Ben ik de enige die (Deel 1)

Dit heb ik ook! Mijn vriend lacht me altijd uit als ik een high five wil geven

Haha wow lekker ingewikkeld ook. Een duim is veel makkelijker lijkt me? Al ken ik ook een kindje die al zijn vingers in zijn mond pakt

Ik snap echt niet hoe ik aan die kromme vingers kom. Vroeger had ik dat niet. Misschien toch mijn inner heks die naar boven komt

1 like

Ben ik de enige die pas in de laatste dagen van het oude jaar hysterisch gaat zitten zoeken naar welke zorgverzekering ik moet nemen? Every fucking year?

• Ja, jij looser procrastinator
  • Nee ik scroll me nu ook suf

0 stemmers

1 like

Ik doe het de laatste dagen maar ik pas gewoon die ik al heb aan op komend jaar.

Ja ik zit graag voor een dubbeltje op de eerste rij dus ik check altijd driedubbel welke er (met wat ik nodig heb) het goedkoopste is :rofl: Heb al zo’n 8 verschillende zorgverzekeraars gehad sinds ik uit huis ben denk ik, haha.

Ik blijf elk jaar bij dezelfde en doe dus nooit onderzoek :see_no_evil:. Echt slecht, maar ik kan die stress niet aan. Heb ik dit jaar wel een paar dingen veranderd.

8 likes

Maar overstappen mag tot in januari hoor, dus je bent prima op tijd :ok_hand:t2:

Dit was vroeger mijn oudejaarsavond traditie. Terwijl het hele land oliebollen zat te vreten en hun vingers eraf knalde, lag ik in bed de goedkoopste zorgverzekering te zoeken. En meestal redde ik dat net voor 12 uur en dan kon ik met een tevreden gevoel mijn laptop dichtklappen en gaan slapen.

23 likes

En stel, je meldt je af bij je ene zorgverzekering, hebt nog geen nieuwe gefixt en op 1 januari beland je in het ziekenhuis. Welke verzekering is dan aansprakelijk?

Ahh, dan zou het nog best uitkunnen eigenlijk, afmelden, kijken hoe je januari doorstaat en op basis daarvan een nieuwe verzekering uitzoeken

Klopt! Zo ging ik op 22 januari ofzo door m’n enkel, wilde eigenlijk hoogste eigen risico maar ben toch maar voor een lage gegaan en had dat jaar 2 operaties aan m’n enkel en was dus echt blij dat ik nog ff had gewacht!

3 likes

Maar dat verschil in eigen risico heb je dan toch in premie betaald? Ik heb altijd het idee dat het echt niet uitmaakt, je betaalt uiteindelijk alles zelf. Tenzij er een aanvullende verzekering is waarvan je meerdere vergoedingen gebruikt.

1 like

Vooral bij fysio scheelt je premie veel met de kosten van een behandeling. (gunstiger om. Af te sluiten als je weet dat je fysio nodig gaat hebben) Volgens mij was 't niet zo dat mijn verzekeringspremie ineens 700 euro meer werd hoor!

Ja maar dat is dus als je een aanvullende verzekering hebt. Qua basisverzekering hoog of laag eigen risico maakt niets uit. Alleen betaal je het met een laag risico per maand en met hoog moet je het in een keer betalen.

Een vriendin had betaalde met een eigen risico van €1000,- 20 euro aan premie per maand minder.
Maakte voorheen nooit eigen risico van 350 op, en zou zo wel €240 goedkoper uit zijn.
Totdat ze flauw viel en daarbij verkeerd terecht kwam. Ritje met ambulance en nachtje in het ziekenhuis, dan zit je al gelijk aan de 1000

Tja dat is hoe verzekeringen werken haha. Als je echt zeker wil weten dat je niets/weinig moet betalen dan moet je je goed verzekeren (en dus meer betalen). Maar volgens mij is de maximale eigen risico bij de meeste verzekeraars 385 + 500 = 885 euro. Als je dat zonder in geldproblemen te raken kunt betalen, dan zou ik daarop inzetten. Kans dat je namelijk iets overkomt is op zich niet mega groot (ik heb zelf pas dit jaar voor het eerst 100 euro moeten betalen, daarvoor nog nooit iets opgemaakt van eigen risico). Tenzij je van jezelf weet dat je snel iets hebt/onhandig bent en vaak iets breekt/je weet dat er in 2020 een operatie of iets dergelijks aankomt.

Maar goed, dat is hoe ik het zie. Snap ook dat het veiliger voelt om 385 te kiezen :slight_smile:

3 likes

Ik heb helaas last van chronische aandoeningen waardoor ik in januari al door mijn eigen risico ben. Zal mijn eigen risico daarom ook nooit hoger dan nodig maken.

4 likes

Ja hetzelfde! Plus dat een pakket waar alles inzit dat ik zeker nodig heb, al genoeg uitdaging is :grimacing: Ben wel extra dankbaar voor verzekering als ik aan al mijn kosten denk

1 like

Ik heb ook vrijwillig hoog eigen risico, maar het bedrag staat wel aan de kant. Het blijft een beetje gokken

Als ik (vega) kipnuggets bestel altijd gaat tellen of ik ook echt het bestelde aantal heb gekregen?

• Nee dit doe ik ook!
  • Ja,ik dauw alles gewoon meteen naar binnen

0 stemmers

Die altijd het plasticje van de (friet)saus aflikt?

• Ja,ew
  • Nee dit doe ik ook,no shame

0 stemmers

Die altijd een mckroket zonder saus besteld?

• Ja,love de saus
  • Nee,ik bestel ook altijd zonder

0 stemmers

Ik zat net in de Mac Donalds,vandaar deze levensvragen.

1 like