Beschrijf een type mens

Omg de Maartjes zijn echt de reden dat ik bij mijn bèta-lightstudie totaal buiten de boot viel haha, ik kan echt nog vele karakteristieken toevoegen.

Ze werken nog bij hun middelbare school-baantje op zaterdag en praten dan de rest van de week over de belevenissen in de lokale HEMA of slagerij. Ze kunnen daarom ook absoluut niet op kamers, want ze werken nog in de stad van hun ouders. Meestal zijn ze ook nog samen met hun middelbareschoolliefde die een soortgelijk leven heeft, of niet, en dan zijn ze daar erg verbitterd over. Verder snappen ze niet waarom je ergens energie in zou steken als het niet direct wat oplost (dus een college wat geen tentamenstof is komen ze absoluut niet heen), en waarom zou je in een commissie van een vereniging gaan als je er niet voor betaald krijgt? Hun belangrijkste vragen aan hun medemens zijn dan ook “waarom zou je dat doen?” en “is dit tentamenstof?”

19 likes

Omg ik vond dit topic zo leuk altijd ff reanimatiepoging

Het Fadims-meisje
Haar echte naam weten we niet, want op Facebook heeft ze een naam als Roosje Roos. Het grootste deel van haar dag bestaat uit scrollen door de groep Fadim’s Beautyspace, waar ze onder meer berichten post als “Damens is de Zara sale al begonnen?” en “Ladiesss heeft iemand een foto van een negatieve coronatestuitslag?”, afgewisseld met diepgewortelde haat aan Selma Omari – die ze uiteraard wel op de voet volgt.

Corona is nep en discriminatie is opeens oké als het gaat om de LGBT±community. Ze is geen homofoob, hoor, maar “alles wordt zo door je strot geduwd tegenwoordig.”

27 likes

Martin, de ex-officier bij defensie, die na een schandaaltje oneervol ontslag kreeg, waar hij overigens nadrukkelijk over zwijgt. Ruikt sterk naar Davidoff Cool Water en Sportlife Peppermint. Dat laatste draait vaak opzichtig rondjes in zijn mond met brede kaken. Martin is rond de 40 jaar oud en doet nu iets onduidelijks met openbare orde handhaving bij de gemeente of een andere decentrale overheidsinstelling. Een baan zonder al te veel maatschappelijke status, al denkt hij daar zelf anders over. Daarbij kan hij volgens zichzelf terugvallen op zijn jarenlange ervaring in crisissituaties. Hij vindt dat zijn collega’s nooit adequaat reageren, maar wat wil je ook, als je gevormd bent in de burgermaatschappij, waar hij zichzelf nog steeds niet onder schaart. Is voorstander van herinvoering van de algemene dienstplicht. Sjanst met te jonge collega’s, die hem tot zijn grote frustratie niet zien staan, ondanks zijn stoere defensieverhalen.

Is gescheiden en heeft om het weekend zijn kinderen. Die mogen niet eten in zijn tot in de puntjes verzorgde tien jaar oude Audi, waarmee hij wekelijks probeert de blits te maken bij de dames van het tankstation.

23 likes

Up up, i like!

1 like

Wil iemand de herfst types beschrijven? :joy: @Soy.peor misschien??

3 likes

Haha nee dan maak ik de forum fraglilariums wakker

11 likes

ik geef je 2 euro

5 likes

Ik verdubbel het

11 likes

Oke deal.

Het herfst meisje :
Zit het liefst met een grote (pumpkin) mok slootwater of eh hoe noem je dat… thee op de bank. In een cozy huispak met een dikke deken een of andere halloween film te kijken die ze al 3000x heeft gezien. Buiten regent het en is het volkomen kut, maar het herfst meisje maakt zichzelf wijs dat dit haar favo seizoen is. Haar vrienden hebben namelijk nooit tijd in de zomer en nu met de herfst voelt ze zich daar minder kut om. Als ze dan eindelijk via de datum prikker een paar uurtjes tijd heeft om met haar vrienden te kletsen gaan ze samen ergens anders thee drinken dan thuis. En dan praten ze over hun vriendjes, katten , of iets anders saais. Naast niks doen word er ook wel eens een oh zo spannende wandeling gemaakt door het bos. Daar maakt het herfstmeisje dan mega geile fotos van… paddestoelen…
Om de leegte in haar koude regenachtige hart te vullen koopt ( bestelt via de bank. Want laten we wel wezen de herfst is kut en niemand wilt naar buiten) de herfstmeid 300 geur kaarsen. Die eigenlijk allemaal het zelfde ruiken namelijk naar pumpkin spice.

Had ik al gezegd dat deze meid saai is en de herfst kut

53 likes

Je vergeet het etaleren van herfsttafeltjes van de Xenos en action, kleding in de kleuren van herfst, fair trade chocola bij de thee en een poging tot het hip maken van lelleke regenjassen of poncho’s.

NB waarom kende ik dit topic niet - ik vind het geweldig.

12 likes

ik lees dit met dit nummer op in mn hoofd obviously

6 likes

deze post had net 8 likes wie voelde zich op de helft opeens aangesproken 🕵🏻‍♀️

3 likes

Ik voel mij gezien
afbeelding

5 likes

zijn er niet-basisschoolleerlingen die herfsttafeltjes maken??? heftig

5 likes

Ja hoor! Vrije school moeders die helemaal los gaan ‘voor de kinderen’

2 likes

De filmacademiestudent

De filmacademiestudent denkt dat ‘films leuk vinden’ een zeer onderscheidende karaktereigenschap is, die alleen voorbehouden is aan de lucky few, die tot hun dertigste kunnen studeren zonder er bijster veel naast te hoeven doen. Hier voeren ze graag uitvoerige gesprekken over, waarbij ze de uncultured masses graag betrekken met behulpzame opmerkingen als: ‘De scenarist, die schrijft zeg maar het verhaal…’ en ‘Als leek valt die decoupage je waarschijnlijk niet op, maar dit is waarom die ene kutfilm wél echt een goede film is…’ Als ze niet op hun veja’s door de pijp banjeren, bestellen ze in hun door papa en mama (werken zelf ook in de media) betaalde kamer alvast coke voor op de wc van het Skatecafé (ziet die Cinevillepas ook nog eens wat actie). Ze kijken neer op het gewone klootjesvolk met dingen als een ‘kantoorbaan’, die niet van hun ‘passie’ hun werk hebben gemaakt. Ze kunnen zich niet voorstellen dat niet iedereen het maatschappelijk nut inziet van hun afstudeerproject. Ze zijn in hun hoofd al bezig met hun eerste feature, waarschijnlijk iets realistisch en rauws wat ze gaan filmen in de Bijlmer. Of misschien iets met arme mensen ofzo. Lekker edgy.

18 likes

Spot on maar herfstmeisjes durven echt geen Halloweenfilms te kijken, veel te eng.

9 likes

We zetten Gilmore Girls het hele seizoen op repeat

14 likes

Is dit niet allemaal integraal van de vproboy insta overgenomen? Ik herken heel veel zinnen en omschrijvingen van daar

4 likes

Nee hoor, direct uit de studentenkring gesourced

2 likes