Ben ik de enige die (Deel 1)

Sinds een tijdje draag ik wel eens wijde broeken (oma gaat met haar tijd mee hoor).
Hiervoor droeg ik altijd redelijk strakke broeken (of een panty), en nu loop ik tegen het probleem aan dat bij naar de wc gaan mijn broek ineens niet meer rond mijn enkels blijft zitten maar op de grond komt :cry: vooral problematisch in vieze openbare toiletten.

• Je bent de enige, ik heb hier geen last van
  • Ik heb dit ook!

0 stemmers

Ik heb niet alleen problemen op de wc met die wijde broeken maar ook als ik ga fietsen. Had laatst een lichte broek naar werk aangetrokken en toen ik afstapte was de onderkant van de broekspijp helemaal zwart van mijn ketting :upside_down_face: nu gebruik ik maar haar elastiekjes om de broek wat smaller te maken aan de onderkant tijdens het fietsen

4 likes

@Hectometer nee dat gaat helaas niet omdat het hele gladde, soepele stof is, glijdt gewoon weg. Ik probeer ze wel met de hand omhoog te houden maar met wisselend succes :grimacing:

@Wortel hier heb je ook speciale klemmen voor die verkocht worden in fietsenwinkels! Niet dat die per se beter werken denk ik.

5 likes

Niet terwijl ik loop, maar terwijl ik zit haha
Ik ben 1.56 en ik snap de moeilijkheid niet helemaal, mijn knieƫn zitten gewoon waar je ze zou verwachten :joy:

8 likes

Ben ik de enige die met een pittige verkoudheid ook pijn aan de bovenkaken en tanden krijgt?

• Je bent niet de enige, dit heb ik ook
  • Je bent wel de enige, dit is niet normaal

0 stemmers

3 likes

Dat zijn je holtes die dan verstopt zijn

3 likes

Komt omdat je holtes tegen je bovenkaak aanliggen. Bij de ene ligt dit dichter bij elkaar dan bij de ander

Ja ugh zo voelt het ook idd, alleen vriendinnen herkennen dit helemaal niet dus begon even aan mezelf te twijfelen :sneezing_face:

3 likes

Ben ik de enige die verbaasd is over de prijzen van c&a? Ik zie heel veel reclame en er is een prachtige pull maar mijn brein kan 40 euro en c&a niet associƫren. Terwijl ik deze prijs bij een ander weer wel zou uitgeven.

9 likes

Ja same, maar dat heb ik bij h&m ook wel hoor.

6 likes

Ja ik wacht wel altijd op de sale om warme truien te kopen hoor.

1 like

Ik heb dit al jaren bij Scapino haha

3 likes

Dit geldt voor bijna alle fast fashion ketens

13 likes

Een stomme, nutteloze vraag, maar waar stopt fast fashion dan? Ik heb vorig jaar truien van zowel ralph lauren lauren en calkin klein gekocht van 100+ ekkies en die worden ook in china gemaakt, voelde me toen echt bekocht en heb nog meer het gevoel dat eigenlijk alles uit china komt tenzij het iets op kleine schaal is.

3 likes

Fast fashion heeft niet zoveel met prijs te maken. Als het heel goedkoop is kun je er natuurlijk wel vanuit gaan dat het fast fashion is, maar een hoger prijskaartje (of merknaam) zegt helaas precies niets over of het fast fashion is of niet. Je moet echt per merk uitzoeken wat de achtergrond is, daar is gelukkig op internet vaak wel genoeg over te vinden
Hier een video met iets meer info, als je je erin wilt verdiepen: Sustainable fashion: how to shop sustainably | Justine Leconte - YouTube

Helemaal geen nutteloze vraag overigens.

4 likes

Ja ik snap wel hoe het werkt hoor! Maar ik was er wel oprecht van verbaasd met de voorbeelden die ik zelf ondervond, ookal is er wel een verschil merkbaar in kwaliteit.
Totaal ongerelateerd is het me recent opgevallen dat vrouwenkleding vaak slechter van kwaliteit is dan mannenkleding in dezelfde prijscategorie, vermoedelijk ook om consumentie te verhogen. Als ik vroeger een broek voor 30 euro kocht kon ik die wel een jaar dragen, als ik nu een broek voor 60 koop is het vaak nog een gok.

5 likes

Niet alles uit China is per definitie slechte kwaliteit :blush:

3 likes

Dat idee heb ik ook! En mij valt dan ook weer op dat vrouwenkleding vaak goedkoper is dan mannenkleding, ik denk ook weer om de consumptie te verhogen. Waar ik bij een gemiddelde winkel voor 30 euro een spijkerbroek zou kunnen kopen moet mijn vriend vaak al minimaal 60 neerleggen.

6 likes

Oh zeker! Valt me vooral bij Zara op. Echt een wereld van verschil.

6 likes

Ben ik de enige die ā€˜het blog’ raar vindt klinken? Als in: ā€˜Klik hier om naar het blog te gaan!’ Mijn hoofd denkt gewoon dat het ā€˜de blog’ is.

• Je bent de enige. Het blog klinkt heel normaal.
  • Je bent niet de enige. Het blog klinkt gek.

0 stemmers

2 likes