Ben jij donor? Bloed/stamcel/organen

Destijds (ik was wel aangemeld, kwam er pas na mijn aanmelding achter dat ik zelf ooit bloed heb gehad dus ben wel de hele procedure door geweest en had zelfs al mijn eerste oproep…) had ik inderdaad een uurtje vrij kunnen krijgen van mijn werk. Ik werkte er toen wel vlakbij.

1 like

Ik ben al sinds mijn 18e orgaandonor.
Bloed doneren had ik nooit aangedacht tot ruim een jaar geleden, toen dacht ik: zoek ik nog eens uit. Maar goed is er niet meer van gekomen en nu mag ik sowieso niet meer.
Plasma/stamcellen moet ik nog eens uitzoeken of ik dat mag.

Heb jij zelf ook al eens bloed nodig gehad?

Jep 2 keer

1 like

Ook vaak tot 20:00

Ik ben te zwaar voor stamceldonor. Bloeddonor ben ik geweest maar het prikken ging zo lastig dat ik de eerste keer niet geprikt kon worden en ben eigenlijk nooit meer teruggegaan. Ik ben na mijn overlijden volledig donor

1 like

Ik ben stamceldonor en orgaandonor na overlijden. Bloeddonor ben ik niet geschikt voor, hen nogal een lage bloeddruk en aderen die te moeilijk te vinden zijn, geen succes.

Als ik overlijd mogen ze alles hebben! Ik wil graag ook nog plasma en/of bloed doneren maar daar moet ik me nog voor aanmelden en in verdiepen. Ik zou ook, als het allemaal mogelijk is en onverhoopt nodig, een nier oid afstaan aan een dierbare.

Vrij ruime openingstijden inderdaad, een paar keer tot 20u dus dan zou je eventueel na je werk kunnen. Ik ga zelf altijd op dagen dat ik helemaal vrij ben, want ik wil er goed uitgerust voor zijn. Ik werk altijd in het weekend en ben daardoor doordeweeks altijd wel een dag vrij.

1 like

Ik ben plasma donor, stamceldonor en orgaandonor. Alleen de huid heb ik uitgesloten. Ik heb striea en dat ga ik een ander niet aandoen

1 like

Na mijn dood zeker weten. Alleen mijn ogen liever niet en mijn huid, verder mogen ze alles hebben. Ik wilde heel graag bloed doneren en stamcellen, maar dat mag helaas niet. Eerst omdat ik steeds te licht was (wow dat gebeurt me nu niet meer haha) en steeds bloedarmoede had. Nu inmiddels gezondheidsissues te over en nog steeds heel snel een te laag ijzer, dus helaas pindakaas.

ETA: Ga denk ik huid wel nog toevoegen, ik vind het een beetje een eng idee, maar wat nou als net dan iemand zo gebaat zou zijn bij mijn vel en ik dan nee heb aangevinkt. Ik ben dan toch niet meer in staat om er nog wat mee te doen.

Je krijgt bij huiddonatie niet een hele plak van een ander ingenaaid, ze schaven met een soort kaasschaaf een laagje donorhuid af en dat laagje wordt als een soort pleister voor een wond gebruikt, uiteindelijk sterft de donorhuid helemaal af, maar doordat het een tijdje bescherming heeft geboden kan de eigen huid van de patiënt zich daaronder regenereren.

Ik heb het uitgesloten omdat ik die kaasschaaf gewoon een heel vies idee vindt, verder krijgen ze alles, maar jouw striae zie je niet terug op een brandwond als je dat zou doneren :wink:

3 likes

Als je zelf bloed hebt gehad dan kun je niet doneren

1 like

Bloeddonor en stamceldonor

Ik ben stamceldonor en donor voor na het overlijden, allebei sinds mijn 18e! Ik wil in de toekomst ook nog bloed gaan donoren.

Ja alledrie! Ik vind het echt heel belangrijk om te doneren nu ik nog kan (goede gezondheid etc).

Bloeddonor, orgaandonor en sinds koet stamceldonor. Was daar eerst te zwaar voor, maar ben wat afgevallen en nu mag het wel! :slight_smile:

1 like

Alleen orgaandonor. Bloed doneren mag ik niet omdat ik vroeger ziek ben geweest

Ik ben al orgaandonor sinds je die keuze mag registreren (is dat als je twaalf bent…?), ben geregistreerd als stamceldonor en ik geef drie keer per jaar bloed. Zou ook wel plasma willen geven maar dat is er eerlijk gezegd nog niet van gekomen, de bloedbank is verhuisd en ligt nu een beetje onhandig tov werk om vaker heen te gaan.

Zal er toch eens achteraangaan binnenkort want plasma mag je vaker geven omdat de rode bloedlichaampjes weer terug je lichaam ingeleid worden, toch?

Ik ben vanaf mijn twaalfde geregistreerd orgaandonor.
Helaas mag ik geen bloed geven of stamceldonor zijn.
Maar ik ben heel trots op iedereen die dat wel doet!!!

Ik heb een op fobie grenzende angst voor naalden, dus bloed/stamcellen doneren zit er voor mij niet in. Maar ik ben wel sinds mijn 18e orgaandonor, ze mogen alles hebben.