Dit klinkt een beetje als brainzaps die je als bijwerking van antidepressiva kunt krijgen…
Ik heb dit ook, bij mij is het hormonaal. Wat het precies is weet ik niet.
Soms valt mijn kaak ook ineens dicht (of eigenlijk klem ik dan onbewust in mijn slaap). Daar schrik ik ook vaak wakker van, want dat maakt ook een immens geluid met oordoppen in😅
Ik heb het even opgezocht, lijkt er wel op inderdaad. Ik gebruik geen medicatie op dat gebied, dat kan het niet zijn dus.
@freehugs Ja het is echt heel luid met oordoppen in. Gisteravond had ik het een paar keer, telkens als ik bijna in slaap viel. Dat lukte dus niet daardoor…
En je hebt niet tinitus oid? Dat je piep luider word?
Hangt aan de voorkant van het huis en dat is zo tyfus hoog, dat we echt geen zin hebben om het eraf te halen. Zolang ze het doen, blijven ze hangen
valt gelukkig niet zo op!
Nee dat heb ik niet. Het is ook niet een piep die ik hoor. De beste omschrijving die ik eraan kan geven is dat het klinkt als een stroomstoot of elektrische schok. Lastig uitleggen maar een luide zapp komt aardig in de buurt.
Is het dit? Laatst iets over gelezen.
Toet ![]()
Nou dit komt aardig in de richting! Ik zal dit eens verder uitzoeken.
Ik heb sowieso wel veel schokjes en trillingen tijdens het in slaap vallen. Ik slaap niet altijd met m’n oordoppen in, maar misschien dat het door die doppen versterkt word.
Dank voor het meedenken en zoeken!
Ieiw ja net als toef
Ik vind ‘middagdut’ echt vreselijk idd ![]()
Ja, dat is wel een van de manieren om mij boos te maken! Met je dut ![]()
Ik vraag me nu af of er een woord voor is, maar zoals er woorden zijn die alleen als meervoud bestaan, zijn er ook woorden die alleen er alleen klein zijn.
Late reactie maar ja ik heb dit ook soms! Kan klinken als een vallende koffer of dichtslaande deur of gewoon een knal, maar er gebeurt niks in het ‘echt’. Toen heb ik het opgezocht en kwam ook bij exploding head syndrome uit, heel gek gevoel hè!
Ben ik de enige die koude voeten heeft met dit soort weer (30 graden)?
- Ja, je bent de enige
- Nee, ik heb dit ook
0 stemmers
Ik slaap de hele zomer nog met sokken aan ![]()
Heb je ook warme voeten in de winter?
Ben ik de enige die altijd minimaal 1 dag nodig heeft om te acclimatiseren op vakantie? Of het nou in NL is of in het buitenland?
- Nee, ik heb dit ook
- Ja, je bent de enige ik heb hier geen last van
0 stemmers
Ja zelfs met een hele korte reistijd.
Reden dat ik heb besloten volgend jaar geen/weinig korte tripjes te doen: ik kan er gewoon niet goed mee. Tegen de tijd dat ik gewend ben, moet ik weer naar huis ![]()
![]()
![]()
Reden dat ik het echt heel fijn vind om laaaaaang ergens naartoe te gaan. Mensen met hun citytrips van 2-3 dagen … ik ga gewoon lekker anderhalve week of zo.