Ben ik de enige die (Deel 1)

Ik heb pas een nieuwe pot van die 100% pinda pindakaas gekocht. In tegenstelling tot de vorige keer, is de pindakaas nu enorm dun en vloeibaar. Het druipt echt van het mes af.
Ben ik de enige die dit heeft met 100% pinda pindakaas?

• Nee die pindakaas is bij mij altijd zo
  • Nee ik heb dat ook wel eens gehad
  • Ja je bent de enige, 100% pinda pindakaas heeft bij mij altijd een gewone consistentie

0 stemmers

Ja heb ik al gedaan, net zoals vroeger met pindakaas (dan lag erbovenop altijd olie). Maar onderaan lijkt hij ook nog steeds erg dun te zijn.

Oh ja goed idee!

Maar het is dus geen laag olie die er bovenop ligt, de pindakaas is in zijn geheel heel erg dun. Als ik dat zou proberen giet ik gewoon de hele pot leeg.

Zoals boven al genoemd, als ie in de koelkast staat is het grotendeels opgelost! Anders werd het bij mij ook zo’n smeerbende.

1 like

Met dingen als vla en appelmoes heb ik dat wel, schijnen andere mensen gewoon zuiver te kauwen te kunnen doorslikken. :thinking:

Ik denk dat in calve verdikkingsmiddel zit en in die 100% pinda niet

Is ook gek want in 100% pindakaas zitten alleen pinda’s en in die van CalvĂ© zit er ook olie bij, je zou zeggen dat die van CalvĂ© dan natter is.

Klopt, dit zijn de ingrediënten van calvé:

Ingrediënten: PINDA 85%, plantaardige olie (raapzaad, soja, volledig geharde palm), zout.

Iedere ochtend haar werkdag start met het zingen van Despacito?

• Ja, echt wtf is er mis met je?
  • Nee, Despacito is de perfecte ochtend jam!

0 stemmers

oeps sorry! Ik begin m’n dag niet met despacito

Champions schilt
Hahah champions ik bedoelde champignons

• ?Ja?
  • Nee

0 stemmers

Hoe schil je een champignon?

3 likes

Ah leuk dat je het vraagt, deze vraag krijg ik namelijk best vaak. Je pakt een mesje en draait de champignon om en daar zie je een velletje zitten. De grote zijn de beste, want daar zit veel ruimte tussen de stam en de buitenkant. Hier prik je in en dan kan je het velletje naar boven trekken en herhalen tot die kaal is. Als laatst wel de stam doen!

Sorry heb heel vaak discussies met mensen over dit onderwerp en mn moeder heeft altijd gezegd dat champignons vies op de grond groeien dus je weet niet wat er mee is gebeurd

2 likes

Het is erger, ze groeien meestal op paardenmest :flushed:
Maar ondanks dat ik dat weet, neem ik nooit echt de moeite om ze heel grondig schoon te maken

Ik heb geen champignonborsteltje en wassen mag niet. Dus meestal pluk ik er een beetje aan als ik plekjes zie de me verdacht lijken en dat is het wel. Ik verhit ze daarom trouwens wel altijd goed en eet ze nooit rauw.
Ben ik de enige die redelijk laks is hiermee?

• Ja, ik borstel mijn champignons altijd grondig. Geen mest voor mij
  • Ja, ik was mijn champignons ook al mag dat eigenlijk niet. Geen mest voor mij
  • Nee, maar ik wist niet dat champignons op mest groeiden en ga ze vanaf nu beter schoonmaken
  • Nee, ik ben ook redelijk laks. Nog nooit ziek geworden dus het zal wel in orde zijn.

0 stemmers

Goed voor de weerstand joh

4 likes

Wow haha nooit geweten. Ik ben zo een barbaar die zijn champignons wast haha, maar ik ga dit eens proberen.

:eek:

1 like

Proef je niets van toch :stuck_out_tongue: