Ben ik de enige die (Deel 1)

In een grotere pot dus?

2 likes

Ja een maatje groter met wat verse aarde waar hij even op vooruit kan! Meestal zijn ze al bijna een en al wortel in hun oorspronkelijke potje. Wat volgens mij ook goed is is om wat plantjes ertussen uit te halen omdat het eigenlijk teveel planten in 1 potje zijn.

3 likes

Vorig jaar heb ik zelf basilicum zaadjes gezaaid en dat waren echt de beste basili plantjes ooit! Ik heb er heel de zomer van kunnen eten.

4 likes

Ben ik de enige die aan womanspreading doet, zodat manspreaders optyfen met hun landingsgestel?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

5 likes

Nee wel veel aan -splaining.

3 likes

Lebensraum

3 likes

Ben ik de enige die nog nooit naar Disneyland Paris is geweest?

• Ja je bent de enige
  • Nee hoor, ik ben ook nog nooit geweest

0 stemmers

1 like

Ben ik de enige die licht in de hoofd/flauwvallerig voelt wanneer ze moe is?

• Ja, dat heb ik ook
  • Nee, geen last van

0 stemmers

5 likes

Nee je bent niet de enige en ja daar heb ik ook last van

14 likes

N.a.v. het Show je kasboekje-topic: mijn partner en ik hebben maar één gezamenlijke betaal- en spaarrekening. We hebben dus alleen gezamenlijk geld en geen eigen geld. (Context: we zijn getrouwd in gemeenschap van goederen, we verdienen ongeveer evenveel.) Ben ik de enige?

• Ja, ik heb wel eigen geld
  • Nee, mijn partner en ik hebben ook alleen gezamenlijk geld
  • Niet van toepassing, ik heb geen partner

0 stemmers

Edit: de eerste is per ongeluk anoniem, hierbij ook nog een openbare poll:

• Ja, ik heb wel eigen geld
  • Nee, mijn partner en ik hebben ook alleen gezamenlijk geld
  • Niet van toepassing, ik heb geen partner

0 stemmers

4 likes

Ik ken wel meer die dit doen. Vaak weeken ze dan wel met zakgeld. Dus van het gezamenlijke geld word aan allebei hetzelfde bedrag overgemaakt/gepind whatever wat ze dan uit kunnen geven aan wat ze willen. Dit staat dan los van dingen die echt nodig zijn als nieuwe kleding enzo.

1 like

Wij werken daar dus ook niet mee, we kopen gewoon wat we willen. Echt grote uitgaven worden wel van tevoren overlegd. We verdienen allebei ongeveer modaal.

4 likes

Met mijn ex had ik gezamenlijke rekeningen en eigen rekeningen voor zakgeld en grote persoonlijke uitgaven. Al kwam dat laatste er op neer dat mijn eigen geld op ging aan zorgkosten en hij leuke dingen met z’n eigen geld kon doen. We waren getrouwd in gemeenschap van goederen. Ik voelde me door deze verdeling ook altijd arm ofzo. Mijn persoonlijke vaste lasten lagen hoger dan dat van hem (menstruatie producten, bh’s, bril op hoge sterkte etc).

Gelukkig is nu al mijn geld van mezelf haha.

2 likes

Ben ik de enige die soms 3x per dag in de supermarkt komt en dat heel normaal vind?

• Nee hoor doe ik ook
  • Ja je bent de enige, hoezo kan het niet in 1x

0 stemmers

Ik realiseerde me net ineens dat ik er vandaag 3 keer geweest ben. Was me niet echt opgevallen want vind het ook niet echt boeiend maar mijn man vindt dat heeeeeel raar en het is echt zijn nachtmerrie.

2 likes

Wat haal je dan? Ga je voor ontbijt, lunch en diner apart? Of gewoon dingen vergeten?

1 like

Vanmorgen was het brood op dus even snel brood halen, later op de ochtend ‘weekboodschappen’ en vanavond waren de luiers op en wilde ik wat lekkers halen.
Het is denk ik meer niet ver vooruitkijken dan vergeten. Maar omdat ik er niet echt een probleem mee heb ga ik dat ook nooit leren.
Ik heb wel 2 supermarkten op loopafstand, dat scheelt. Van steeds de fiets of auto pakken zou ik wel gek worden.

Wel blij dat ik niet de enige ben :slight_smile:

6 likes

Maar ik vind dat vooral omdat ik zelf een kwartier naar de supermarkt moet fietsen, zou echt geen zin hebben om dat meerdere keren per dag te doen.

6 likes

Ik kom soms wel 4x per dag in de AH haha :cry:

4 likes

Oh zo las ik het niet. Ik dacht meer aan wat je zelf hebt verdiend blijft van jezelf. Met zakgeld heb je gewoon beide hetzelfde bedrag wat dan ook echt voor eigen dingen uitgegeven kan worden zonder dat je inlevert op geld aan stomme noodzakelijke dingen.

1 like

Haha sowieso, als ik ook geconcentreerd iets moet doen wil ik meteen mijn haar vast doen. Word dan ook echt chagrijnig als ik geen elastiekje bij me heb

5 likes