Was al bang dat ik helemaal alleen was hierin!
Ik zal wel zoān hyena zijn maar er worden soms ook hele verkeerde dingen gezegd en dat mag gewoon gezegd worden (@anon50122296).
Maar er zijn ook heel veel dingen waar ik niks over zeg. Maar bedenk even dat de mensen om wie het gaat wrs ook duizend dingen laten gaan en op de 1001e keer wel reageren. Ik snap het probleem niet. Je zegt lekker wat je wil, dat mag hƩ in dit gave land, maar als je dan reactie krijgt ga je toch even nadenken over wat je gezegd hebt. Je mag best weten dat er iemand is die zich, wrs met hele goede redenen, stoort aan wat je zegt. Wat je er vervolgens mee doet moet je zelf weten. Maar ga niet voor een ander bepalen hoe zij zich moeten voelen bij wat jij zegt.
Ja tuurlijk sommige dingen zijn ook slecht. Maar niet alles is het waard toch?
Maar op het moment dat iemand iets zegt en je reageert dat dat voor iemand (dus niet jezelf) kwetsend kan zijn dan bepaal jij toch ook wat kwetsen voor iemand moet zijn of niet?
In het geval van het maandverband is het toch alleen maar behulpzaam? Als je geen problemen hebt met je gender en sekse heb je er geen last van en als je dat wel hebt is dit een stap in de goeie richting.
In het geval van het gebruik van het woord autist hierboven heeft er iemand gereageerd die zelf autisme heeft, correct me if Iām wrong. Is dat dan reden genoeg om de volgende keer twee keer na te denken?
Maandverband verhaal heb je misschien gelijk. Het gaat mij niet aan het hart dus ik hoef niet te snappen wat daar kwetsend aan is.
Maar ze gaf autist toch niet een negatieve lading? Ze zag een vergelijking in gedrag en het was misschien een wat grover grapje maar geen belediging ofzo.
Maarja hierboven stond een quote over dat je niet voor een ander kan bepalen wat pijn doet. En dat vind ik wel een goede. Misschien ben ik soms te hard en doe ik het te snel af als aanstelleritis.
Maar vond het wel heel leuk om te lezen hoe andere mensen hier in staan. En heb sowieso weer wat nieuwe inzichten op gedaan.
Mijn haar maakt van zichzelf al bijna een knot. Ik word vaak wakker met een soort vogelnest op mān kop. Heb amper een elastiekje dan nodig.
Mijn vriend is dit weekend weg en ik moet studeren dus ik zie dan het hele weekend niemand. Ik zie nu al op tegen maandag want als ik een paar dagen alleen ben geweest word in altijd een beetje sociaal ongemakkelijk.
Ben ik de enige die raar wordt van een langere periode 0 sociaal contact:
- Nee heb ik ook!
- Ja je bent de enige
0 stemmers
Ik kan me soms echt sociaal incapabel gaan voelen als ik te lang niemand spreek. Soms word ik er zelfs een beetje mensenschuw van. Heel raar
Ik ben nu in de fase dat ik hardop tegen mezelf praat en liedjes zing over wat ik doe. Toen ik nog niet samenwoonde kon ik wel langer alleen zijn zonder raar te doen.
Ben ik de enige die nog tot nu toe alleen een tussenjas draagt buiten, zonder sjaal (en deze week zelfs alleen een trui hihi)? Normaal leef ik in deze tijd echt in mijn sjaal. Ik las ook dat mensen op het forum al hun winterjas van zolder hebben gehaald. Ben ik de enige die nog alleen een tussenjas draagt??
- Nee, ik draag ook nu een tussenjas/herfstjas zonder sjaal
- Ja, ik draag ook een tussenjas/herfstjas maar wel met sjaal
- Ja, ik draag al een winterjas, maar zonder sjaal
- Ja, ik draag al een winterjas met sjaal
0 stemmers
Hahaha oeps
Ben ik de enige die altijd moet klooien met sjaals omdat haar nek zo lang is? (Ik moet eigenlijk alle sjaals meerdere keren om mijn nek wikkelen en ze āuitspreidenā om mān hele nek te kunnen bedekken.)
- Ja, ik heb gewoon een normale nek.
- Nee, ik ken dit probleem ook.
0 stemmers
Ik heb wel een te dikke nek. Ik wil een sjaal met beide uiteindes naar voren, maar wel dat hij een keer echt om mān nek zit, en ik hou zo vaak van die sprietjes dan over dat ik het niet mooi vind staan.
Ik draag nooit een winterjas want die heb ik niet
Tussen jas zonder sjaal elke x spijt dat ik geen sjaal om heb.
Ik draag überhaupt nog geen jas!
Meestal trui, spijkerjasje of leren jasje en grote sjaal
Vind een winterjas zo duur
Wow, maar alsnog! Doe je het omdat je een winterjas te duur vindt, of omdat je het zo ook wel prima vindt?
Heb ooit bij reshare store een hele mooie warme jas gekocht voor 9 euro.