En GOOR
En dan is het leukste: het volgende station is … GOOR
Zich met zulk warm en zonnig weer en veel buiten zijn al snel een beetje down voelt?
Energieloos maar ook alsof je ervan “moet” genieten / nergens zin in en moe/neerslachtig.
Ik kijk er vaak best wel naar uit maar uiteindelijk denk ik blehh…
- Ja je bent de enige
- Ik heb dit ook
0 stemmers
Dolfijnhond was dat volgens mij
Ik heb dat heel lang gehad, best heftig ook. Tot mijn vriend vroeg of ik geen zomer depressie had want ik had echt een hekel aan zomer. En ik was van “huh bestaat dat?”.
Ik heb er wat over gelezen en gekletst en niet om meteen hokjes en stempels te gebruiken maar ik was wel enigszins verbaasd dat het een naam had en dat ik niet de enige was haha!
Inmiddels heb ik niet meer de drang om de zomer leuk te moeten vinden want als ik met een dekentje op de bank serie wil kijken of lekker lezen dan doe ik dat, wat voor weer het ook is.
Nee die bedoelde ik niet, was wel echt lang geleden
Ben ik de enige die… soms (vooral wanneer ik onderweg ben) een woord in mijn hoofd neem zoals “donderdag”en dan ga ik met mijn tanden/kaken aan de linkerkant op elkaar voor de “d”, kaken rechterkant op elkaar voor de “o” enzovoorts om en om totdat het woord afgelopen is. En dan vind ik het satisfying wanneer de letter eindigt aan de kant waar ik begonnen ben.
- Doe ik ook
- Wtf nee
0 stemmers
Klinkt als een soort echolalie (minus het dwangmatige) of een soort vocaal stimmen dat je doet.
Echolalie doet het me niet aan denken, want ik herhaal niet per se woorden die ik in mijn omgeving hoor. Ik heb wel patiënten gezien met echolalie en dat heb ik sowieso niet. Ik doe het ook echt alleen in mijn hoofd en niet hardop. Stimmen zou het misschien wel kunnen zijn, maar is het vocaal wanneer ik het niet uitspreek?
O, ik dacht dat je het ook voor jezelf uitsprak. Dan lijkt het mij een grijs gebied. Want ja je gebruikt je mond om klanken te vormen (of in elke geval een beweging met je mond te maken bij een bepaalde letter), maar je maakt geen geluid. Ik zou het onder stimmen scharen. Maar dat doet iedereen in mindere of meerdere maten. Neuriën bijvoorbeeld kan ook een vorm van stimmen zijn.
Niet helemaal hetzelfde, maar ik heb wel dat ik bepaalde liedjes of zinnen of woorden heen en weer tik met mijn tanden/kaken, en dan op lettergreep in plaats van letter voor letter. Sowieso is bij mij alleen al die beweging een soort coping mechanism in stressvolle situaties.
Ik doe t ook met lettergrepen maar bijv als ik iets lees ofzo. Heel soms maar gelukkig anders zou ik gek worden
Ken jij een vrouw die is verkracht door een vrouw?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Ik heb dit wel heel lang gedaan! Maar inmiddels niet meer haha
Ok, dit bericht onder deze poll is een beetje gek
Waarom???
Je kunt toch lezen?
Edit laat maar dacht dat je op pangurban reageerde
Nee, ik vind het gewoon echt een rare poll zonder context en sluit ook niet aan op ‘Ben ik de enige die’
Ik had ‘m daar ook niet geplaatst, maar in “Stel je persoonlijke vraag”
Ik doe dit door de letters met mijn vingers te spellen/tellen. En als het woord/zin dan bij mijn duim uitkomt (en dus deelbaar is door vijf) vind ik het heel satisfying. En heb ook een variant hier op dat ik enkel de medeklinkers tel. Gelukkig deed in het vooral vroeger en nu zelden nog.