Ben ik de enige die (Deel 1)

Ja dat wilde ik ook net vragen. Misschien ruik je wel naderend onheil/ziekte/dood oid?

5 likes

Ehhhh… nou ik heb wel een duidelijke geur bij de dood inderdaad (en dan bedoel ik geen lijkgeur) maar dat is gewoon hoe mensen ruiken als ze heel oud zijn en niet lang meer te leven hebben volgens mij.
En zij rook ook wel zo maar ik denk niet dat zij stervende was (ze had wel wat medische issues met haar mond, ik dacht dat het daardoor kwam).
En waarom zou ik daar duizelig van worden.

Ben ik de enige die een geur in haar hoofd heeft bij naderende dood?

• Ja je bent de enige.
  • Nee dat heb ik ook.

0 stemmers

@Barend ik zie dat jij ā€˜heb ik ook gehad’ hebt gestemd, wil je er iets over vertellen :sweat_smile:

1 like

Ander voorbeeld, maar ik kan bij sommige mensen ruiken als ze verdrietig zijn of worden. Dat is ook echt een rare en niet perse prettige geur. Misschien dat je toch onbewust ā€œietsā€ oppikt qua geur.

3 likes

Ik hoop alleen maar dat ik niet zo’n effect op mensen heb :sob::sweat_smile:

7 likes

Ja ik denk eigenlijk ook dat dat het wel zoiets is, misschien toch een bepaalde ziekte of zo. Maar waarom ik daar dan duizelig van werd?

Het is er al vaker over gegaan op het forum maar ik ruik wel vaker rare dingen die blijkbaar niet iedereen merkt, zoals wanneer iemand ongesteld is of iemand borstvoeding geeft. Of bv de geur van mieren, blijkbaar vonden veel mensen dat je mieren niet ruikt maar die hebben ook echt een geur.

2 likes

Wow ben jij die man van het boek/film Perfume ofzo

6 likes

nee

image

dat was een moordenaar :joy:

17 likes

Misschien instinctief/primitief? Duizelig, wegblijven bij iemand? Zal wel vergezocht zijn, maar ik denk dat het best zou kunnen.
Moeders ruiken vaak ook aan hun kinderen dat ze ziek worden etc.

6 likes

Dat is zeker waar. Dochter heeft het en ik kan het ruilen als ze haar waardes niet onder controle heeft.
Toen ze op de ic lag met een verzuring had ze bepaalde kleding aan, die geur is er nooit weer uit gegaan zelfs.

7 likes

Sick. Maar niet door een parfum dus. Daar kan ik wel hondsberoerd van worden. Vooral Alien. Wat walgelijk, echt de dood in een flesje.

11 likes

Wallllllgelijk

4 likes

Nee het was absoluut geen parfum, daar kan ik ook echt niet tegen, ik krijg er hooikoortsachtige allergische reacties op. Ook van geparfumeerde dingen zoals geurkaarsen en zo :sneezing_face: :nauseated_face:

Maar ik ben eigen niet zo verbaasd door de geur zelf, want dat ben ik wel gewend, maar meer dat ik er duizelig van werd als ik bij haar in de buurt was, want dat ken ik niet. Maar dat zal misschien toch ook echt door die geur zijn geweest (zal er wel nooit achter komen wat dat nou precies was, behalve als ik nog zo iemand tegenkom misschien)

1 like

Heeft dit niet te maken met dat bijv. je adem een bepaalde geur kan krijgen door medicijn gebruikt. Wellicht dat je dit dus lieert aan ouderen / stervende mensen? Je verhaal doet mij denken aan iets wat ik dus herken als een soort medicijnen geur.

Edit: Slechte adem door medicijnen? | 5 Tips! | Slechte adem? | 10 Tips tegen uit de mond stinken!

2 likes

Ik ben ontroerd door de hoeveelheid reacties hierop :sweat_smile:

Maar ze rook niet uit haar mond, het was echt een geur om haar heen.
En ik heb er wel eens aan gedacht dat die duizeligheid bij mij het misschien een soort bijeffect van een medicijn van haar zou kunnen zijn, maar ik kan me ook niet voorstellen dat dat dan niet breder bekend zou zijn?

En die doodsgeur komt niet door medicijnen weet ik vrij zeker, dat is echt een lichaamsgeur ook. Gewoon hoe oudheid ruikt.

4 likes

Daarom stond er ook bijv. :wink: je lichaamsgeur kan ook aanpassen door medicijnen.

2 likes

Ja dat is ook waar natuurlijk

3 likes

Ben ik de enige die van geen hongergevoel naar een verschrikkelijk hongergevoel kan gaan op een tiental minuten tijd?

• Ja je bent de enige
  • Nee dat heb ik ook

0 stemmers

Ben ik de enige, als ze honger heeft, een gevoel heeft alsof er opeens een gat in je maag zit die dringend gevuld moet worden, en ook fysiek misselijk wordt als dat niet binnen de kortste tijd gebeurt?

• Ja je bent de enige
  • Nee dit heb ik ook

0 stemmers

3 likes

Ja ik heb dit ook gehad. Mensen ruiken ook anders wanneer ze ongesteld zijn voor mij haha, ruik jij dit ook?

2 likes

Dit is een rare.
Ben ik de enige die rustig wordt van haar eigen hartslag?

• Nee dit heb/ken ik ook
  • Ja je bent de enige

0 stemmers

Hoe dan

Ik had net even stress over iets en zat - lastig uit te leggen- aan de keukentafel met m’n ene handpalm tegen m’n andere pols en voelde ineens mijn eigen hartslag en werd daar rustig van. Ik ga dit vaker toepassen :grin:

1 like

Alles met het horen/meten van m’n hartslag of bloeddruk maakt me nerveus haha. Al helemaal in een medische setting. Echt heel onhandig

10 likes