Ben ik de enige die (Deel 1)

Ben ik de enige bij wie donkere beelden bij netflix altijd zo extreem pixelig zijn dat er een soort zwarte olievlekken lijken?

• Ja je bent de enige
  • Nee dit heb ik ook

0 stemmers

Soms dan wil ik dingen zo zoooooo graag en dan lukt het niet, zelfs na keer op keer proberen. Het zijn grote dingen. Bijvoorbeeld een bepaalde baan of verhuizen of weet ik veel. En later gebeurt dan altijd iets goeds dat ik om de een of andere reden indirect link aan datgene wat niet gelukt is. Want stel dat het eerste wel gelukt was, dan had ik nooit die latere gebeurtenis kunnen meemaken. Alsof het universum of een God of andere hogere macht (of gewoon veelvoorkomend toeval) mij door steeds te laten ‘falen’ waarschuwt dat er betere dingen aankomen.

Is echt zweverig maar zijn er mensen die dat ook herkennen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik merk dat dat echt zo goed werkt als copingsmechanisme. Als dingen niet gaan zoals ik wil, denk ik nu: het moest vast zo zijn, er komt vast iets beters. Zelfs als dat betere een heel jaar of pas twee jaar later komt. Het helpt echt met teleurstelling en relativeren.

2 likes

Ja, ik vind het een hele troostende gedachte: alles gebeurt met een reden. Natuurlijk tot een zekere hoogte, ik ga echt niet beweren dat alle ellende die mensen overkomt blijkbaar moest gebeuren, maar het helpt me inderdaad makkelijker over teleurstellingen heen te komen.

1 like

Ja precies! Bij veel ernstige dingen zoals de dood of ernstige ziektes etc. komt dat gevoel dan weer nooit. Misschien omdat ik daar dan ook niet echt geloof dat er een ‘goede’ reden voor te verzinnen is.

Ben ik de enige die soms een halve chocoladereep wegwerkt zo voor het avondeten?

• ja je bent de enige
  • nee ik heb dit ook wel eens gedaan
  • ik eet geen chocolade

0 stemmers

Ik mis de optie hele reep na het eten haha

7 likes

‘Eens’? Best regelmatig. Soms omdat ik me niet kan inhouden, maar vaak ook doordat ik gewoon meer zin heb in dat zoete dan in mijn avondeten. Dan begin ik alvast met het toetje.

6 likes

Ja maar anderzijds vind ik dat zo normaal dat ik het daarom heb weggelaten. :stuck_out_tongue:

Avondeten laat vaak een wat viezige smaak in mijn mond achter, ook als ik ergens anders eet, dus het ligt niet (alleen) aan mijn eigen (gebrek aan) kookkunsten. Dan is iets als chocolade gewoon noodzakelijk.

Beetje gelinkt aan de poll van @Nestley_Toulhouse. Ben ik de enige die goeie en slechte dingen vaak in meervouden meemaakt en dan vaak ook al aanvoelt hoe het gaat verlopen? Laatst had ik een sollicitatiegesprek en de dag daarna een andere belangrijke gebeurtenis. Ik had niet zo’n goed gevoel over dat sollicitatiegesprek en voelde toen al een beetje aan dat dat andere belangrijke ding ook niet goed af zou lopen. Dat bleek ook zo te zijn, en de baan heb ik ook niet gekregen.

• Ja je bent de enige
  • Nee ik heb dit ook

0 stemmers

Altijd een paar seconden kortsluiting ervaart bij het feit dat Gorinchem wordt uitgesproken als ‘Gorkum’?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Wat is de logica van zo’n ingewikkelde spelling?

2 likes

En bij Charlois als Sjaarloos?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik lees het altijd als Sjarlwa :sweat_smile:

3 likes

Dit kende ik niet eens, maar heeft hetzelfde effect inderdaad! :joy:

Weet nog steeds niet hoe je Woudrichem hoort uit te spreken :woman_shrugging:

Woerkum :joy:
Nee maar eigenlijk ‘gewoon‘ als het er staat wou-drie-gum

4 likes

:sweat_smile: het kan allebei toch? Woerkum is meer dialect?

Haha ja klopt! Woerkum is Idd het dialect! Maar dus niet zoals de rest van Nederland het uitspreekt haha

3 likes

Wow ik verplaats naar het ‘waar kwam je pas laat achter’ topic :joy:

4 likes

Denk dat het grootste deel van Nederland deze plaats ĂŒberhaupt niet kent noch uitspreekt, haha.

3 likes

En dat je Wijchen uitspreekt als Wiechen. Ik dacht altijd dat mijn vriend me zat te fucken maar blijkt echt te zijn.