaha ik begrijp je onlogische logica, als ik 's ochtend elektrisch poets terwijl ik op de wc zit leg ik de tandenborstel ook helemaal scheef en zo ver mogelijk bij de pot vandaan neer ondanks ik de pot dichtdoen voor het doorspoelen, ben helemaal gehersenspoeld door verhalen over rondvliegende en spetterende bacteriƫn en onsmakelijke dingen. :grimacing:

Ben ik de enige die als tiener met m’n beste vriendin oefende met zoenen? Ik had met haar m’n eerste zoen en we hadden de grootste lol haha

• Ja je bent absoluut de enige!?
  • Nee, heb ik ook (wel eens) gedaan!

0 stemmers