Ik ben stamcel-, plasma- en orgaandonor.
Ik ben alle drie, maar bloed doneren heb ik al twee jaar niet gedaan, omdat ik steeds naar landen ga waarna je dan weer een half jaar moet wachten voordat je weer mag doneren. Eigenlijk wil ik graag weer een keertje doneren, omdat ik het altijd wel een relaxt bijkomend voordeel vond dat je meteen weer wist of je bloed helemaal OK was
Orgaandonor (na overlijden) en bloeddonor. Laatste keer dat ik oogeroepen werd mocht ik geen bloed geven omdat ik pas in Thailand geweest ben, over een paar maanden dus weer.
Stamceldonor heb ik nooit bij stil gestaan of over nagedacht, maar ga ik nu wel meer over opzoeken en over nadenken! Leuk dat zoān topic daar dan net weer een zetje voor kan gevenšø
Na een aantal keer het afgelopen jaar het formulier voor bloeddonatie ingevuld te hebben en vervolgens niet opgestuurd, heb ik het nu echt opgestuurd⦠Ik vind het zo spannend, eigenlijk heb ik een lichte angst voor naaldenā¦
Ik ben orgaandonor. Voor bloeddonatie ben ik te licht en ik heb me (nog) niet verdiept in plasmadonatie.
Ik heb me gisteravond aangemeld!
Wat je zegt klopt, maar heel veel mensen zijn bang dat de staat beslissingen over jouw lichaam gaat maken en dat ze niet gereanimeerd worden wanneer het moet (onzin natuurlijk)
Om plasma te doneren moet je (in nederland) volgens mij wel eerst bloeddonor zijn
Die mensen hebben nog nooit geprobeerd om de wensen van een patiƫnt op te vragen bij de transplantatiestichting, dat is bijna een dagtaak, dat ga ik echt niet nakijken bij een reanimatie
Ik ben orgaandonor na overlijden (alles) en stamceldonor. Bloeddonor wilde ik een paar jaar geleden al maar was toen heel gepikeerd dat mannen die seks hebben met mannen worden uitgesloten en toen heb ik het niet meer gedaan haha, beetje een stom principe om aan vast te houden want je helpt er uiteindelijk niemand mee, maar goed. Wil wel bloeddonor worden binnenkort!
Stamceldonor worden is trouwens heel makkelijk, gaat allemaal via de post en is zo gedaan. Kans dat je opgeroepen wordt is heel klein Ʃn ze halen alleen stamcellen uit je bloed dus niet uit je beenmerg ouzo (daar zijn mensen weleens bang voor). Doen!
Ik ben volgens mij sinds mijn 18e orgaandonor na overlijden (alles). Voor de andere opties ben ik helaas te licht.
Ik bedenk me nu dat ik nog zoān setje heb liggen om stamceldonor te worden, die moet ik morgen echt opsturen!
Ja donor, en sinds kort ook stamceldonor, kans is klein, maar goed wie weetā¦
Er zit een afwijking in mn bloed waardoor bij donorcontrole mn bloed naar voren komt als fout. Ookal is het dan niet en zou het geen problemen geven, een soort nietszeggende bug dus.
Ik heb dat ook. Echt al 15 jaar geleden is dat ontdekt en toen mocht ik geen bloed meer geven. Paar jaar terug gewoon weer aangemeld, kreeg ik de melding nee jij mag niet meer doneren ons systeem geeft een fout positieve melding als we jouw bloed controleren, de ābugā dus. Heb gezegd dat ik dat heel bijzonder vind, je hebt donoren nodig⦠zorg dan dat je systeem en apparatuur continue vernieuwd zodat je niet na zoveel jaar nog steeds met dezelfde problemen moet dealen. Het was zeker 10 jaar geleden en ze werken dus nog steeds met dezelfde meetsysteem.
Anyway, ik ben wel orgaan donor. Ze morgen niet alle organen hebben maar het meeste wel.
Wat stom, ik moest toen na een bepaalde tijd opnieuw prikken maar zelfde fout bleef dus toen kwam ik niet in aanmerking. Wel voor plasma dus dat doneer ik nu, voel ik me ook goed bij.
Maar toen leek het wel iets dat kon veranderen
Rond mijn 18e ben ik bloed gaan doneren en een jaar of 3 geleden ons me gevraagd om plasmadonor te worden, dus sindsdien geen ik plasma. Dat is ook ongeveer het moment geweest dat ik me heb aangemeld als stamceldonor.
Orgaandonor ben ik denk ik sinds ik 20 ben, daarvoor vond ik het een beetje een eng idee.
Ik ben alleen orgaandonor. Ik heb lang getwijfeld om ook bloeddonor te worden, maar ben echt bang dat ik flauwval. Daar heb ik namelijk wel vaker last van
Ik ben orgaandonor, en heb me aangemeld bij Matchis voor stamceldonor. Ik was ook bloeddonor, maar uiteindelijk maar 2 keer kunnen doneren omdat mān hb elke keer te laag was.
Bloed mag ik niet meer, omdat ik zelf 2 x een bloedtransfusie heb gehad.
Plasma en stamcellen weet ik niet hoe dat zit.
En idd mn organen weet ik niet of ze er nog wat aan hebben, haha.
Ik ga dat nog wel eens uitzoeken, maar voorlopig heb ik ook even genoeg gehad (en nog steeds medicijnen), dus straks ff rust aan mn lijf