Ben ik de enige die

Dus als je een bepaald geloof aanhangt mag je wel transfobisch zijn? Want we hebben het nu over moslims neem ik aan?

Ik vind vrouwenbesnijdenis niet heel veel extremer dan transfobie(is dit het juiste woord?)

*Natuurlijk snap ik dat in de praktijk mensen de mogelijkheid moeten krijgen tot informatie om hier anders over te gaan denken dan hoe ze zijn opgevoed, maar het ging erover dat als ik zulke dingen zeg ik de mensen die negatief denken over transgender personen zich misschien niet ‘veilig en geaccepteerd’ voelen hier. Nou ja, dat is naar mijn mening dus ook niet nodig. Of althans: de mensen zelf misschien wel maar hun mening niet.

Ik vind het belangrijker dat mensen die transgender zijn zich hier veilig en geaccepteerd voelen en ik vind het niet nodig dat mensen die ‘tegen’ transgenders zijn zich hier veilig voelen om die mening te uiten en dat hun mening geaccepteerd wordt.

4 likes

Ik kreeg ook wel een naar gevoel van deze discussie, ook al vind alles dat in de buurt komt van transfobie verwerpelijk. Ik vind het vergelijkbaar met dialoog tussen een vegetariër en een niet-vegetariër (de discussie, niet het onderwerp). Ik kan of schreeuwen dat die persoon een vuile dierenmoordenaar is voor eigen genot en dat ik niks met zo een persoon te maken wil hebben, of je kunt je proberen te verplaatsen in het perspectief van een ander (ook al is dat in mijn/jouw ogen verwerpelijk) en in gesprek gaan over het hoe/wat/waarom en diegene proberen te overtuigen van het tegendeel. En dat laatste is in mijn ervaring veel effectiever.
Ik vind dat overal conflict van maken zo storend, je kunt je punt ook maken zonder dat te doen.

35 likes

Ik vind dat net zo schadelijk want dat is waar geweld/acceptatie van geweld begint.

Ik had mijn bericht nog wat aangevuld trouwens, weet niet of je dat had gezien. :slight_smile:

2 likes

Ik word oprecht af en toe een beetje emotioneel als ik K3 luister. Staat helaas niet op Spotify dus ik heb af en toe even een K3 Youtube momentje

7 likes

@Monstertruck ik snap wel wat jij bedoelt hoor, er is een verschil tussen een persoon respecteren en begrijpen waar zijn of haar mening vandaan komt, en zijn of haar mening daadwerkelijk respecteren of daar ruimte aan willen geven. En soms is het denk ik heel lastig om te bepalen waar de grens ligt.

1 like

Nou ja dat ook. Ik vind wel dat je mensen de kans moet geven om ‘beter te leren weten’ maar die mening hoeft niet geaccepteerd te worden.

Ik vind wegstappen omdat iemand homo is ook echt walgelijk/schadelijk/heel erg.

Denk dat we het hier misschien niet over eens gaan worden. (Ook al zijn we dat denk ik op veel vlakken ook wel.)

4 likes
Samenvatting

Ik begrijp je.

Ik denk inderdaad dat er een taboe op rust om dit uit te spreken. Zoals eerder gezegd is het natuurlijk zo dat een transgender het zwaar heeft met zijn transitie. Ik zal me dat nooit kunnen voorstellen.

De twee vormen van transitie zijn in mijn ogen alleen niet te vergelijken. Allebei zwaar op een ander niveau. Ik denk dat er voor beide gevoelens plaats moet zijn om tot verwerking van individuele situaties en normalisering van transgenders te komen.

Door enkel de transgender centraal te stellen ga je voorbij aan de omgeving die ook in transitie moet.

En voorbij aan een maatschappij die er helaas nog niet helemaal op is ingericht.

6 likes

Waar je aan voorbij gaat is dat transgenders geen keuze hebben, vegetariërs wel.

2 likes

Maar in deze analogie zouden de transgenders de dieren zijn (zo dit klinkt heel naar), de vleeseters de transfoben en de rest de vegetariërs. (Of begrijp ik het verkeerd @lapzwans?)

2 likes

Is toch heerlijk, ik wil altijd nog graag een bord op iemand hoofd kapot slaan. Dus wie zich geroepen voelt.

2 likes

Ben ik de enige die zijn scherm moet kantelen om een spoiler toe te voegen of een poll aan te maken? De tandwiel in het tekstvenster valt van mijn scherm af.

  • Ja, je bent de enige
  • Nee, dit heb ik ook

0 stemmers

Dit ja @ILoveCurls

1 like

Als jij een mening hebt waarbij je moeite hebt met wat andere mensen doen of zijn (en dan nemen we dingen als geweldpleging en mishandeling niet mee) dan siert het je om gewoon je mond te houden en te gaan luisteren.

9 likes

Ik kan het los van alle andere!

1 like

Hoewel ik het eigenlijk met je eens ben, zit me toch iets dwars, want in dat geval zouden vegetariërs ook niks mogen zeggen over vleeseters toch? Want dan val je ook aan wat iemand doet en hoe iemand is. Hoewel ik het eens ben met het standpunt dat iedereen zich lekker met zichzelf moet bemoeien en transfobie echt niet ok is. Vind ik de tegenwoordige houding van ‘luister en hou je mond maar gewoon’ als je een onconventionele mening hebt toch niet helemaal ok eigenlijk. Dat is gewoon niet hoe een discussie werkt, en maakt het idd minder bespreekbaar voor mensen die wellicht idd uit onwetendheid of opvoeding zulke denkbeelden hebben. Sommige mensen hebben gewoon niet de privileges om tot dezelfde denkbeelden en conclusies te komen. Als ik dit nou geplaatst zou hebben, zou ik na deze reacties mij iig niet meer op mijn gemak voelen om het nog uit te leggen. Dus in dat geval kap je een mogelijke discussie eigenlijk af hiermee en ook de mogelijkheid om zo iemand zijn mening effectief te veranderen misschien.

7 likes

Wat mij betreft valt het fokken en doden van dieren voor consumptie en goederen hier onder.

Maar daarnaast vind ik niet dat iemand nooit meer zn mond open mag trekken maar dat het goed is om gewoon eerst eens te luisteren en te begrijpen wat de argumenten, de feiten en de ervaringen zijn voor jij vindt dat jij je ongeinformeerde mening mag gaan verkondigen.

En als iemand hier zijn mening over bijv. transgenders post dan hoef je ook niet terug te komen voor een discussie maar kun je beter zeggen "ik begrijp dit en dit nog niet helemaal maar ik zou er meer over willen weten, heb je links of kun je me helpen dit beter te begrijpen.

3 likes

Maar in dit geval werd de persoon van de poll al aangevallen voordat ze überhaupt kon aangeven wat ze er eigenlijk mee bedoelde, want toen ik haar uitleg las, leek ze meer met zichzelf moeite te hebben dan met transgenders. Daarom vind ik dat de discussie niet eenzijdig moet zijn, maar dat ook wij aan de andere kant van de discussie best kunnen luisteren naar iemand z’n uitleg ook al is die wellicht ongeinformeerd. Dan is het juist onze taak om deze mensen te informeren en ze erop te wijzen waarom het fout is. Tenminste ik denk zelf dat dit een effectievere vorm van discussiëren is.

15 likes

Ooh toevallig, zat hier net over na te denken! Ze zijn echt nutteloos met dit warme weer. Een platte borst lijkt me zo fijn nu. Geen warme beha aan, geen wiebelende tieten, gewoon lekker helemaal niks.

3 likes

Nu ben ik niet meer de enige :sob: