Ben ik de enige die (Deel 1)

Ik vind het mooi dat je de zorgen om je uiterlijk hebt kunnen loslaten, lijkt me vooral rust geven voor jezelf.
Zelf voel ik geen druk vanuit de maatschappij om er zo perfect mogelijk uit te zien (althans niet bewust), dus ik zie er voor mijzelf niet zo’n probleem in eigenlijk. Misschien komt het moment dat ik ‘het licht zie’ in deze situatie nog hoor. De voorbeelden die @Damnatio noemt vind ik uiteraard wel heel kwalijk.

Natuurlijk ben ik het niet van plan. Zoiets plan je denk ik niet als je jong bent. Maar als ik een rimpel tussen mijn wenkbrauwen krijg, wil ik die wel opvullen.

Ook niet altijd hoor, maar gelukkig vaker wel dan niet

Dit is denk ik de crux. Het schoonheidsideaal zit er zo ingesleten dat ook al zeg je dat je geen druk voelt, dit waarschijnlijk onbewust wel zo is, want waarom zou je anders je uiterlijk willen veranderen om toch aan dit schoonheidsideaal te voldoen?
Ik heb er zoals gezegd zelf ook echt wel last van, en ik denk ook niet dat dat echt helemaal over zal gaan, maar ik probeer er wat meer bij stil te staan. Als ik iets aan mezelf of bij anderen zie waarvan ik denk wat lelijk/mooi, probeer ik uit te vinden waarom ik dat vind. Is het echt omdat ik dat vind, of omdat de maatschappij mij verteld heeft dat ik dat moet vinden.

1 like

Dat wat je zegt over dat onbewuste zit zeker wat in.
De vraag over wat dan echt vanuit jezelf komt en wat door maatschappelijke druk vind ik heel lastig, want uiteindelijk, op alles wat je vindt heeft iets wel invloed gehad dus komt ooit iets volledig uit jezelf?

Ik heb een aantal keer gehad dat ik al langere tijd een mannelijke vriend had, die ik ontmoet had toen hij single was en toen hij een vriendin kreeg, wilde zij niet dat hij nog langer met mij omging. Sindsdien heb ik daar ook onzekerheid door gekregen. Wil mn vriendinnen nooit kwijt (en hoop/geloof dat ik wel meer credit van ze krijg hoor) en ik doe altijd expres een beetje meer afstandelijk naar hun vriendjes om zoiets te vermijden.

3 likes

Ik heb het wel gehad dat de vriendin van een goede vriend jaloers was, omdat ze zichzelf ervan overtuigd had dat er meer was tussen hem en mij. Gelukkig is hij niet zo dat hij me dan laat vallen, en heeft haar duidelijk gemaakt dat dit haar probleem was, en inmiddels weet ze ook dat we echt alleen maar vrienden zijn, en ben ik ook goed met haar bevriend.

1 like

Ben ik de enige die een prijs in euro nog steeds wel eens terugrekent naar guldens?

• Doe ik nooit, je bent de enige
  • Doe ik ook wel eens, je bent niet de enige
  • Ik heb uberhaupt geen concrete herinneringen aan de guldentijd

0 stemmers

Ik heb het ook niet altijd, maar net betrapte ik me er zelf op toen ik een onbedwingbare snoepaanval had en een mars kocht van 1,05 en toen dacht ik: nounou, dat is wel 2 gulden 20, in mijn tijd op de middelbare school had ik voor een gulden nog een mars! Dus het was wel echt een complete boomer-gedachte, misschien ben ik wel een boomer.

8 likes

Ik was laatst op een boomerverjaardag (een echte, die van mijn vader) en heb echt minstens drie mensen dit horen doen die avond :smile:

3 likes

Ja, ik heb ook alleen de wisselkoers van marsen en twixen in mijn hoofd, want dat was ook eigenlijk het enige wat ik kocht voordat de euro werd ingevoerd. Dank je wel voor deze ingeving, denk dat ik nu ineens begrijp waarom dit zo random in mijn hoofd kwam bij het kopen van een mars.

4 likes

Niet heel veel herinneringen behalve dat ik iedere week rijksdaalder als zakgeld kreeg en dat toen werd vervangen voor een €2,- munt. Weet nog dat ik dat zo oneerlijk vond.

6 likes

Ik zat ook op de basisschool en was toen uiteraard ook nog geen big spender. Maar precies in de periode dat we gingen rekenen met geld en leerden over de Gulden, zat de Euro eraan te komen. Toen een jaar later moest ik alles opeens opnieuw leren met de ingang van de Euro. Dat was wel even kortsluiting in mijn hoofd, haha. Ik denk dat ik daarom nog wel eens in Guldens denk

2 likes

Jawel, maar vond het alsnog oneerlijk. :joy:

1 like

Ben ik de enige die bij het aanzien van hyacinten in pot spontaan de behoefte krijg om ermee te gaan kegelen / gooien. Wat een verschrikkelijke bloemen en nog lelijker binnenshuis.

• ja je bent de enige
  • Nee die hyacinten halen ook het bloed onder mijn nagels vandaan.

0 stemmers

Ben ik de enige die Pinkeltje en Wiplala vaak door elkaar (haalde)?

• Ja je bent de enige
  • Nee ik had (of heb) daar nog steeds last van.
  • Wie zijn wiplalalalalala en pinkeltje?

0 stemmers

Wow, zoveel mensen die ze allebei niet kennen! Wiplala was echt m’n lievelings, meteen zin om dat boek weer te gaan lezen. Ga hem binnenkort ff opsnorren op de zolder van m’n ouders.

2 likes

Jaaa wiplala en wiplala weer.

2 likes

Ben ik de enige die haar avondeten bijna altijd met een gebaksvorkje eet zodat ik er langer over doe?

• Ja ik eet gewoon met normaal bestek
  • Nee dit doe ik ook regelmatig

0 stemmers

Ik ken wel mensen die hun ijs met een theelepel eten om er langer over te doen :sweat_smile:

6 likes

eh… een eetlepel?

10 likes

Dessertlepel.
Ik zou een koffielepel logischer vinden dan een theelepel :sweat_smile:

1 like